NSAID lijkt ook net niet op antibiotica
Haha ja ik weet het niet meer, misschien noem ik het in m’n hoofd zo. Ze is wel Belgisch dus misschien scheelt dat nog iets. Ik heb echt geen flauw idee, ze schreef iets voor en dat slik ik maar gewoon braaf.
Ik heb trommelvliesbuisjes en ben op een tropisch eiland op vakantie. Gisteren heb ik gesnorkeld (en een walvis haai gezien omg) maar nu zit er water in mijn oor.
Van mijn KNO arts mocht ik gewoon zwemmen met de buisjes ook met hoofd onder water maar niet duiken. Dit heb ik ook niet gedaan.
Online zie ik wisselende adviezen bij folders van ziekenhuizen, sommige zeggen dat ik niet met het hoofd onder water mag.
Nu ben ik dus toch bang dat het water door het buisje heen gaat naar het middenoor en daar gaat irriteren. Over twee dagen vlieg ik alweer. Ik heb altijd oorproblwmen gehad en daardoor ook wel een klein trauma aan over gehouden. Ik zoek eigenlijk gewoon geruststelling.
Ja, heb ik gehad tweemaal. Hielp hier niet en ben uiteindelijk eraan geopereerd.
Ik heb injecties gehad. Heel fijn om direct van de pijn af te zijn maar helaas werkte het maar tijdelijk (6 maanden ongeveer), is echt symptoombestrijding. Ik zou je echt aanraden éérst handtherapie te proberen, die injecties maken je pezen zwakker.
Ik ga op vakantie naar een plek waar vooral Amerikanen komen en op elke in paklijst staat pepto bismol . Wij hebben dat natuurlijk niet en ik kan ook niet iets vinden met dezelfde werkzame stof. Is er iets wat hierop lijkt? Ik wil wel voor de zekerheid iets meenemen maar weet niet of rennies/gaviscon vergelijkbaar zijn
Op welke paklijst, voor jezelf? Waarom is het relevant dat er veel Amerikanen komen?
Ik denk omdat het dan om een Amerikaans product gaat…
@Luzarl als ik google lees ik dat het ook voor darmklachten en diarree is, dus zou dan eerder aan imodium denken om mee te denken.
Ja dat denk ik ook. Maar ik snap nog steeds niet waarom je als er ergens veel Amerikanen zijn je dan Amerikaanse medicijnen mee moet nemen. En waarom je er dan vanuit gaat dat je darmklachten gaat krijgen.
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat de anticonceptiepil is opgenomen in je lichaam?
ik “moet” de pil ‘s ochtends nemen
Ik slik hem altijd ‘s ochtends, dat is eigenlijk het enige zekere moment dat ik thuis ben en hem zo regelmatig mogelijk kan slikken. Ik vergeet hem mee te nemen als ik hem ‘s avonds of ‘s middags moet nemen. Dus dat is erg onhandig.
Situatie:
Net begonnen met elvanse voor adhd, maar dit lijkt een beetje een laxerend effect te hebben. Dit moet ik ‘s ochtends nemen ook. Nu ben ik bang dat de pil hier niet goed door werkt. Ik ben niet echt regelmatig sensueel actief, dus het is voor nu geen ramp. Wel onhandig uiteraard als dit zo blijft.
Omdat de paklijsten voor dat reisgebied vooral geschreven zijn voor/ door de Amerikanen die daar komen gok ik zo maar. En vandaar de vraag welk Nederlands product vergelijkbaar is
Zou met dit soort vragen de bijsluiter of thuisarts raadplegen: Ik kies voor de gewone pil (combinatiepil) | Thuisarts.nl
Nouja als dat voor reizigers (wat toevallig veel Amerikanen zijn) die daarheen reizen sterk wordt aangeraden wil ik ook zoiets meenemen, maar het bestaat niet in Nederland. En met paklijsten bedoel ik die in facebookgroepen en op websites over de bestemming.
Hoop dat ik dit in het goede topic plaats!
Ik ga volgende week voor het eerst in lang (10 jaar) weer vliegen (naar een Schengenland) en ik ben echt een beetje paniekerig als het om mijn medicatie gaat. Ik heb een paar weken geleden al gecontroleerd of iets ervan in de Opiumwet staat, maar dat is niet zo. Dan kan ik het gewoon meenemen toch? Ik lees ook dat het het handigst is om het in de originele verpakking te laten zodat het makkelijker als geneesmiddel te identificeren is, maar ik verdeel m’n dagelijkse dosis al in zo’n pillendoosje, anders vergeet ik het sneller. Kan dat of is het gewoon tijdens m’n vakantie extra goed opletten en alles in het doosje laten?
Je kan toch je medicatie in verpakking meenemen en je verdeeldoosje los meenemen en dan op locatie in je verdeler stoppen wat je gaat gebruiken die periode.
Ik zou het in de potjes/ verpakking meenemen en je uitzetdoosjes leeg mee. Dan kun je het op bestemming uitzetten maar loop je het minste risico.
Haha spuit 11
Ik doe altijd wat @philio en @Hippe_kikker zeggen (doe alleen van de reisdag zelf vast in verdeeldoosje) en ik zou een medicijnpaspoort aanvragen bij je apotheek!
Originele verpakking laten. En medicijnpaspoort meenemen.
4 uur staat in mijn bijsluiter.
Ik heb alles in de originele verpakking altijd meegenomen en nam in het begin nog medicijn paspoort mee, maar ik ben in de 30 keer dat ik heb gevlogen nog nooit gecheckt. Mijn moeder had een hele apotheek mee op onze vakantie waaronder zware medicijnen tegen epilepsie, ook die is op de 6 vluchten die we hadden nooit gecheckt. Denk dat als je alles in de originele verpakking plus medicijn paspoort meeneemt het helemaal goed moet komen! Al helemaal als het niet onder de opiumwet valt. Ze krijgen zo veel mensen die medicijnen nemen door zo’n poortje dagelijks.
Edit- de eerste keer dat ik naar Schengenland vloog had ik ook een schengenverklaring mee, maar ook daar had niemand naar gevraagd, de tweede keer heb ik de datum op de verklaring aangepast met Photoshop en de derde en alle daaropvolgende keren heb ik hem niet meegenomen.