Het influencertopic #22

Dan wil ik dood

48 likes

Ja dat maakt het niet beter sgat.

36 likes

Is je hobby avocado en darm?

42 likes

Ik dacht eerst dat je hele rare gelijkmatige striae bij je enkels had, maar het zijn je sokken :laughing:

Je zei je hobbies, wat zijn die twee ‘kaarsen’ met die bal?

8 likes


Helemaal mee eens

19 likes

Ontopic:

(Show je) schoenentopic - #70 door Sneakers

Tenzij Crocs geen schoenen zijn…

5 likes

wat gebeurt hier

64 likes

Kunnen die gore plastic dingen in een spoiler aub. Ik ruik jullie zweetpoten hier.

49 likes

Hahaha hardop lachen

10 likes

Is juist lekker luchtig!!1!

4 likes

Ja dat is mn omas pyama ook maar daar ga ik toch ook niet mee rond lopen.

11 likes

Oh wat leuk dat je het ook gaat doen. Is dit van tevoren bekend, dat er zoveel sociaal contact is?

9 likes

Idk idk

Hebben crocsdragers ook seks? Ik vind het zo extreem seksloos :smiling_face_with_tear:

20 likes

IMG_5611

49 likes

Volgensmij verschilt het heel erg per route! Muk loopt wel de bekendste dus daar zal het sowieso wel wat drukker zijn en volgensmij slaapt zij ook alleen in hostels die specifiek voor pelgrims zijn. Dus dan is het denk ook wat vaker samen eten enzo. Maar je hebt ook gewone hostels en hotels op de route dus ik denk dat het daar wel wat minder sociaal is.

6 likes

In mijn ervaring is of je wel/niet sociaal wil zijn echt een keuze hoor! Indd sowieso door wat jij zegt (keuze hostels) en op de route kies je ook of je met mensen praat of niet. Er lopen wel relatief veel mensen dat stuk, maar je loopt soms ook kilometers alleen.

3 likes

En @lisaanna : Het is zeker geen individuele reis, maar juist inderdaad heel sociaal. Dat wil niet zeggen dat je constant sociaal contact móet hebben. Je wandelt sowieso vele uren per dag en je kan prima alleen wandelen of alleen zijn als je dat wil. Heel geregeld gaven mensen dat ook aan en dat vond ik heel verfrissend, omdat ik “thuis” nog niet vaak was tegengekomen dat iemand zo duidelijk zijn eigen behoefte aangeeft, zonder sociaal wenselijk te moeten doen, en dat iedereen daar ook heel oké mee is. Je kon heel gemakkelijk uren samen wandelen en praten met iemand en dan ineens zeggen “ik wil nu even alleen wandelen”. En er was ook iemand die overal en altijd zei dat ze een individuele reis wilde maken. Maar het blijft wel een sociale wandeling, je hebt gemeenschappelijke maaltijden en slaapzalen en je ziet heel vaak andere pelgrims voor, achter of rond je (zeker vanaf waar Muk is gestart, wordt het steeds drukker op de route).

Tegelijkertijd vond ik dat, zelfs als grote introvert, 1 van de leukste dingen. Iedereen gaat terug naar de basics, het wandelen met een 3-tal outfits en heel beperkt aantal spullen mee, en of je nu werkloos of advocaat bent, de hike is voor iedereen hetzelfde. Door het uren wandelen, gaan je gedachten soms naar herinneringen en momenten waar je al jaren niet meer aan dacht of ga je nadenken over bepaalde aspecten van je leven. En dat is dan vaak ook een gespreksonderwerp met anderen (naast eten, héél veel gepraat over eten, want constant zin in eten, haha). Ik vond het heel fijn dat de gesprekken heel snel de diepte in gingen, i.p.v. het oppervlakkige wat je normaal heel vaak hebt. Ook omdat mensen vaak ergens op een kruispunt in hun leven staan, je hebt meestal niet zomaar 1 maand verlof, of de Camino doen met een bepaalde reden. (Maar dat is hoe dichter je bij Santiago komt, wel minder, aangezien er dan meer en meer mensen op de route komen die een kortere afstand doen). En de Frances is sowieso het drukste, ik heb bv. ook een deel van de Norte gedaan, en dat is wat minder druk, maar het is absoluut geen wandeling waarbij je dagen geen enkele andere pelgrim tegenkomt :laughing:. Dan moet je een andere tocht doen.

35 likes

Jason liep toch eerst ook verl rustiger? Die laatste 100 km werd het druk.

6 likes

Vooral in een ander seizoen, denk dat de periode waarin Muk loopt populairder is

4 likes

Ja ik had het idee dat Jason echt vrijwel niemand tegenkwam inderdaad. Maar die liep wel echt in een koude periode ook met meerdere dagen sneeuw. Dan is het denk sowieso ook wel rustiger nog dan in de zomer/lente.

8 likes