Het influencertopic #24

Nou dit. Dit is al ongeveer 3 jaar wat (ik zie) dat ze plaatst op instagram. Ze heeft onrust. Voelt zich nergens thuis. Verveelt zich snel. Letterlijk wat ze zelf zegt.

Ga dan echt op reis, ga niet alleen al-tijd naar 3 mainstream steden als Barcelona New York en Amsterdam.

Ik weet niet, ik vind als ( overigens inmiddels niet meer-) volger haar content heel leeg. En het komt juist zo ‘ kijk mijn leven leuk en anders- zijn dan de rest’.
Terwijl het ook met regelmaat een soort klaagzang was van… ik verveel me, ik moet weer ergens anders heen. Pakt vliegtuig en gaat naar NY of BCN. En dat gaat maar door en door.
En nu tussendoor een half verpakte klaagzang over het gezinsleven van haar nieuwe vriend.
Ik weet niet, ik werd zelf heel onrustig van haar als ik naar haar posts keek, vandaar ook ontvolgt.

5 likes

Welke Youtubers vinden jullie nog leuk om te volgen? Mijn pagina bestaat inmiddels alleen maar uit vliegtuigfilmpjes en ik wil weer leuke vloggers volgen.

Ik zoek naar een mix tussen leuke (solo)trips, beauty, fashion -meiden.

Ik vond Emily Canham altijd leuk, maar die post een stuk minder en is niet gezond bezig. Maddie Borge heb ik laatst gevonden, ook erg leuk!

5 likes

En verder:

Elise Buch

7 likes

Michelle Bruin, ik ken haar van tiktok en daar vind ik haar filmpjes heel leuk altijd. Ze gaat vanaf deze week beginnen met vloggen op youtube!

4 likes

Klinkt wel alsof het hun gezamenlijk huis is & wordt ‘we zijn bezig met een grote verbouwing in ons huis in Amsterdam’ etc. Dus gok niet van haar vriend alleen.

3 likes

Staan in dit topic best veel, laatste Posts ook over vloggers

5 likes

Maar zij heeft ook die irritante upspeak die ik inmiddels echt niet meer aankan.

8 likes

OMG, door jou weet ik hoe het heet! Finally. Ik vind dit zo enorm irritant. Het lijkt alsof elke influencer dit ineens heeft.

7 likes

Dit is wel een beetje een kapitalistische valstrik. Waarom zou werken meer voldoening geven dan andere dingen. Tuurlijk: als je alleen maar thuis tv gaat kijken ga je je waarschijnlijk vervelen, maar je kunt zo veel leuk, uitdagende en zinvolle dingen doen die niet onder werk vallen

39 likes

Maar ga je je dan niet vervelen? Ik vind leuke dingen doen ook leuk omdat ik ernaar uit kan kijken. Ik vind de voorpret van op vakantie gaan bijv ook heel leuk en kan ontzettend genieten van ernaar uit te kijken. Als ik alleen maar op vakantie zou zijn dan zou het magische er een beetje voor mij van af gaan. En bovendien als ik doordeweeks een week vrij ben en in NL blijf dan kan ik mij na een paar dagen vervelen omdat de meeste mensen werken en ik niemand heb om wat mee te doen. Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat iemand op jonge leeftijd gelukkig is met heel veel vrije tijd. Denk dat het op een gegeven moment gaat vervelen en je onrustig wordt van de gedachten dat het leven altijd fantastisch en leuk moet zijn.

8 likes

Nee niet echt. Sterker nog: ik denk dat werken ook juist heel beperkend kan zijn voor je hele potentieel. Hoeveel mensen doen er nu echt werk waarin ze hun passies en kwaliteiten kunnen ontplooien? De meeste mensen kiezen gewoon een combinatie van het beste/leukste dat je kan doen met genoeg stabiliteit en genoeg salaris.
Ik moet nu eenmaal werken dus ik klaag verder niet en ik vind mijn werk heel leuk, maar kan wel 20 dingen doen die ik liever doe maar geen geld opleveren.

76 likes

Ik zou echt crisis krijgen van een leven waarin ik alleen maar zou lanterfanten maar er zijn natuurlijk heel veel manieren om je nuttig te maken of te werken zonder dat je er betaald voor krijgt of ergens in dienst bent. Ik zou wel liever nuttig onbetaald werk doen dan een e-mail baan die geld oplevert als dat de keuze was.

19 likes

Ik heb ruim een jaar zonder werk thuis gezeten en het was heerlijk😂

29 likes

Oeh dit vind ik wel een interessant vraagstuk. Zelf ben ik zzp-er met een heel duidelijk hoog- en laagseizoen. Ten eerste: ik HOUD van het laagseizoen. Maar ik heb ook tientallen hobby’s en mijn laagseizoen is ook nog eens in de winter, dus dan kan ik helemaal cocoonen in mijn creatieve bubbel. Echt genieten!

Maar ik snap jouw vraagstuk ook: ik merk dat als ik weer eens een klus heb, ik die avond echt kan genieten van een avondje netflix. Terwijl me dat anders alleen maar verveelt. Overigens doe ik ook vrijwilligerswerk en heb ik er nog een klein klusje er naast, wat helpt voor de zingeving. Want van alleen maar alleen thuis zitten word ik persoonlijk uiteindelijk niet gelukkig.

Dus ergens snap ik wel wat je zegt - maar ik denk dat vrije tijd een heel mooi moment kan zijn om je interesses te ontwikkelen. Er zijn zoveel leuke dingen te doen en te maken!! En vrijwilligerswerk is ook altijd zinvol, voor de ander maar ook voor jezelf. Het is echt een kwestie van balans vind ik. Aan het einde van het laagseizoen kijk ik er ook weer naar uit om lekker aan de slag te gaan. En vind dit ritme nu echt meeegafijn #soblessed

9 likes

Ruth Aisling reist vooral door Schotland en haar filmpjes vind ik altijd zo gezellig !

7 likes

Ja ik zou ook op een andere manier nuttig willen voelen/voldoening willen hebben en invulling willen hebben in de dagen. Merk om me heen ook wel veel mensen die bijv tijdens zwangerschapsverlof al liever weer willen gaan werken of met pensioen zijn & dan na een tijd toch dingen weer gaan doen qua werk/vrijwilligerswerk. Dat je niets hoeft, nergens verwacht wordt of geen ritme hebt zou ik ook echt niet fijn vinden.

6 likes

Ik ben er achtergekomen dat dit echt belangrijk voor mij is. Zonder structuur wordt ik echt zielsongelukkig.

12 likes

Als ik me ergens verveel is het wel op mijn werk

51 likes

Ik denk dat deze discussie heel persoonlijk is. Het hangt af van in welke mate je je werk leuk vindt, je energieniveau en nog een hoop andere omstandigheden. Hoe dat voor haar is weten we niet want we kennen haar niet.

Ik werk momenteel al 3 jaar niet (ben afgekeurd). Ik heb nooit een baan gehad of een roeping gevoeld die echt bij mij paste. Dat maakt dat ik werken de eerste 2 jaar niet echt miste en me goed zelf kon vermaken door sport, lezen, wandelen, met vriendinnen afspreken die pt werken, etc. Ik heb goed alleen leren zijn en dat is echt een cadeau.

Ik ben in september begonnen met 5 uur vrijwilligerswerk pw omdat ik toch graag weer onderdeel van iets wil zijn. Als ik daar klaar ben ben ik kapot en ga ik idd naar huis met een legitiemer gevoel om te gaan relaxen dan andere dagen.

Die andere dagen verveel ik me echt zelden en voel ik me overall gelukkiger dan toen ik nog werkte. Mijn leven is ook rustiger geworden waardoor ik denk ik meer geluk ervaar (ook deels mijn ziekte die daar beter op gaat).

Tldr; denk dat er niet 1 waarheid is met of een leeg gevoel van werk komt, heeft met veel omstandigheden te maken

36 likes

Ja same. Ik heb 2 maanden niet gewerkt toen ik naar het buitenland ging en een baan zocht en vond het vreselijk haha (en dat terwijl ik echt veel hobby’s heb!!). Ik houd echt van de structuur van werken/naar kantoor gaan. Ik zou ook nooit fulltime thuis willen werken, word daar super lamlendig van en ik heb ook niet genoeg discipline om mezelf dan aan het werk te houden.

Ik ben wel iemand die werken heel leuk vindt, en ik haal ook veel voldoening uit m’n werk/wat ik doe. En ik haal ook plezier uit geld verdienen haha.

10 likes