De mini-bieb in ons appartementencomplex heeft idd ook een plank met dvd’s haha. Het opbergen valt op zich ook wel weer mee als je niet per se de doosjes zou willen hebben. Dan kan je old school voor zo een cd-map kunnen gaan.
Ik zag deze beauty! Maar hij kan geen fm en was 55 euro en dat vond ik toch teveel voor iets wat ik neerzet voor de sier
Wat cd’s en dvd’s betreft ben ik heel rigide, alles moet in zijn originele doosje. Dus dat kost helaas aardig wat ruimte.
Overigens heb ik de cd’s en dvd’s die ik in dat tijdperk kocht, vrijwel allemaal gehouden. Alleen de hele slechte films en muziek heb ik weggedaan naar de kringloopwinkel, maar het meeste heb ik nog.
Wij hebben laatst een tweedehands wii gescoord. Oude Mario games en hij kan ook dvds afspelen. Leuke van dvds is ook wel dat je ze kan ruilen of uitlenen itt streamingdiensten.
Wat een leuk idee! En fijn dat de Wii ook dvd’s kan afspelen, dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
Laatst vond ik mijn Gameboy Advance SP terug en sindsdien heb ik er wat tweedehands spelletjes voor gekocht. Zo leuk om weer te spelen.
Ook qua gamen lijkt er weer een opleving van fysieke media. Die spelletjes die ik tweedehands heb gekocht zijn meestal enkel de cartridges dus dat kost niet zoveel ruimte.
Is er misschien een topic hier over het bewuste gebruik van fysieke media / slow living / etc?
Moest aan jullie denken met jullie gekke theepotten NPO Cultuur on Instagram: "Wie had gedacht dat theepotten zoveel verhalen konden vertellen? 🫖 Voor NPO Cultuur is Niets te Niche - en daarom gaan we langs bij musea die je misschien niet zou verwachten. Vandaag: het Theepottenmuseum in Aalten. 🍵"
Gisteren een vruchtbare dag gehad bij de Kringloop.
Niet op de foto: een kinderfilm die mijn dochter graag wilde op DVD en die ik niet op mijn streamingdiensten kon vinden; Beesten bij de buren.
Boek: The Joy Of Cheesecake. Het boek is ouder dan ik maar in hele mooie staat en er staan enorm veel verschillende recepten in voor cheesecake! Mijn man is daar gek op dus die was erg blij met de aanschaf.
Verder een dvd-box! Inmiddels heb ik hem uit folie gehaald maar hij zat zelfs nog in folie, de films zijn nieuw. Into The Wild en Brokeback Mountain zijn favoriete films van mij, mede vanwege de prachtige soundtracks. Ik had die al op dvd maar ook vaak uitgeleend, en inmiddels kan ik ze niet meer vinden in mijn collectie dus ik denk dat ik ze op een gegeven moment niet meer terug heb gekregen na het uitlenen. Fijn om ze weer ‘nieuw’ te hebben. Sunshine Cleaning en Precious heb ik heeeeel lang geleden wel gezien maar wil ik graag weer opnieuw zien en ook naar de andere films ben ik benieuwd.
Het boek was 4 euro, de filmbox 5.
2 games voor de Gameboy Advance. Ik heb nog niet eerder Gameboy-spelletjes bij de kringloop gezien en was aangenaam verrast toen ik deze aantrof. Beiden keurig ingeseald in een zakje en zowel het boekje als de cartridge zijn in nieuwstaat. Ik betaalde 3 euro en 4,50 voor deze games.
Een taartschaal.

Het meest rechtse lepeltje is veel kleiner dan een standaard theelepeltje, en ik vond dit model zo sierlijk en bijzonder. Het komt mooi van pas als ik kruiden uit mijn kruidenpotjes wil scheppen, soms hebben bepaalde potjes een te kleine opening voor mijn standaard theelepeltjes. Deze moet er zeker in passen. Van het kleinste lepeltje heb ik nog een exemplaar maar die was ik vergeten op de foto te zetten.
Wat de afzonderlijke spulletjes kostten op deze foto weet ik niet meer zeker, ik was in totaal voor dit alles bij elkaar 6 euro kwijt dus dat is een mooie deal.
Ben ff benieuwd, wat kost dat?
Ik heb laatst heel veel kristal weggebracht en dat was “niks waard”, maar ben benieuwd wat ze ervoor vragen in een kringloop.
Edit: Nevermind ik kan niet lezen, maar €6 totaal dan is het idd niks meer waard. Vind dat zo grappig. 10 jaar geleden zilveren dingen gewoon naar de kringloop gebracht want toen was de zilverprijs laag, maar was kristal wel geld waard. Nu is zilver wel weer redelijk waardevol maar kristal totaal niet meer.
Het wisselt per kringloop merk ik. In degene die ik het meest bezoek zijn ze vrij makkelijk, noteren ze alles als glas en is het afhankelijk van de grootte en de staat 1-5€.
Het aanbod is hier groot, ik vermoed doordat er relatief veel vergrijzing is en er vaak hele inboedels na overlijden bij de kringloop terecht komen. Als ik zo’n schaaltje aantref gaan mijn gedachten ook weleens met me op de loop en vraag ik me af of er een omaatje hier chocolaatjes in had of zo.
Een dorp verderop liggen de prijzen wat hoger en is het aanbod wat minder.
Van het schaaltje vermoed ik dat het kristal is omdat het extreem helder is, veel helderder dan de taartschaal en een gemiddeld theeglas van Blokker bijvoorbeeld. Het lijkt andere kwaliteit.
Volgens mij is dergelijk spul momenteel ook niet zo populair dus dat doet misschien ook wat met de waarde.
Maar op mij heeft het toch een aantrekkingskracht. Ik weet niet goed waarom.
Hahaha ja ik heb ook bonbonschaaltjes bewaard vanwege het sentiment. En ik vind het prachtig, maar wat moet ik met 3 sets olie en azijnflessen; wijn karaffen, glaasjes waarin 3 slokken passen.
Bovendien ben ik lomp en gaan zulke dingen bij mij direct kapot.
Ja daar heb je gelijk in. Ik ben gek op servies en glaswerk maar als ik uitgekeken ben op bepaalde stukken breng ik het ook weer weg naar de kringloop, zodat er ruimte blijft. En inderdaad sneuvelt hier ook weleens wat.
Overigens zijn de dingen die ik kocht gisteren, bij drie verschillende winkels gekocht, ik heb een kleine tour gehouden.
Ik vind de verschillen tussen winkels wel interessant. Sommigen hebben prachtige meubels en anderen weer goede kleding of boeken.
Haha zag hier eerst een sneeuwpop in die zich half omdraait en heel sensueel z’n hand op z’n billen slaat
@FrauHelga wat leuk die games, wil ook wel iets vinden voor m’n oude gameboy color
Ja kut nu kan ik het niet meer anders zien
Pfff wat is Het Goed toch een prutswinkel, kan er echt niks leuks vinden, jullie wel?
Het is juist m’n favoriet eigenlijk!
Ohh wij hebben die hier niet, maar een dorp verderop wel en vind die kringloop zo leuk juist! Ik mis er 1 hier
Ik vind die juist fijn. Ik vind Rataplan echt verschrikkelijk
Ik kan er wel leuke dingen vinden maar de prijzen zijn vaak belachelijk.