Denk dat het in dit topic het beste past:
Op (Amerikaanse) social media zie ik de laatste weken een trend; mensen stappen massaal van streamingdiensten af en gaan weer voor series en films op dvd en zelfs VHS. Mensen doen het om geld te besparen aangezien het hebben van verschillende streamingdiensten best kan aantikken, maar ook om keuzestress te vermijden. Niet doelloos door Netflix bladeren tot je iets gevonden hebt, maar gewoon een DVD’tje opzetten.
De DVD’s worden gekocht in kringloopwinkels, yard sales etc om geld te besparen, en soms komen mensen dan hele goede deals tegen (bijvoorbeeld een heel seizoen van een serie voor 1 dollar).
Ik vind het een grappige ontwikkeling. Ergens snap ik de beweging wel en verlang ik soms terug naar de tijd dat DVD’s de norm waren.
Aan de andere kant staat het hebben van veel DVD’s mij tegen, want je moet het wel allemaal kwijt kunnen. En ik vind het eigenlijk wel makkelijk om series en films makkelijk te kunnen kijken op verschillende apparaten, zonder gedoe met een DVD-speler, krassen op discs, etc.
Ik heb de laatste jaren enkele keren een DVD tweedehands gekocht, dat ging dan altijd om films die ik of mijn kind wilden zien en die niet op streamingdiensten te zien waren.
Kopen jullie nog weleens DVD’s bij de kringloop?