Het Plantentopic

Ik gebruik er zo een van de flying tiger

1 like

Voor het sproeien heb ik gewoon een spray flesje bij de haar afdeling gekocht (was kleiner dat die bij de planten afdeling)
Maar eigenlijk wik ik heel graag deze:

4 likes

Deze sproeier heeft zo’n draaiknop waarmee je ook ‘zacht’ kan sproeien. Een beetje zoals een douchekop een harde straal kan hebben maar ook het water kan uitwaaieren.

Verder ben ik een fanatieke sproeier en ik sproei ook planten die daar niet om gevraagd hebben dus misschien ben ik niet de beste persoon om verder sproeiadvies (lol) aan te vragen. Maar als ik ervoor ga dan doe ik het goed en dan doe ik dus samen met mijn planten een kort waterballet. Soms alleen de bovenkant van de bladeren, bij sommige planten ook een beetje ertussen of eronder (mijn dracaena heeft bv drie stammen in verschillende hoogtes en dan wil ik wel alle bladeren bereiken, dus dat vergt wat lenigheid)

2 likes

Ik heb een heel klein sproeiertje die ik 3x bij moet vullen als ik m’n planten doe, elke dag dus :joy: best veel werk! Ik zet m’n vriend ook wel eens aan het werk met sproeien. Toch meer foolproof dan water geven.

Ik vind het lastig te geloven dat je een plant binnen een week kunt killen. Waarom denk je dat ie doodgaat?

Teruggaan hoor! Dat zat al niet goed voordat je 'm kocht. Ik heb geen ervaring met dit plantje dus kan je geen tips geven helaas. Misschien af en toe buiten zetten? Het is eigenlijk een buitenplant dacht ik? Wel echt een lief plantje!

Ik heb perongeluk weer 3 plantjes besteld :sweat_smile: Ik had ze hier gepost, maar je mag blijkbaar niet dingen dubbel posten, dus hier kun je ze zien! Show je laatste aankopen #3

Ben er echt heel blij mee, zo’n zin in dat ze binnen komen!

4 likes

Hoe zorgen jullie voor je polkadot begonia het naar z’n zin heeft? De mijne verliest sinds ik hem kocht al bladeren en wordt nu wel erg kaal. Ze staat niet in de zon maar wel vrij licht en krijgt wekelijks een slok water (moest niet te nat staan las ik)

Ik hou haar juist lichtvochtig en sproei elke dag. Staat ongeveer 5 meter van een raam op t zuidwesten en is erg blij :slight_smile:

1 like

Mijn nieuwe bananenplant heeft 3 miljoen baby’s! Heeft iemand ervaring met het stekken van deze plant?

4 likes

Oké ik ben dus echt nog een planten-noob maar ik vind het al een wonder dat ik mijn planten inmiddels levend weet te houden. Maar wanneer een plant gele bladeren krijgt kun je deze dan het beste eruit trekken of is er nog kans op groen na water en liefde?

1 like

Ik las juist dat hij niet van sproeien houdt (zou de bladeren aantasten?) en op het kaartje in de pot stond ook niet teveel water (1x per week in de zomer, om de week in de winter). Maar ik zal maar eens proberen of het wat uithaalt om hem iets vochtiger te houden ja. Zou het nog helpen om 'm over te potten in nieuwe aarde?

1 like

Dank je wel! Zo te zien zijn mijn plantjes nog iets te klein dus ik denk dat ik de moeder met stekjes en al maar ga verpotten en ze op een later moment ga losmaken als ze allemaal al groter zijn!

Het is een tropische plant, dus daar baseer ik mijn verzorging op. Ik spray eromheen, niet op de bladeren :slight_smile: Als je m nog niet vanuit de winkel verpot hebt kan dat zeker helpen, maar het klinkt alsof er meer aan de hand is dan weinig voedzame aarde.

1 like

De babies hebben al wortels als het goed is! Als je toch gaat verpotten zou ik de grootste eens los proberen te maken.

Hi, I’m vuilnisglitter and I’m an addict.

Weer 2 planten gekocht vandaag :redface:
Elke woensdag werk ik bij m’n plantendealer om de hoek en ze heeft altijd iets leuks dus ik kan me niet inhouden! De teller staat nu op 17 en bij 20 stop ik echt. (…)

Een gezellige kleine croton.

Chinees lantaarnplantje! Ik ben echt een half uur bezig geweest om hem uit de knoop te halen, zat helemaal opgerold. Voor nu staat hij op de boekenkast maar ik wil deze eigenlijk op een veilige plek ophangen want hier komt redelijk wat verkeer langs qua man, hond en poes.

M’n plantenvrouwtje is van alles aan het stekken, waaronder de zaagcactus en ik krijg er binnenkort eentje van haar! Zo leuk.

9 likes

Ik zou denken knippen ipv trekken. Minst zielige denk ik :sweat_smile::joy:

1 like

Volgens mij is je lantaarnplantje een variegata! En pas 17 planten… jij bent echt nog geen addict haha! Ik heb vandaag plant 53 t/m 55 besteld :see_no_evil: Ik tel stekjes niet mee want die zijn nog niet volwassen…

Ja inderdaad! Die vrouw is gek op alles variegata, ze had net een peperomia raindrop variegata binnengekregen en daar liet ze me gewoon echt een filmpje van zien, zo enthousiast.

Ok wow, dan valt dit nog mee. Ik heb die 17 wel in een maand bij elkaar gescharreld dus het voelt als een explosie haha. Ik weet niet meer wie laatst postte dat ze nieuwe plantjes voor haar vriend verborgen hield maar zo begin ik me ook te gedragen nu, die croton heb ik weggemoffeld in de slaapkamer.

2 likes

Hahah ik wilde dus net posten, wie z’n Chinese Lantaarntjes zitten ook zo mega in de knoop zitten. Mijne is echt een chaos, maar ik ga er straks toch maar aan beginnen

:raising_hand_woman:t4::raising_hand_woman:t4::raising_hand_woman:t4::raising_hand_woman:t4::raising_hand_woman:t4:
Maar ziet hij het niet in de slaapkamer dan?