Het TMI topic #3

Zo’n wasbakje in de slaapkamer, zoals je vaak nog ziet in oude huizen, is zo gek nog niet!

3 likes

Haha wij hebben twee badkamers met op beide een wc, verder geen losse wc. Waar moet ik dan poepen? :laughing:
Edit: klep dicht doen we altijd al

Die reacties eronder, ik ga stuk!

reactie

7 likes

Beessie die op je huid leeft. Don’t worry, is normaal :joy:

@Steady dit is de reden waarom ik gewoon een aparte wc wil :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik heb waarschijnlijk rosacea en ik lees dus in de comments dat dit BEESTJE er mogelijk de oorzaak van is! :nauseated_face:

Maar aan de andere kant zo uitvergroot lijkt dat beestje echt een joekel te zijn terwijl je niets voelt kriebelen of ziet lopen. Dus het zal allemaal wel weer meevallen.

Nee wacht, het valt niet mee het is gewoon een ranzig idee. :sob:

5 likes

Ik heb corona en net kuchte ik met mijn hand voor mijn mond en toen zat er ineens een soort blok(?) snot/slijm in mijn hand van zeker 1x1x1cm. Fascinerend.

7 likes

Er zitten ook beestjes in je wimpers

2 likes

Nja, misschien moet mijn reactie in het opbiechttopic, maar hierbij heb ik altijd iets van ‘tja, dus?’ :woman_shrugging: het klinkt vies want bah, bacterie, maar die zitten overal. Is geen enkel probleem als die op je huid komen (tenzij je immuungecompromitteerd bent en allemaal grote open wonden hebt oid). Voorzichtigheid met ogen en lenzen begrijp ik wel, maar of e coli dan echt het grootste gevaar is of eerder zonder handen wassen je lenzen in/uit doen of je bakje niet vaak genoeg vervangen vraag ik me af.

18 likes

Ja true. M’n vriend had in zijn studentenhuis eens een bacterietest gedaan (was iets voor z’n studie) en toen bleken er meer poepbacteriën op het aanrecht te zitten dan op de wcbril hahaha ew.

4 likes

O zeker. Je hebt een groter probleem wanneer je een koortslip hebt en lenzen draagt, want dan mag je lenzen niet eens in hebben. (Daarom is het altijd verstandig om naast lenzen ook altijd een goede bril te hebben) want het herpes virus in je oog hebben is echt geen pretje. Er zijn zeker ergere dingen dan E. coli, maar zeker bij lenzen is goede hygiëne hoge prioriteit.

Gister vroeg een klant nog of het erg is als ie zijn lenzenvloeistof de hele week gebruikt. Uh ja, je moet gewoon elke dag je lenzenvloeistof verversen.

4 likes

Verbaast me niks. Als je een nachtcamera installeert in de keuken zie je waarschijnlijk de familie Muis ook op het aanrecht hun leven leiden.

1 like

Bedoel je hiermee nu dat je er vanuit gaat dat er in een keuken regelmatig muizen rondlopen? Vraag dit omdat ik een tijd terug een paar keuteltjes in een keukenkast vond en daar zo panisch door werd dat ik alles extreem dicht gekit (met speciaal spul) heb nu onder mijn keuken en alle mogelijke andere toegangswegen in mijn huis. Dat ik me nu afvraag of anderen dat normaal vinden/gewoon accepteren haha.

En volgens mij hoef je om muizen te traceren geen camera neer te zetten maar kun je gewoon checken op keuteltjes op je aanrecht want muizen poepen altijd als ze lopen…

2 likes

Ik vind dat iig niet normaal. Heb ook nog nooit ergens muizenpoep gevonden en zou mijn huis echt afbranden als ik het wel vind lol.

13 likes

Haha ja same, ik ben dus ook echt PANISCH gewoon. Dus meteen bestrijding laten komen, leek er idd op dat er 1 muis eenmalig in een kastje was geweest toen ik een week van huis was. Dat kastje had onderin dus gaten rondom de leidingen. Gif neergezet en een paar dagen later alle gaten rondom leidingen maar ook op alle andere mogelijke plekken in huis dicht gemaakt met speciale muiswerende kit. En nu schrik ik nog steeds bij elk geluidje wat ik hoor, suizende wind, krakende vloer, druppende kraan en ik denk meteen OMG NEE.

Dit is overigens nu 1,5 maand geleden :smiling_face_with_tear: (nergens keutels gevonden of serieuze muizengeluiden gehoord dus halleluja) maar ja ik zou dus niet cool blijven of er vanuit gaan dat er af en toe ergens een muisje passeert.

4 likes

In oude huizen: ja. Ik heb in bijna al m’n huizen op een gegeven moment muizen gehad (in de winter). Maar ik bestreed ze dan wel, want 1 muis = 2 muizen = baby’s = 100 muizen. In m’n huidige huis ga ik er niet vanuit dat er muizen zijn want ze kunnen niet in de muren zitten (beton) en er is ook nergens een ingang

2 likes

Nee dat hoeft niet om ze te traceren, maar als je ze echt wilt zien. ‘s Nachts zijn ze meer in actie. Heb dat ooit gezien op tv. En zal niet in elke keuken gebeuren, maar als je keutels hebt gevonden, dan natuurlijk wel.

3 likes

Daarnet schudde ik m’n bed op en toen zag ik een zilvervisje in m’n bed lopen :nauseated_face:. Wil het liefst m’n bed in de fik steken maar ik ben te moe en nu voel ik alles kriebelen.

4 likes

Ik had dat laatst ook :’( Janken. Ik had hem heel hard doodgemaakt. Ik ben normaal best diervriendelijk maar niet voor zilvervisjes.
Laatst had een vioolleerling van me een zilvervisje in haar vioolkist, beetje een verwend kind, verder best leuk. Maar ze had natuurlijk meteen door dat ik het heel vies vond. Toen had ze hem opgepakt en is ze achter me aan gaan rennen in het lokaal :’) Meerdere rondjes. Ik was totaal de controle kwijt.

11 likes

Aaaah naar :sob:
Ik zag er laatst eentje in de bestekla (vgm dood maar ik heb niet lang genoeg gekeken en er meteen keukenpapier opgedrukt haha)

Heb al het bestek uit de hele la op het heetste programma van de vaatwasser gedaan :joy:

Ik heb er zoveel in huis… Dacht dat het wel zou afnemen wanneer ik een schoonmaakster had, maar nee. Ze scharrelen vooral graag rond in wc, gang en slaapkamer. In de woonkamer, keuken en badkamer zie ik ze eigenlijk nooit. Geen idee waarom. Ben er gelukkig niet bang voor en druk ze meestal dood met een wc-papiertje. But they keep coming…

2 likes