Wordt er vanuit het ziekenhuis geen hulp aangeboden aan je ouder bij het stoppen met roken? En zo nee, kun je dat niet aanvragen?
Ik moet over precies 3 minuten weg.
Ik zit nog in bed met koffie, moet me douchen en aankleden én de auto krabben.
Er gaat iets mis vandaag denk ik 🫢
Ik ben streeploos donker beige
Nieuw huisgenootje dus
De dag beweegt zich langzaam vandaag.
Hier hebben we een tmi-topic voor
Bericht is dan ook verplaatst. De nieuwsgierigen kunnen het vinden in het TMI topic.
M’n werk heeft me gisteren echt gebroken en ik heb zo veel moeite om mezelf bij elkaar te rapen. M’n verdriet is wel half omgeslagen in boosheid maar net moest ik huilen toen My heart will go on op de radio was (de titanic versie, inclusief ‘I’ll never let go Jack’).
Ik ben aan het appen met een familielid maar diegene maakt zulke lange spraakberichten. Het zijn bijna podcasts.
Dakterras van mijn bovenbuurvrouw lekt al een hele tijd door mijn plafond en nu lijkt het erop dat ze expres (want ze weet hiervan) niet opneemt als dat bedrijf belt voor een afspraak met haar omdat ze weet dat ze haar terras helemaal leeg moet maken.
Wat kinderachtig. Maar ze woont hier via begeleid wonen (zijn wel gewoon sociale huurwoningen) dus die gaan ze nu bellen zeiden ze. Gelukkig! Het lekt gelukkig niet zo erg dat ik een emmer neer moet zetten maar ja je ziet wel vochtplekken in het plafond zitten.
Het is niet helemaal hetzelfde hoor, maar mijn moeder is een roker en daar is mijn vader altijd wel op tegen geweest. Ze is toen een soort van gestopt maar zeker als mijn zus langs kwam (ook een roker) ging het eigenlijk 100% fout. Toen is mijn vader ziek geworden (twee soorten kanker, maar geen longkanker) en is zij weer gaan roken. Puur als stress reactie en een soort van coping. Zelfs op zijn sterfbed bleef hij zijn irritatie over roken uitspreken. En eigenlijk wil mijn moeder ook niks liever dan niet meer roken, maar dat lukt haar gewoonweg niet. Het is echt even haar momentje om tot rust te komen, om te dealen met de spanningen
Ik kan me voorstellen dat jij er helemaal slecht op gaat want je wil niks liever dan je ouder bij je houden en het liefst nog zo gezond mogelijk ook. En niet-roken zou daar mogelijk aan bij kunnen dragen!
Je hebt het over niet door kunnen dringen; beseft je ouder niet hoe slecht het voor hem/haar is of beseft je ouder het wel maar lukt die vervolg stap niet?
Als je de reden waarom je ouder blijft door roken meer helder krijgt, krijg je automatisch ook iets meer handvatten om mogelijk wel tot hem/haar door te dringen
Knap van je dat je dat hebt durven zeggen, dat moet ook niet makkelijk zijn geweest ook al is het de waarheid. Ik hoop voor je dat je ouder er klaar voor is deze stap te nemen. Veel liefs!
Misschien ligt het aan de omgeving waarin ik me bevind, maar een hoop mensen weten wel dat roken slecht is, maar er is niet altijd sprake van een reëel bewustzijn, een daadwerkelijk besef.
Dit zie ik ook in mijn omgeving inclusief klassieke voorbeelden dat opa 95 is geworden en 80 jaar daarvan stevig rookte. Het is en blijft zo lastig. Denk dat dat ook de verslaving is, de verslaving die dus toch nog uitzonderingen zoekt. Het is verdrietig om dit in je omgeving te zien, ik maak het helaas ook dichtbij mee.
Ik mag vandaag weer de gehele dag in conferentie zitten. Ben er echt wel klaar mee inmiddels.
Morgenmiddag gelukkig weer naar huis, zo’n zin mijn eigen bed.
Hoe is dit afgelopen?
Die vreselijke duisternis verdwijnt.
Slechts 20 minuten te laat in de auto
Ja gek ineens he! Vanmorgen was het ook al om 8:00 licht en ik dacht echt dat ik me verslapen had