Het TMI topic #3

Gister wel het meest enerverende TMI-dagje van mijn leven gehad. Best een lang verhaal dus alvast succes met lezen haha.

Had het vermoeden dat ik een verrekte bilspier had, moeite met zitten en liggen. Dus dinsdagavond naar de fysio maar die vertrouwde het niet door hoe het voelde (verdikking en warm) dus met een berichtje naar de huisarts weer naar huis gestrompeld. In de nacht toch maar weer op de bank gaan liggen omdat ik geen fatsoenlijke houding kon vinden, tot ik ‘s ochtends 7u ineens iets nats voelde tussen mijn benen. Bleef maar lopen en die GEUR niet te doen :nauseated_face: kleine fast forward: de huisarts heeft tussen mn bil gekeken en die zag inderdaad een ontsteking/abces (open dus, zover was duidelijk haha) en zei ondanks dat het wel ontlast is toch even overleggen met de chirurg. Gebeld en doorgestuurd naar de spoed.

Op de spoed weer een aantal mensen een sneak peek tussen mn billen gegeven en toen vertelden ze dat t een perianaal abces was en dat ze dat operatief openen/schoonmaken onder algehele narcose op de OK. Was wel even schrikken, maar was ook niet echt een andere optie. Operatie is goed gegaan. Ze hebben de wond open gelaten zodat het niet weer gaat etteren dus dat wordt goed spoelen de komende tijd en dan duimen dat het goed heelt!

Toch wel bijzonder dat je bij de eerste zorgverlener nog denkt: beetje ongemakkelijk zo recht je kont in, maar dat het daarna bij de 10 mensen die daarna nog volgen echt totaal niks meer uitmaakt

59 likes

Oh wat naar zeg!! Hoe gaat het nu?

2 likes

Oh wow heftig! Beterschap!

1 like

Best goed eigenlijk! Toen de druk er eenmaal af was voelde ik me al een stuk beter dan de dagen ervoor. Helemaal geen pijnstillers meer gebruikt ook dus hopen dat het zo prettig blijft allemaal!

8 likes

Ik wilde dit per se googelen en nu heb ik zin in videos van Dr Pimplepopper

9 likes

Geloof me, dit is echt geweldig om te zien. Niet om te hebben. Sommigen hebben dagenlang een 2e gat

Oh nee dat is een andere

1 like

Lijkt me vreselijk om te hebben, maar als ik het woord abces hoor moet ik gewoon googlen in de hoop op vieze foto’s! En het stelde niet teleur!

4 likes

Hahaha ben blij dat iemand er nog een pleziertje van heeft. Met de zooi die eruit kwam kan ik me goed voorstellen dat het inderdaad een dr pimple popper hit zou zijn

4 likes

Ik heb vandaag geleerd dat mensen naar poep kunnen ruiken uit hun mond! Ging bijna van mijn stokkie van walging.

8 likes

Ik heb als coassistent een keer zo’n abces mogen opereren onder strikte supervisie van de chirurg en dat was ook echt amazing :sunglasses: we zitten wel in t TMI topic maar alsnog maar even spoiler want detail van zo’n ingreep: als je het abces hebt geïncideerd en alle pus zo veel mogelijk eruit hebt laten lopen, moet je alle schotjes in het abces zelf (die worden er gevormd) doorhalen en dat doe je dus met je VINGER zo erin raggen en al die schotjes zo wegwerken en dat voelt echt zooooo chill ik denk daar nog vaak aan terug

51 likes

Ja!!! Ik had zo’n collega! Sommige collega’s zeiden wel eens ‘Ja het is een mooie en lieve vrouw maar ze stinkt naar kak uit haar mond’. Ik vond het zo interessant. Juist omdat het zo’n nette en verzorgde vrouw was snapte ik er niets van. Het kón toch niets te maken net slechte persoonlijke hygiëne?

Ik heb er een studie van gemaakt en de uitkomst is dat kak-adem een indicatie is voor lever-problemen.

Edit: heb mijn studie voorgezet; ik lees niets meer over lever-problemen. Misschien verkeerd onthouden. Kak-adem kan ook ontstaan bij - verrassend - problemen met de darmen. Het bestaat zelfs dat je zó geconstipeerd raakt dat je een kak-stuwmeer krijgt en dan kak kotst,

5 likes

Ja ik had in de gehandicaptenzorg een cliënt die altijd erg last had van obstipatie en die rook ook vaak naar ontlasting uit de mond! Echt apart hoe dat kan.

2 likes

Yep! Ik ken iemand die dat heeft gehad. Ik lag als kind (voor een ander iets gelukkig) heel lang in het ziekenhuis, en een meisje op de afdeling had dat. Ik vond dat zo bijzonder dat ik dat altijd onthouden heb. Erg naar.

6 likes

Als je lijf iets eruit wil hebben gaat dat sowieso lukken hoor

5 likes

Not again. Iemand hier heeft ooit poep gekotst.

3 likes

Maar gaat je poep dan weer door je maag en slokdarm omhoog? Hoe dan?! :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Google eens op fecaal braken.

4 likes

Er is ook zo’n ziekte waardoor je de hele tijd naar rotte vis ofzo ruikt!

1 like

Het keto dieet

28 likes

Holy shit wat een verhaal 🫠 Heel veel beterschap, hoop dat het snel heelt! Dat verwacht je toch totaal niet :grimacing: (dat er een abces tussen je billen zit dus)

1 like