Huishoudtopic #3

Met nog 30 dagen (incl vandaag) tot kerst én een filmpje waar ik net langs scrollde op Instagram ga ik voor ‘getting rid of 5 things for 30 days.

Ik heb het afgelopen jaar best wat opgeruimd, dus ik hoop dat ik tot 150 kom [uiteraard: waar mogelijk geef ik het weg of breng ik het naar de kringloop]

Wie kan ik inspireren om mee te doen?

Dag 1 (en in enthousiasme ook alvast dag 2):

Samenvatting

1&2: over de datum lasagne pakketten
3: lege schoenendoos
4: verrotte tas
5: drogerrek dat nog nooit gebruikt is sinds ik het 10 jaar heb
6&7: lege pannen dozen
8: sinaasappelpers
9: broodrooster
10: gieter

6 likes

Ohhh wat goed!!! Dit moet ik ook doen, en wat een goed idee om lege dozen ook als een item te zien (ik bewaar dozen altijd veel te lang ivm garantie oid).

2 likes

Ja het neemt zoveel (onnodige) ruimte in mijn kleine huis dus én het staat er ook al zo lang onnodig dus ik vind dat dit zeker bijdraagt aan een opgeruimder huis.

Meer dan mijn nagellakjes waarvan ik nog twijfel of ik ze per stuk of als 1 item moet gaan tellen straks haha

2 likes

Ik moet het morgen even bij fatsoenlijk licht inspecteren, maar op het eerste oog lijkt het gewoon weg! Echt zoooo blij, nogmaals bedankt voor deze tip! Bij googlen had ik wat dingen geprobeerd die niks deden of las ik juist dingen die je vooral niet moest doen, dus ik wist het even niet meer. Heb het pas uren later uitgespoeld gezien ik niet thuis was, maar volgens mij is alles er dus wel uit. :raised_hands: Desnoods morgen nog een tweede keer.

EDIT: Kon niet slapen, dus toch nog weer gekeken met een zaklamp hahaha. Zie toch nog verkleuring/plekjes, hopelijk na een tweede ronde wel weg

4 likes

Huh je hoeft dat echt niet voor garantie te bewaren. Alleen aankoopbewijs. En daar kun je een foto van maken.

2 likes
2 likes

Ik heb een nieuwe YT Channel hyperfocus: Space Maker Method

Weet niet waarom ik deze video’s zo fijn vind maar het is gewoon echt, herkenbaar en in real time opruimen. Geen versneld afgespeelde speed cleans met een muziekje of voice over, of van die sit and tell video’s met opsommingen. Daar kan ik echt niet meer naar kijken. Dit is gewoon heerlijk alsof je samen met je vriendinnen aan het kletsen en opruimen bent. Ook geen oordelen, geen perfectie, geen minimalisme, geen ranzige depressieve hoarder huizen, maar gewoon echte rommel en herkenbare situaties :joy:

Ze maakt steeds series met mensen en mijn favorieten zijn met Julia in NYC en Dani in Zuid-Korea. De huidige met Roberta voel ik nog niet echt. Ze is ook een paar keer in Nederland geweest, die series vind ik ook leuk.

2 likes

Haha jaaa, ik kijk dit ook! Echt jammer dat de serie met Julia voorbij is, voel deze nieuwe ook niet zo inderdaad.

1 like

Dit probeer ik mijn man al eeuwen duidelijk te maken :joy: Wij zijn heel erg van het ontspullen maar de zolder staat wel vol met lege dozen voor “garantie”. Soms gooi ik er stiekem toch een weg :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Thx, zie dat ik daar ook de laatste persoon ben die iets geplaatst heeft dus weinig animo hier blijkbaar :rofl:

2 likes

Wij hebben een steelstofzuiger van Philips, maar ik heb heel lang en dik haar. We krijgen zooo vaak error omdat die borstel helemaal vastloopt door de haren. Dan weer alles eruit knippen, maar tegenwoordig is het eigenlijk altijd meteen error… Ik vind het wel zoveel handiger voor even tussendoor dan een grote zware stofzuiger met snoer. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben, maar een steelstofzuiger die anders werkt? Als ik zo online kijk, lijkt het alsof de meesten een draaiende borstel hebben. Er zijn er wel speciaal voor huisdieren, maar die haren zijn toch heel anders dan die van mij. Willen niet weer een miskoop doen van een paar honderd euro…

1 like

Iemand tips voor een fijne kruimeldief? Vooral voor even snel de trap doen en achtergelegen rommel van klein kind. En het liefste ook de bank.

Ik heb een Dyson met ronddraaiende borstel, in eerste instantie voor dierenharen en die hoef ik er echt nooit uit te knippen. Mijn eigen haren wel, maar zelfs nu ik mega haaruitval heb is dan echt maar eens per maand ofzo. En het is ook heel snel gedaan want je kan heel die borstel uit elkaar halen en je haren er zo uit pakken. Zou dus wel kijken naar iets met ronddraaiende borstels voor dierenharen.

1 like

Mijn ouders hebben een stofzuiger die met een druk op een knop zelf de haren doorsnijdt en dat werkt echt super. Ik moest ff zoeken maar het is de brush roll clean functie van AEG:

Miss kan je daar eens op zoeken? Ik heb het zelf niet want m’n vriend wilde perse een Dyson maar ik vind het echt fantastisch werken bij die van m’n ouders!

7 likes

O dit klinkt echt heel handig!

Ik gebruik hier een accessoire van de robotstofzuiger voor

Dat rode dingetje rechtsboven. Werkt als een trein!

1 like

Ik heb laatst deze gekocht voor “erbij” en die werkt so far heel fijn! Zit ook een soort speciaal mesje bij om de haren door te kunnen snijden en verwijderen en ook dat werkt goed!

Bekijk Auronic Steelstofzuiger Draadloos 220W - Draadloze Stofzuiger - HEPA Filter - Zelfstaand - Extra Accu - Op Accu - Zonder Zak - Kruimeldief - Vacuum Cleaner - Grijs op: https://www.bol.com/nl/p/auronic-steelstofzuiger-draadloos-220w-draadloze-stofzuiger-hepa-filter-zelfstaand-extra-accu-op-accu-zonder-zak-kruimeldief-vacuum-cleaner-grijs/9300000177037668?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 likes

ik wil een was-droogcombi, maar ik heb een vage herinnering hier gelezen te hebben dat dat eigenlijk ondingen zijn? iemand tips en/of ervaringen (en/of misschien een abo bij de consumentenbond om te kijken welke de beste is)? ik heb geen plek voor een wasmachine en een droger apart maar ik word wel echt diep ongelukkig van het wasrek in mn huis

Mijn zus heeft er een (geen idee waarom want ruimte zat voor een droger maar goed) en ze vindt het wel fijn maar het duurt echt heel lang. Meerdere wasjes op een dag wassen en drogen gaat gewoon niet.

1 like

Ik heb er een en ben er tevreden over. Het neemt veel minder ruimte in dan 2 apparaten en in mijn geval konden die ook niet tegelijk aan zonder dat de stoppen eruit vlogen.

Ik kan wel meerdere wassen op 1 dag doen. Niet het volledige katoen programma, maar wel een gewone gemengde was van 1,5 uur en dan het droogprogramma er achteraan.
Het katoen programma (voor handdoeken etc) met drogen doet er 5,5 uur over. Dus dat zou je ook makkelijker meerdere keren doen mocht je dat willen. Maar dan moet je wel de hele dag beschikbaar zijn qua planning.

1 like