Oja met als hoogtepunt dat zij zegt Nee niet doen en hij haar ruw op de bek pakt want dat is ware liefde
Mee eens! Ik vind het zoiets banaals hebben om ergens op te gaan zitten en het laten doen wat jij wil.
ik las vandaag in de boekhandel de achterkant van een boek over digital nomad life, maar ik dacht wel, hoe doe je dat met corona?
geen idee, ben er zelf geen. maar ik denk gewoon in de camper overal naar toe gaan en dan laptoppen. hahahah
Ik ben ook benieuwd hoe het leven eruit zou zien als we allemaal niet zo geïndoctrineerd zouden zijn geweest met het idee dat je als vrouw alleen gelukkig kan zijn met een mannelijke partner. Of iig dat liefde het grootste goed is voor een vrouw
vind zowel lily collins als alicia vikander echt saaie actrices zzzz
baal ook altijd als ik een film kijk (zoek nooit cast van tevoren op) en één van deze twee opeens verschijnt
lol ik kom er nu achter dat lily james niet lily collins is
wel jammer want ze spelen wel in verder vaak leuke films
Ik heb dus zojuist een film met lily james doorgespoeld omdat ik het zooo saai vond. The Guernsey literary…en nog iets op Netflix. Toen dacht ik al, wat is zij irritant in deze film…
Wel een mooi boek!
Film vond ik ook kut ja
hm maar psychopaten kunnen echt prima functioneren in de maatschappij? Je “ziet” ze veel in hogere posities in het business leven of als advocaten oid. En trauma is ook niet per se voorkomend in de jeugd van een psychopaat. Overigens bestaat “psychopathie” ook al lang niet meer als diagnose, en is het ondertussen alleen maar een media/film trope
Ik snap trouwens ook niet wat nou je mening is hahaha. Mijn impopulaire mening misschien: mensen zouden zich beter moeten inlezen over persoonlijkheidsstoornissen voordat ze aannames maken over hoe mensen behandeld moeten worden. Geen empathie hebben betekent niet gelijk dat een persoon een moordenaar wordt, jeetje. Autisme is vaak ook geassocieerd met minder tot weinig tot geen empathie. Ik denk dat die misschien wel ergere moordenaars kunnen zijn, aangezien autisme ook geassocieerd is met heel secuur werk en veel aandacht voor detail. Een moord gepleegd door iemand met autisme zou nooit opgelost worden haha
Edit: sorry ik lees je bericht nu nog een keer en begrijp ik nou goed dat je vind dat “psychopaten” niet opgesloten zouden moeten worden als ze een criminale daad begaan hebben? Ik neem aan van niet toch
sorry, wil je dat ik mijn post verwijder? Ik bedoelde niet per se dat jij nergens verstand van hebt, maar eerder de mensen die jij noemde. Ik ben het wel 100% eens met wat je wil zeggen (i.e. Het laatste in dit bericht hier)
Ik vind het altijd stom als mensen hun huisdier een “mensennaam” geven. Noem je kat lekker vlekje of spikkel maar geen Sarah ofzo
Dat laatste wat je zegt is heel belangrijk. Niet straffen kan bijna niet want mensen willen gewoon vergelding zien maar eigenlijk is een gevangenisstraf vaak helemaal niet het beste voor de maatschappij.
Misschien lees ik het verkeerd, maar 3 procent is toch helemaal niet veel?
1 procent van de wereldbevolking is psychopaat, 1 op de 20 zou echt heel veel zijn.
Oh ja, dit zie je ook veel in neurowetenschappelijk onderzoek van bijv. Moraliteit. Over het algemeen maken mensen met een hoge score op een psychopathie schaal dezelfde keuzes als mensen met een lage score op een psychopathie schaal in bijv. Het trolley dilemma. Maar ze niet dezelfde hersen delen worden geactiveerd. Zelfde uitkomst hij onderzoek waarbij mensen hoog en laag op zo’n schaal foto’s van pijn van anderen te zien krijgen: bij hoge score gebeurt er niet veel, bij lage score worden dezelfde hersen delen geactiveerd als wanneer een persoon zelf pijn zou hebben.
Realiseer me net dat dit allemaal weinig te maken heeft met wat je zei maar goed wel interessant.
Wat vaak mist is inlevingsvermogen, maar als je mensen met een hoge score op zo’n schaal, of een persoonlijkheidsstoornis zoals bijv. Antisociale pps, persoonlijke incentives geeft dan maken ze alle “juiste” keuzes
Nee, zeker niet. En al helemaal niet als je meeneemt dat 1-2% van de gehele wereldbevolking “psychopaat” is
drie procent van een heeeeele kleine groep mensen, 97% vertoont dan alsnog geen crimineel gedrag. Dat is in verhouding gewoon niet veel.
Bovendien heeft psychopathie ook voordelen, zoals voor chirurgen bijvoorbeeld. Het zijn niet inherent slechte trekken per se.