Ik vind Arte mooi behang hebben!
Uhm volgens mij heb ik het vorig jaar bij de praxis gekocht.
Wij hebben zwarte houten jaloezieën met houtnerf van Veneta. Op de dag van de sleuteloverdracht kwam een super aardige jongen alles inmeten, ik had dit al ver van tevoren ingepland. Hij had inderdaad allemaal staaltjes mee maar ik wist al wat ik wilde. De jaloezieën hebben we zelf opgehangen (tien stuks) gezien de prijs van het ophangen (€25 per raam) en omdat hij aangaf dat het heel makkelijk was. Hij dacht heel goed met ons mee over bijvoorbeeld het nemen van twee losse jaloezieën voor de tuindeuren. Ik wilde graag één geheel maar dat werd heel zwaar, en nu kan ik ook gewoon één deur open zetten zonder alles omhoog te hoeven doen. Omdat ze wel op dezelfde hoogte worden uitgelijnd en je er één afdeklat(?) bijkrijgt zie je dat bijna niet. Over eventuele verkleuring kan ik nog niet veel zeggen, we hebben ze pas een paar maanden. Maar de levering was binnen twee weken en de kwaliteit is goed! Vergeleken met andere aanbieders vond ik het relatief goedkoop, wij waren voor zes grote en vier kleinere zo’n €2000 kwijt (gevraagd om korting, hij kon nog meer korting geven als we een langere levertijd wilden via boot ipv vliegtuig).
We wilden ook graag lichtgrijze velvet verduisterende gordijnen voor de slaapkamer, met vitrages er achter. Dat ging om drie meter raam en zou ons in totaal ruim €1000(!!!) gaan kosten, daar hebben we vriendelijk voor bedankt. We hebben nu exact hetzelfde soort gordijnen en vitrages van Kwantum en die zijn perfect. En dat voor €450 inclusief twee keer drie meter rails. Daar zat alleen wel acht weken levertijd op maar dat boeide ons niet zo gezien er nog rolgordijnen hingen. Het ziet er echt heel chique uit.
Kort samengevat: service, levertijd, kwaliteit en prijs van jaloezieën van Veneta zijn goed, verduisterende gordijnen (en vitrages) zijn veel te duur.
Ik heb Van Gogh behang (geel, bloesem). Kwantum heeft ook leuke collecties.
In de house-tour van Diana (dfordazzle) komen ook een aantal drukke en mooie printjes voorbij, gister nog gekeken toevallig
Die zit hier op de muur in de slaapkamer van mijn dochter. In het echt heeft ie iets meer oranje in zich, vind ik. Ik zal ff kijken of ik zo een foto kan maken.
Ik heb een hysterisch behangetje in de toilet, en ik ben er erg blij mee.
Zou het nooit in de woonkamer doen, want het heeft ook iets kinderlijks, maar ik kan hierdoor wel het Kwantum vliesbehang aanraden. Ze hebben wel meer leuke en soms iets rustiger behangetjes.
Toen ik research deed naar verschillende behangetjes, kwam ik op de instagram van Romy Bres (ik geloof PA van Anna Nooshin, en zelf een vrij heftig en kleurrijk persoon, als ik op die foto’s af ga) en zij combineert zelfs meerdere hysterische behangetjes met elkaar. Niets voor mij, maar wel erg creatief gedaan.
Wel bloemen, niet hysterisch (misschien volgens sommigen wel). Goud met wit is het
Zou je me misschien een foto willen dm’en? Ben heel benieuwd!
Foto in de spoiler. De aangrenzende muur heeft nog een vloekende kleur, dus een beetje gekke hoek. De kleur op de foto is wel representatief.
Oh ja dat herken ik ook heel erg! Wat ik doe: mijn accessoires en opstelling omgooien op die momenten. Dan heb je met niet heel veel wijzigingen toch wel een iets andere sfeer.
Project deze herfst is: de lege haard vullen met houtblokken en kaarsen voor de gezelligheid. (We hebben een open haard die we nooit gebruiken omdat ie dus open is en de huiskamer dan nog 3 dagen naar rook ruikt).
Dat vogeltje op je stopcontact…
Je moet wat met die stomme woningbouw stopcontacten die een halve meter je kamer in komen
Bedankt! Super mooie kleur ik denk dat dit hem wordt!!
Ik heb mijn gordijnen van voordeelgordijnen.nl. Kon je onbeperkt en gratis staaltjes bestellen die per post komen. Uiteindelijk met een handleiding (en m’n vadertje) gemeten en besteld en zelf opgehangen. Soms beetje op de gok haha, maar perfect uitgepakt!
Hier bij Hema konden ze me helemaal niet helpen namelijk… Vond ik maar matig en ook de stoffen niet je van het voor de prijs die je alsnog moest betalen. Scheelde honderden euro’s met waar ik ze nu dus heb gekocht.
Niet alle winkels hebben helaas alle stoffen, zelfs in Rdam koopgoot (meest volledige collectie) waren de stalen kwijt etc
Wij hebben een lichte houtkleurige vloer, donkergroene bank en donkergrijze stoelen, donkergrijs gebeitste tafel met licht grijze stoelen. Witte keuken met donker blad. Verder groene accessoires. 1 muur hebben we dus heeeeel zacht groen geverfd, maar je ziet amper dat er een kleur op zit. Heeft iemand ideeën wat voor andere kleur ik zou kunnen kiezen? Al bestaande ideeën: wat donkerder groen, wat meer mint/blauwig, een grijze of beige tint? Er komen altijd leuke ideeën voorbij hier dus ik ben benieuwd!
Ik heb verduisterende gordijnen met een witte coating aan de binnenkant! 30% is wel chill, maar ik zou van de service in de winkel niet al te veel verwachten…
Wij zijn op zoek naar nieuwe eetkamerstoelen, maar ik weet niet zo goed in welke kleur. De bank is groen, we hebben een gele bank en antieke bruine meubels. Groene eetkamerstoelen vind ik wel mooi, maarja, dat gaat een beetje vloeken met de bank. Wat denken jullie qua kleur?
Hier kunnen meerdere kleuren bij. Hangt een beetje van de kleur groen af, of het vloekt of niet, maar groen is misschien niet handig, net zoals geel, zelfde verhaal. Maar je kunt denken aan leer(kleurig) of donkerblauw/zwart of grijs. En misschien een werkje, waar juist groen en geel en bruin in terugkomen? Dan hoeft het niet precies te zijn.
Ik kwam op Catawiki een makeup meubel tegen, zo geestig. Veel te duur en ik heb er geen ruimte voor, maar wel erg leuk:
(https://www.catawiki.nl/l/40492587)