Interieurtopic #3

Nog een budgettip die mensen vaak vergeten: zo’n beetje alle Ikea meubels kun je (met de naam) heel makkelijk vinden op marktplaats en daar veel goedkoper vinden!

6 likes

Ja goeie, ik heb laatst die salontafel als nieuw verkocht voor €20 terwijl hij nieuw denk ik €60 ofzo is, kan veel schelen via marktplaats! En is ook wat duurzamer :slight_smile:

2 likes

Nog een nadeel hiervan; vaak weet je pas als je er een tijdje woont wat je echt mooi vindt en mist. Ik had achteraf zulke andere keuzes gemaakt, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik juist niet nu al alles halen. Je hebt nu geen goed overzicht.

15 likes

Dit herken ik heeeel erg! Het is precies zoals @Bunnyslippers zegt, toen ik verhuisde moest alles meteen af zijn en ik kreeg er veel stress/paniek van. Vooral ook omdat ik bang was voor het oordeel van anderen denk ik? Uiteindelijk was ik heel teleurgesteld in hoe het eruit kwam te zien omdat ik een plan had gemaakt op basis van foto’s. Het klopte gewoon niet. Daarna heb ik alles opnieuw kunnen doen, kan nu echt geen verfkwast of roller meer zien :melting_face:

Snap in ieder geval heel goed hoe lastig het is om met dat gevoel om te gaan

5 likes

Waar is dat kleed van?

2 likes

Weet iemand een goeie gratis app of website waarop ik mijn huis virtueel kan inrichten? Om een idee te krijgen hoe ik bepaalde meubels kan zetten en wat ik nog kan aankopen.

2 likes

Floorplanner

5 likes

Floor plan creator.

2 likes

Waar zijnndie lichte eettafelstoeltjes van?

Grenen is wel een hele zachte houtsoort, krijg je binnen no time deuken, butsen etc in. Iets om rekening mee te houden. Verder vet leuk dat je je eerste echte eigen huis kunt inrichten! Ik vond dat ook helemaal het einde toen (insert heimwee haha)

3 likes

Ja goeie! Ben ik me inderdaad van bewust, maar vind ik niet zo erg :smile: Vind het altijd wel wat hebben als dingen niet meer helemaal gaaf zijn haha

3 likes
3 likes

Neen, maar ik denk er af en toe ook over na.
Als ik het goed heb werd vroeger: meestervervalsers hier vaak aangeraden.

3 likes

Dit is nog een oude fundafoto, maar dat bureau staat er nog. Ik wil tegenover het bureau nog wat boekenkasten kwijt. Zouden jullie dan voor wit gaan (matchend met het bureau) of juist een andere kleur zodat het wat breekt?

Ik wil de muren ooit nog wel een kleur geven.

Ik ga straks naar de Ikea (de bekende Billy boekenkast), dus die kleuren zijn er.

1 like

Ik zou wit doen en dan de muren verven in een kleur. Of anders eiken kleurige kasten, licht hout in ieder geval. Maar hou zelf heel erg van een zo rustig mogelijke werkplek.

6 likes

Zou ook wit doen bij je witte bureau en dan kleur op de muren <3 en kleur van de boeken natuurlijk.

5 likes

Hier ben ik ook benieuwd naar! Zou graag een mooi groot veldboeket willen met bijv lelies erin, maar is heel gevaarlijk voor katten en geeft zoveel stuif. Dus denk ook al een tijdje na over zijden bloemen, en dan idd zo’n duur boeket. Maarja, geen idee of t écht mooi is en realistisch oogt…

2 likes

Flowercrush?

3 likes

Heb je misschien een eigen foto van hoe de bloemen eruit zien ook van dichtbij?

2 likes

Ik heb deze van meestervervalsers, erg blij mee nog steeds :slight_smile:

28 likes