Interieurtopic #4

ik ben vereerd haha
het ligt een beetje aan wat je wilt? Eik is net zo tijdloos als notelaar,zeker in vlaanderen (haha). Het eik is lichter en geeft een mooi contrast met je bank terwijl het notelaar er eerder in op gaat. heb je die muur uiteindelijk nog groen geschilderd? Dan lijkt eik me persoonlijk beter, anderzijds heb je wel veel zwarte accessories als ik het me goed herinner waarbij ik het notelaar beter bij vind passen.
Ik denk dat je eiken meubel wel altijd beter te combineren valt met eender wat dat je ooit nog zou kunnen toevoegen, terwijl notelaar een veel sterkere houtsoort is die je al voor een groter stuk gaat bepalen.
Niet gerelateerd vind ik één meubel in notelaar vaak ook niet zo geslaagd omdat het niet genoeg ruimte krijgt om zijn mooie tekening vrij te laten, het zou geen Viva post zijn zonder te zeggen dat je eigenlijk duizenden euros moet investeren in iets dus bij deze; ik gebruik notelaar vooral graag als basis waar dan nog fijner meubelwekr bij gecombineerd wordt zoals hier;

Oh en als je toch voor notelaar zou gaan raad ik je aan te zoeken naar een meubel met horizontale tekening, dat gaat sowieso véél mooier staan dan als je de tekening verticaal hebt en dus telkens afsnijdt , beetje dit versus het andere

19 likes

Cries in poor

25 likes

Superbedankt voor het advies! De groene verf (Mizzle van F&B) staat klaar inderdaad, maar ik merk dat ik het bijna jammer vind dat eiken er beter bij past. Het wordt snel heel vrouwelijk en trendy.
Kortom, mijn hoofd zegt eiken, maar mijn hart wilt notelaar haha.
Dan moet de verf maar naar de slaapkamer.

Het is trouwens een meubel van 2,10 meter lang, met horizontale tekening.

8 likes

als je hart notelaar zegt moet je sowieso voor notelaar gaan!

9 likes

Ik ben vorig jaar meerdere keren bij sanitairwinkel geweest voor het ontwerp van de badkamer en vond ze niet opdringerig, maar juist meedenkend en vriendelijk (geen montage en installatie)… evt zou je ook naar een bouwmarkt kunnen gaan zoals Hornbach, daar hebben we ook wel eens los de producten gekocht zoals een douchekop, wastafel etc

3 likes

@quarterlife heeft deze!

2 likes

Ah thanks! Ben er ook nog steeds heel blij mee. Gaan binnenkort wel de wand erachter nog verven zodat hij nog mooier uitkomt. Dit is niet de gewone wit, maar de gebroken wit!

Mijn langverwachte en veelvuldig overdachte en betwijfelde kastje is ein-de-lijk gearriveerd (besteld begin oktober). And I loooove it.

40 likes

Ja we gaan naar een andere plaats, ik zat reviews te lezen waar we zijn geweest waren niet al te best. Nu heb ik een andere op het oog waar veel positieve verhalen staan! Had ik denk ik eerst even beter research voor kunnen doen, maar dat is altijd achteraf!

Zo leer je weer wat van je vorige ervaringen! Plus bij degene waar we binnenkort gaan kijken zijn ook vrienden van ons onlangs geweest, die waren ook erg positief naar de mogelijkheden en ideeën.

Heeft iemand hier een ervaring met een douche in bad combinatie met zo’n deurtje? Bevalt dit of heb je daar juist spijt van?
Ik ben een bad persoon, mijn vriend haat een bad. We moeten nu douchen in bad, waar je altijd over de rand moet stappen.

Het is een kleine badkamer, waar nu de bad en douche los staan alleen is het heel krap allemaal.

6 likes

Mooi! Waar is die van?

Is de Trixie van Kave Home. Omdat ik er zo lang op heb moeten wachten ben ik op zoek gegaan naar andere winkels om m te bestellen maar ik kon m nergens meer vinden. Dus weet niet of ie nog te koop is eigenlijk…

Edit
https://www.goossenswonen.nl/p/kave-home-trixie-zwart/130530/

4 likes

ff een update, na een maand zit dit allemaal nog precies zoals ik het geplakt heb. geen hoekjes los of water onder de stickers oid. mijn badkamer wordt elke dag helemaal nat dus dat vind ik best wat. nou doe ermee wat je wil

68 likes

Ooh wat stoer dat jij het ook echt op de grond hebt geplakt en nice dat het zo goed blijft zitten!:ok_hand:t3: Ik heb het op de zijkant van het bad (wel ander motiefje maar ook van Shein) en ben ook heel tevreden! Wel echt een takkewerk he, dat plakken 🫣 :sweat_smile:

3 likes

Ik heb uiteindelijk alles los besteld. Naar 2 winkels geweest om te kijken en boekje op te halen. Maar zag niet echt wat en uiteindelijk op internet los besteld.
Puur op de gok, we hopen het bijna te kunnen installeren maar het zag er allemaal mooi uit toen we het binnen kregen.
Winkels waar ik heb besteld: q1 sanitair en sanitairkamer. De laatste hadden we in vorige huis een douchecabine van en die was goed.
Tegels bij de hornbach.

1 like

Ben je ook bij X2O geweest? Wij zijn daar heel tevreden over! Goede kwaliteit, 3 ‘niveaus’ (qua luxe doel ik op) en dachten goed mee. Voelden ons ook niet gedwongen iets te kopen. En over korting deden ze heel moeilijk en dus ook niet gekregen. Ze vertelden ons dat ze geen individuele kortingen geven, alleen tijdens acties (hoop dat dit ook echt zo is en nu niet mensen gaan reageren met ‘wij kregen wel korting’ haha)

Door jou berichten over die plakfolie heb ik ineens in m’n hoofd gehaald dat ik zelf m’n keukenkastjes wil gaan wrappen. Denk jij dat dat te doen is? Of hebben anderen hier ervaring mee?

@Spaarlamp heeft dit gedaan en vond het bij haar heel geslaagd

3 likes

Ik heb dus eindelijk gordijnen in mijn kleedkamer. En nu wil ik eigenlijk een nieuwe lamp daar hebben. Ik twijfel alleen welke. Ook omdat het best een kleine kamer is, denk ik dat 55 cm misschien een te grote lamp is bijvoorbeeld?.. maar 20 cm is misschien ook wel heel klein? Weet het niet zo goed :sob:

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

0 stemmers

Van linksboven naar linksonder 1 tm 4 en van rechtsboven naar onder 5 en 6!

En ook wil ik misschien een nieuw kleed voor bij de kaptafel dus suggesties daarvoor zojn welkom. Ik vond het kleed altijd heel mooi maar nu met deze gordijnen weet ik t ff niet meer. Misschien een wit kleed?? Om het wit van de kast terug te halen?

4 likes

Leuk, ben ook geïnspireerd! Ik woon in @Lula 's nachtmerrie en heb dat Belgische huurappartement met overal lelijke tegels. Zelfs in de slaapkamer… maar hier kan ik misschien wel iets mee in de keuken/ badkamer.

Iemand enig idee hoe goed die stickers achteraf weer van je vloer gaan? Hou je geen lijmresten op je tegels?

Toen we gingen verbouwen in huis, hebben we meteen de badkamer ook laten doen en dat heb ik allemaal door dezelfde aannemer laten doen. Bad, toilet, douche, radiator hadden we allemaal online besteld bij sanitairwinkel, iom de aannemer over de afmetingen. Hij gaf ook aan wat er allemaal mogelijk was mbt verleggen / aanleggen van leidingen etc… Dat vormde de basis voor onze plattegrond (in paint, niet fancy maar voldoende voor de aannemer) en toen zijn we op looks / functionaliteit / afmetingen gaan kijken op de website om dingen te bestellen.
Tegels hadden we ook los besteld, bij tegels&laminaat. Daar kreeg ik ook gratis samples thuis gestuurd.

Ik had wel al een goed idee over wat ik mooi en functioneel vond, door heel veel op pinterest te verzamelen en ideeën te verzamelen.
Ik denk dat we mede daardoor ook een mooiere / uniekere badkamer hebben dan een badkamer die volledig bij 1 zaak is afgenomen (wat ik veel bij anderen heb gezien, maar is ook kwestie van smaak natuurlijk en mijn ‘probleem’ is ook dat ik de meeste badkamer meubels lelijk vind haha).
Je moet het wel zien zitten om het op deze manier te doen. Maar ik kan het net als @Lichtknopje wel echt aanraden!

3 likes