Mijn man en ik hielden altijd erg van hiken&wildkamperen in de bergen, maar met twee kleine kinderen komt het daar helaas nu niet van. We gaan nu voor het eerst op fietsvakantie met minimale kampeergear, dus geen stoelen/tafels/speelgoed etc. Ben benieuwd of het een succes wordt of we een accomodatie ingedwongen worden haha ![]()
Ja wij hebben een scrubba! Fijn ding.
Wat is dat toch met kampeerders die een volledige tv installatie in de voortent hebben staan? Ik kan niet eens een boek lezen door de herrie.
Verder dachten we op een rustige camping te staan (de website erg gelikt, mooie accommodaties) maar het is echt een verzameling van Heineken, Hertog Jan en Fryslan Boppe vlaggen op de jaarplaatsen. En een herrie! Ik vind kamperen met de jaren echt steeds minder leuk worden, je moet steeds meer geluk hebben met wat naast je komt te staan.
Ooh wat kut zeg! Ik zoek eigenlijk campings uit zonder vaste staplekken want dat is toch altijd een beetje een volks gebeuren. Vaak met gemaaide gazonnetjes en tv’s etc.
Ja wij ook! Maar hadden nu een safaritent gehuurd op een kampeerveld. Super leuk, maar de velden er omheen staan dus vol met vaste mensen. Dat zie je dus nergens terug.
Wij hadden op de heenweg een tussenstop in Duitsland en die zag er op de site top uit. Maar allemaal vaste plekken, tv snoeihard, uit al die voortenten kwam een walm rook ![]()
Inmiddels staan we alweer een paar dagen op een hele leuke camping (als je kinderen hebt) zonder vaste plekken.
Zijn wel wat hardnekkige snurkers om ons heen, lang leve de oordoppen ![]()
Wij zaten vorige week op een camping (de Zanderij) op het natuurveld. Dat bleek een aparte camping te zijn waarbij je een kwartier moest lopen over een 60 km weg om bij de speeltuin /kindervermaak/zwembad/winkel te kopen. Was echt blij dat we geen broodservice hadden. Op de plattegrond was een doorgang ingetekend die niet gebruikt kon worden.
En de gewone camping was echt precies wat jij beschrijft, ook veel stacaravans en seizoensplekken met 2 voortenten voor de caravan en 2 ernaast.
Ik heb voor volgend weekend een nachtje op een camping 15 km verderop geboekt. Dan ga ik samen met 1 kind even kijken wie ik meeneem. Helemaal zin in want er zit ook een klein strandje aan de camping en het wordt mooi weer. Nu moet ik alleen even kijken of mijn festival tent die ik voor het laatst 8 jaar geleden heb gebruikt nog een beetje ok is.
Ik ga (nog) niet kamperen dit jaar, durf het nog niet aan met een baby van 10 maanden en een kind van bijna 3. (Ivm slapen en huilen enzo…)
Maarrrr ik ben wel al een beetje de kampeeruitzet aan het uitbreiden. We hadden allebei al spullen van toen we nog samen kampeerden maar heel basic. Ik zou wel dit jaar de De Waard tent van m’n ouders kunnen lenen alleen dan zit de auto meteen vol😂
Hebben jullie tips voor een handig leeslampje of gezellig lampje wat je op tafel zet om te lezen of een spelletje te doen? Ik ga het nu gebruiken voor als we buiten in de tuin zitten, of op vakantie in een huisje en er is niet genoeg licht buiten.
Oh nee joh, als er iets relativerend is dan is dat een rondje over een camping met veel jonge kinderen lopen. Echt ieder kind heeft wel een keer een meltdown of huilt af en toe. Het gaat hier (vooralsnog) heel goed met 6 maanden en 3.5 jaar in een tent, het is alleen zooo koud 's nachts en dat is met borstvoeding geen pretje. Maar de kinderen slapen beter dan thuis.
Ik heb een dimbaar lichtje, die gebruik ik thuis en onderweg ook als nachtlampje
[Nachtlampje voor baby - Dimbaar & draadloos - Voor borstvoeding & voeden | bol](https://Oplaadbare lamp )
Een oprolbaar lichtsnoer geeft trouwens ook best wat licht en staat gelijk heel gezellig!
Nou ik snap dat heel goed en denk dat je het zelf het beste weet van je kids. Die van mij hadden vorig jaar 's avonds echt urenlange huilbuien en tantrums en dat was verschrikkelijk op de camping. Als je echt op een kindercamping staat misschien te relativeren, maar wij staan ook wel op minicampings en bij de zoveelste night terror vraag ik me ook wel af wat we er doen/mensen aandoen hoor. (Zei ze vanuit de tent terwijl man met kleuter een rondje aan het lopen is om 3:30
).
Bij de Lidl heb je allemaal leuke oplaadbare lampjes!
En ik heb daar ook een solar lichtsnoer gekocht laatst, nog niet geprobeerd maar lijkt me ook reuze gezellig bij de tent ![]()
Ik ben nu gaan kamperen met baby van 8 weken en daarna was ze 10 weken & in augutus gaan we weer twee weken. Ik dacht eerst ook ‘ohnee dat huilen etc’ (nachtvoedingen) maar echt er zijn - zeker nu dit seizoen - zoveel kinderen op een camping en levendigheid (we gaan wel naar natuurcampings etc) dat het niet opvalt
Naast ons stond een gezin met newborn van 7 weken en kindje van 3, dat scheelde ook haha. Mocht je toch keer willen proberen!
Wauw goals! Een newborn! Mss toch maar proberen t kriebelt wel en we kunnen de hele inboedel van m’n ouders lenen!
Thanks voor de reacties allemaal.
Gewoon doen! Wij gingen destijds ook met een 4 maanden oude baby en een 2 jarige. We zijn die camping haast niet afgekomen, maar het was wel echt leuk.
Gewoon proberen! En anders ben je zo weer thuis toch?
Als je in de buurt gaat kamperen is weggaan ook altijd een optie. Wij gaan vaak 1 of 2 dagen eerder weg omdat de koek gewoon op is. De ene keer te warm, de andere keer werd er slecht geslapen, andere keer een combinatie, keertje regen voorspeld en droog in willen pakken. En dat maakt het plezier van de vakantie echt niet minder.
Hier wordt op vakantie wel slechter geslapen, maar mijn motto is : ik ga niet op vakantie om bij te slapen.
Ik vond het deryan tentje ideaal. Ik slaap zelf ook op een matje en kon m’n dochter dan makkelijk troosten. Vorig jaar met 3 jaar heb ik een opblaasluchtbed met rand gekocht, van intex.
Wander Wonder Bohemian lantaarn - Faded Red - Obelink.nl.
Ik heb deze vaker gebruikt voor spelletjes, hij is dimbaar. Ik twijfel alleen of die fel genoeg kan voor sommige leesspellen, maar dat ga ik pas op mijn vakantie ondervinden.
Ik heb ook een omnia oven gekocht zodat ik sochtends zelf broodjes kan bakken, we geven altijd zo’n fortuin uit aan de broodservice van de camping.
Alleen wel spijt dat ik er geen bakvorm van siliconen bij heb besteld, maar als ik die bestel heb ik verzendkosten
Wij hebben een weltevree guidelight. Die is wel duur en niet heel klein, maar heel fijn om mee over de camping te lopen in het donker en bij te lezen. En we gebruiken hm in huis ook.
Ja, als je thuis al weet dat de kans zeer groot is dat je de hele camping wakker houdt 's nachts dan zou ik ook niet gaan. Vind ik overigens net zo goed gelden voor de zwaar snurkende man aan de overkant van het veld die ik beter en meer hoorde dan mijn eigen baby. Als je twijfelt omdat je kind gewoon kindergeluiden maakt waar een dagelijkse driftbui en een keer s nachts huilen bijhoort, dan zou ik me niet laten weerhouden. En wellicht niet kiezen voor de minicamping die bekend staat om de rust maar er zijn zat leuke, kleinschalige campings waar je niet de enig met hele jonge kindjes bent. Volgens mij worden die in het Vakantie met kids topic wel getipt.
Wij hebben eerst 1 nacht proef gekampeerd zodat we wisten hoe het ging & oefenen met haar tentje voordat we 2 weken gingen, dat vond ik wel fijn! Ze sliep heel goed in haar Deryan tentje. Ze huilt 's nachts trouwens niet voor haar nachtvoeding dus dat was wel wat we wisten van te voren en mee hebben gewogen, overdag overstempt ander geluid toch haha.