Goede kleur in de stoffenwinkel gelukkig!
Wat werk je toch netjes! Heel leuk geworden
Hebben jullie ervaring met voormalig omgezoomde naden/panden lijmen in jassen? Ik heb een leuke jas waarvan de brede randen aan de onderkant en naast de kraag steeds ‘open’ vallen. Ik heb strijk zoomband geprobeerd maar dat is niet sterk genoeg. Zomen met de naaimachine is op deze plekken niet mooi, ook niet als ik het ‘blind’ doe. Volgens mij heeft het in het verleden gelijmd gezeten. Koop ik dan gewoon een soort textiellijm en plak ik het dicht?
Is blind zomen met de hand een optie? Dat doe ik altijd als blinde zomen uitvallen, is volgens mij ook heel geschikt voor wat zwaarder materiaal.
Hmmm ik denk als ik bijv de kraag zo bekijk dat het probleem misschien niet vastzetten maar opnieuw verstevigen is! Dat openvallen is misschien meer slapheid dan dat het ergens aan vast moet zitten (dat ziet er eigenlijk ook niet echt logisch uit). Blind zomen met de hand aan de onderkant zou idd misschien wel kunnen!
Ik heb een regenjas voor mijn hond gemaakt. Echt belachelijk ![]()
Patroon is Salsa van Fibre Mood en de regenjasstof heb ik vanmiddag bij Stoffen Spektakel gekocht. Ik heb hem 10cm verlengd want ik heb een worst op pootjes.
Hallo ik ben gek op tweedehands kleding! Ik zou het leuk vinden om met anderen hier inspiratie over uit te wisselen. Wie lijkt dit leuk? Groet marleen
Ik heb hier een wollen rokje aan van vinted en een blousje die ik heb gevonden bij een weggeefkast.
Denk dat je hier je hart kunt ophalen!
Dankje vitaminwater. Denk heb ook!
Ik heb een jurk die op alle plekken goed zit, behalve op de mouw. Het zijn lange mouwen en aan de onderkant zit een elastiek, maar dat valt bij mij net iets te strak.
Bij het model eindigt de mouw net boven de pols., maar mijn armen zijn vrij lang dus de mouw valt bij mij wat meer driekwart / hoger op de onderarm.
Nu heb ik in de buurt een coupeuse zitten die goed staat aangeschreven. Is dit iets dat makkelijk aan te passen is door een coupeuse? Ik wil enkel dat er elastiek in zit dat wat ruimer zit dan het huidige, maar omdat ik zelf niet handig ben met naaimachines heb ik geen idee of dit überhaupt mogelijk is.
Ik zie als amateur al meteen voor me hoe je dit kan aanpassen.
Klinkt dus als iets dat voor een coupeuse heel goed te doen is!
Fijn! Dan ga ik binnenkort naar haar toe.
Dank voor je snelle reactie!
Ik ben voor het eerst wat quilt/patchwork aan het proberen en vind het verrassend leuk. Had verwacht dat ik het veel te nauwkeurig en saai zou vinden maar het ik wordt er echt zen van.
Dit wordt een ‘tree skirt’ (een deken voor om de voet van de kerstboom). Moet 5x5 squares worden dus nog wel wat werk te doen.
En dit wordt een wandkleed!
Ben echt trots op mezelf dat ik dit blijkbaar kan? ![]()
Vet leuk, mooie kleurencombinaties maak je! Kom gezellig naar het omatopic zou ik zeggen
Daar wordt wel meer gequilt.
Haha ik twijfelde al waar ik dit ging plaatsen! In het oma topic ben ik ook met enige regelmaat met mn brei projecten ![]()
Superleuk! Is die tree skirt van Sydney Graham? Ik vind haar patronen zo leuk en inspirerend!
Ja! Vind haar ook heel leuk, haar vlogs zijn ook heel leuk om te kijken!
Leuk ook dat wandkleed, welk patroon is dat?
Desert dunes van xoxsew!