Klussen in huis-topic

Ik heb een Hovsta lijst op een zelfklevende spijker van Tesa op de zijkant van mijn keukenkast. Dat gaat prima. De lijst ligt dicht op de kast en kantelt nauwelijks naar voren. Dat vind ik wel mooi. En door het geribbelde haakje kun je je lijst goed recht hangen. Op zo’n gladde keukenkast werkt het erg goed.

De Hovsta zelf is ook niet zo zwaar, doordat er gewerkt wordt met persplex in plaats van glas.
Zie foto’s:

1 like

Iemand een idee of je deze schroeven ook los kan kopen en zo ja hoe zoiets heet?

Ja! Een kastplug

Of ja los, ik zie dat ze per 40 gaan in dit geval

Ahh top! Dankjewel!!

1 like

Ik wil graag zelf een tafel maken met een kegelvormige voet. Heeft iemand een idee hoe ik dit onderstel zelf zou kunnen aanpakken. Het materiaal maakt niet veel uit, want dit wordt overschilderd!

Niet heel erg budget maar…

Over een paar maanden verhuis ik naar een woning met een keuken die in 2018 geplaatst is door de huidige bewoners. Het is een keuken met een eiland. Ik vind de kleuren echt niet mooi (hoogglans wit en donkerbruin en het eiland is te hoog voor mij)

Ik wilde eigenlijk kiezen voor renoveren en dan andere deurtjes, werkblad en het eiland verlagen als dat kan…
Maar vrienden zeggen weer dat een uitgebreide renovatie weinig verschilt in prijs met een nieuwe keuken. Hierdoor twijfel ik weer en neig ik naar een nieuwe keuken…

Ben benieuwd of er nog ervaringen en tips zijn?

Hmm duidelijk… Denk inderdaad dat het weinig zal schelen.

1 like

Je keuken wrappen is tegenwoordig hip.

2 likes

Ik ga even kijken of dat een optie is!!

Als je kiest voor een nieuwe keuken: probeer deze te verkopen. Dat scheelt ook weer in kosten. Zou daarnaast ook gewoon eens een keukenzaak instappen voor een tekening. Dan weet je ook hoe duur je wensen zouden zijn. Hoeveel het scheelt is ook afhankelijk van wat je terug wilt.

1 like

Ja ga ik zeker doen als de winkels weer open kunnen. Het verkopen van de keuken had ik nog niet aan gedacht, Ik vind gedoe van marktplaats echt vreselijk haha. Maar als ik dat aan mn vriend overlaat is dat een goede om de kosten te drukken…

2 likes

Je hebt ook opkopers voor keukens. Ook nog iets om naar te kijken. Die halen het vaak ook op.

1 like

Ah leuk! Ik wil graag ook een ronde tafel maken, maar dan uitschuifbaar… Ben er ook nog niet over uit hoe dat moet :sweat_smile:

Maar @tanjavanhoodalem (insta) heeft wel een aantal diy’s met ronde vormen, misschien helpt je dat op weg?

1 like

Oké dit jaar willen we de badkamer (laten) verbouwen. Dus we zoeken een offerte voor materialen en montage. Alles van Mandemakers wil ik skippen vanwege de slechte review over de service, maar ja wat blijft er dan over… Heeft goede ervaringen met een winkel in de Randstad?
Maxaro heb ik in ieder geval genoteerd omdat ik een oude post van @anon13937616 tegenkwam, haha.
Alvast veel dank voor tips!

1 like

Brugman zou ik ook skippen. Of hoort die bij Mandemakers? Slechte service en ze zijn in de winkel heel opdringerig

1 like

Ja ook Mandemakers! Maar toch bedankt, weet ik helemaal dat ik daar heel ongelukkig zal worden :joy:

O en Maxaro doet geloof ik geen montage. Jammur

2 likes

Veel badkamerbedrijven werken zonder montage dus daar heb je een aparte aannemer voor nodig. Wij zijn bij veel bedrijven gaan kijken, voornamelijk gezocht op familiebedrijven. Wel een heel andere regio dus geen tips voor bedrijven maar probeer wel bij een paar bedrijven inspiratie op te doen en offertes te vragen, daar zit zoveel verschil in! Zowel qua prijs als qua ideeen/aanpak waar ze mee komen.

2 likes

Dit vond ik een heel prettig bedrijf uit Dordrecht: https://www.vandijktegel.nl
Maar daar moet je eigen montage/aannemer voor hebben.

Mijn tante laat de WC renoveren (aannemen en producten) door de Baderie in Hoofddorp. Hebben eigen personeel die dat doet. Duurt wel lang, besteld begin november, wordt gedaan in april.

2 likes

Gewoon even onderschrijven: skip mandemakers. Echt. Enorme boog omheen gaan.

4 likes

Sanisale misschien? Zij zijn ook van de vtwonen makeovers als ik het goed heb…

Ik google dan naar sanisale + locatie en zie dan gelijk of ze negatieve of positieve beoordelingen hebben… Ik ben me ook aan het orienteren voor een nieuwe badkamer dus heb geen inhoudelijke ervaring.

2 likes