Kobo plus aanraders

Ik vind vooral een biografie of een waargebeurd verhaal erg leuk. Van een bekende Nederlander/sporter/iets met misdaad.

Mensen nog leuke tips? Hoeft niet perse vanuit kobo te zijm trouwens!

Even een up op dit topic haha.
Ik heb mijn kobo plus weer geactiveerd en lees nu weer vet veel.
Wie heeft er nog goede aanraders? Ik zat nu in de ‘foute’ hoek met bv de onbreekbaar serie van Lisette Jonkman en Radio romance, maar wil toch iets hoogstaandere boeken tussendoor.
Dus wie heeft er aanraders voor romans die ook een beetje feelgood of grappig zijn, maar wat meer diepgang hebben dan de meeste chicklit?

2 likes

Ik heb even in mijn lijst gekeken wat ik gelezen heb en volgens mij in kobo plus staat:

  • Het Rosie project - Graeme Simsion
  • Circe - Madeline Miller
  • Kleine brandjes overal (wel alleen in NL) - Celeste Ng (iets minder feelgood)
  • Boeken van Nicolo Ammaniti (bijvoorbeeld Ik haal je op, ik neem je mee of zo god het wil) (ook niet echt feelgood)
  • Lieve Céline of Alles wat er was van Hanna Bervoets (ook niet feelgood)

Blijf het zo lastig zoeken vinden in Kobo plus, echt irritant. En via Bol.com ook.

Dus als er nog andere tips zijn hoor ik het graag :slight_smile: ik lees het ook het liefste romans en thrillers.

2 likes

Boeken die ik de laatste tijd heb gelezen en mooi vond

  • Waar de rivierkreeften zingen van Delia Owens
  • Lieveling van Kim van Kooten
  • Meisje met zeven namen van Hyeonseo Lee
  • 'T Hooge Nest van Roxane van Iperen

Boeken die ik heb gedownload maar nog niet heb gelezen

  • An American Marriage van Tayari Jones
  • De bruggenbouwer van Markus Zusak
  • De Japanse minnaar van Isabel Allende
2 likes

ik heb gelezen iets van witte stad die was wel goed, en lees nu ragdol, vind ik tot nu toe ook al spannend

Ik lees Zondagskind en dat vind ik tot nu toe heel goed.

Die heb ik toevallig net uitgelezen gisteren!
Heel goed boek. Zo goed verwoord hoe het in haar hoofd werkt.
Het is autobiografisch.
En over een paar maanden komt het vervolg! Jeej

1 like

Ik heb Hof van doorns en rozen gelezen (3-delige serie) en ben nu bezig in de Glazen troon serie (7-delig), van Sarah J Maas. Ik wilde ze in eerste instantie in het Engels lezen, maar in Nederlands zijn ze te downloaden via Kobo Plus.

1 like

Love Hof van Doorns en rozen serie. Vond de glazen troon iets moeilijker om mee in te komen. ben afgehaakt toen de tijd. Wel chill dat die nu ook in koboplus zitten. Heb van de week koboplus weer eens aangezet, ben de onbreekbaar serie van Lisette Jonkman aan het lezen. Lezen behoorlijk snel. Wel fijn om weer het lezen een beetje in te komen!

Nu nog deel drie van die serie lezen en daarna ga ik denk ik beginnen aan Divergent.

1 like

Oh ja die zijn leuk!!

Dragan duma is ook erg fijn leesvoer

1 like

Ik heb het laatste deel van de serie ook uit, mis het nu al :frowning:

Ben begonnen in De Glazen Troon maar moet wel echt inkomen, merk ik. Ook omdat in de Nederlandse vertaling veel uitroeptekens worden gebruikt waar het niet per se hoeft, dat vind ik geen fijne schrijfstijl voor in een boek.

Maar moest in t eerste deel van Doorns en Rozen ook zooooo erg inkomen, vond de eerste helft echt super langdradig eigenlijk.

Even doorbijten dus!

Ik heb de trilogie van Jennifer Donnelly echt in één ruk uitgelezen. Romans met boeiende historische achtergronden, serieuze thema’s en een beetje misdaad
De theeroos, De winterroos en De wilde roos. Klinkt cheesy maar dat waren ze achteraf juist niet!

Eilandliefde vond ik best grappig maar abrupt einde.
Het vlindereiland vond ik goed

Verder nog op mijn leeslijstje:

  • de bakbijbel
  • elementaire gewoontes
  • echte vrouwen krijgen een kind
  • het zero waste project
  • zondagskind

Ik had voor mijn dochter de magische apotheek gedownload, maar vond hem zelf ook erg leuk!

En ik heb in mijn vakantie de trilogie nachtuilen gelezen. Top!

Ook een tip voor russische sprookjes/saga’s
“ de beer en de nachtegaal” en het tweede deel “het meisje in de toren”
Deel 3 de winter van de heks is nog niet op kobo plus

1 like

Net de magische apotheek uit, inderdaad erg leuk, stond al lang op m’n leeslijst! Nu begonnen aan de beer en de nagtegaal. Ben benieuwd of dat mijn smaak is.

1 like

Ik ben benieuwd!!

Ontworteld en zilvergaren zijn dan ook mooie boeken om te lezen

1 like

ik leen graag e-books van de bibliotheek. Ze hebben bijvoorbeeld De Cyclus Strategie nu en nog wel een paar goeie. Als iemand daar nog tips van heeft houd ik me aanbevolen!

afbeelding

Oh wat was deze trilogie fijn om te lezen.
Sprookjes uit het oude Rusland, het begint bij vasja als jong meisje en eindigt bij een slagveld.

5 likes

Wat een mooie kaften ook, je zou ze er bijna om in fysieke vorm willen hebben :heart_eyes:

Daarom ging ik het eerste boek ook lezen. Kaften zijn bij mij erg belangrijk

Ik heb ze alleen niet op papier gekocht… :face_with_hand_over_mouth:

Door jouw post heb ik kobo plus weer geactiveerd! Eerder stond alleen het eerste deel er nog maar op.
Ik zag dat het fantasy aanbod sowieso is uitgebreid. Ik heb nu caraval 1 tm 3 van Stephanie Garber gedownload maar ik zag dat van Jay Kristoff en Victoria Schwab nu ook boeken beschikbaar zijn! Ik heb veel tips opgeslagen vanuit het algemene boekentopic, dus ik ben blij dat ik ze gemakkelijk kan lezen :grin: