Law of Attraction

Zijn hier nog meer mensen die zich dagelijks bezighouden met de Law of Attraction?
Zelf ben ik bezig ik het boek “the Magic” van Rhonda Byrne en doe ik elke dag de oefeningen uit het boek. En daarnaast volg ik een aantal youtubers zoals Isabel Palacios, Leeor Alexandra en Sam Ozkural.

Misschien is het wel leuk om hier tips en succes stories te delen?
Ik ben zelf al een aantal weken bezig met het aantrekken van langer en dikker haar en ik zie echt dat het sneller groeit en dikker is. Zeker als ik het vergelijk met foto’s. Super interessant en motiverend. Ook ben ik bezig meer geld aan te trekken voor mijn reis naar Australië, Azië en NZ die in september gaat beginnen. Wat voor dingen willen jullie nog verder aantrekken?

2 likes

Jaaa ik ben hier ook into! Nog meer mensen? @Delicate kan hier vast ook leuk over meepraten, haha. Kun je me wat meer vertellen over welke affirmaties je gebruikt voor je haar?

Edit: The Magic heb ik ook gedaan en die wil ik binnenkort weer eens opnieuw doorlopen.

1 like

Oeh ja! Heb ook the secret en the magic gebruikt maar vond de oefeningen van the magic het fijnste.

Verder is het lang geleden dat ik er ‘actief’ mee bezig geweest ben maar ik wil het al even terug oppikken. Ik heb toen best veel carrièresuccessen (even vaag verwoord) aangetrokken en wat voor mij heel erg hielp was om elke dag een gratitude list te maken (kan heel kort). Hielp mij sowieso wel om wat meer op de positieve dingen van het leven te focussen dus dat zou ik ook erg aanraden! De dingen die ik wou schreef ik op en las ik erna luidop voor terwijl ik me heel dankbaar probeerde te voelen (ok klinkt vaag).

Jammer genoeg is dat één van de dingen die ik laat schieten als ik het druk heb of minder lekker in mijn vel zit terwijl ik het dan juist zou moeten doen, dus ik ga het weer proberen oppikken!

YouTube filmpjes kijk ik niet echt want daar heb ik geen geduld voor, wat ik wel vaak doe zijn begeleide mediaties en dat is zo chill!

1 like

Kan iemand hier iets meer over uitleggen? Of is dat een kutte vraag en moet ik gewoon googlen

Jaa, ik ben hier echt elke dag mee bezig de laatste acht maanden! Heeft me erg geholpen met positiever denken en eigenlijk gaat alles ook heel goed sinds toen. De youtubers in de openingspost volg ik ook, ik houd elke dag een gratitude lijstje bij, doe veel meditaties, affirmations, en ik probeer ook new moon/full moon rituals te doen.

2 likes

Ik verstrik mezelf altijd helemaal in gedachten hierover. Dan denk ik: ‘Ik moet positief denken, dat is het beste.’ Vervolgens denk ik: ‘Ok misschien toch niet want dan maak ik mezelf straks blij met een dooie mus. Ik kan beter van het negatieve uitgaan zodat ik mezelf niet uit een put hoef te trekken straks.’ En dan weer: ‘Maar met negatieve gedachtes beïnvloed ik alles misschien op een negatieve manier.’ En zo maar door…

Cursus paniekaanvallen voor beginners.

7 likes

Ik vind dit super interessant en het is sowieso waarheid voor mij. Moet mezelf er alleen beter in gaan trainen zodat t een dagelijkse gewoonte wordt. Ben beetje lui. Maaar ben wel bezig met zo min mogelijk stressen en in het hier en nu leven en dat werkt wel. Heb ook wel paar dingen die ik wilde en die zijn uitgekomen, maar ben niet bezig met affirmations enzo.

@GoodVibes hoe doe je dat met je haar? I neeeed

2 likes

Haha nee klinkt helemaal niet vaag van die grattitude list. Doe ik namelijk ook elke ochtend en dan ook hardop. Elke ochtend 10 dingen. Heb er soms wel moeite mee om me dan ook echt dankbaar te voelen. Het voelt soms een beetje als iets dat ik ‘moet’ doen voordat ik naar mijn werk ga en ik nog super sleepy ben. Maar beter elke dag dit opschrijven dan helemaal niks. Het is toch maar 5 minuten werk.

@Honey Kan je wat meer vertellen over new moon/full moon rituals? Ik zie het vaker voorbijkomen maar weet niet hoe ik het zelf het beste kan toepassen en wat je dan ervaart!

@Flamoes Hahaha, ja herken ik! Ik heb wel vaak gelezen (vooral in het boek van Esther & Jerry Hicks) dat niet al je gedachten gelijk gemanifesteerd worden. Pas als je er heel bewust aan denkt en er vaak mee bezig bent. En wanneer je toch negatief denkt je het kan omdraaien door positief te denken omdat het even duurt voordat iets gemanifesteerd wordt (time delay) en het niet gelijk uitkomt. Daarnaast is loslaten heel belangrijk bij LOA. Maar dat is inderdaad super moeilijk, want je verwacht toch ergens wel iets…

@Boondigga @queenofdisaster Nouu ik ben gewoon begonnen met elke ochtend in mijn grattitude boekje op te schrijven dat ik dankbaar ben voor mijn lange, dikke haren. En elke dag wanneer ik een beetje gedachteloos met mijn haar zit te spelen en ik me realiseer dat ik dat aan het doen ben, denk ik ook gelijk “wooow, wat een dikke, lange haren”. En op een gegeven moment werd het dus ook echt dikker. Ik begon er eigenlijk mee omdat ik iets tastbaars wilde manifesteren om zo te zien hoe snel het duurt voordat ik iets kan manifesteren. Dus ben ik vooral daar op gaan focussen en binnen 4 weken ofzo begon ik echt verschil te zien!

3 likes

LOA is dus de wet van de aantrekkingskracht. Oftewel, wij kunnen alles aantrekken dat we willen en dat doen we ook elke dag. De meeste mensen zijn zich daar niet bewust van, maar als je daar wel bewust van bent dan kun je het zo gebruiken dat je positieve dingen kan aantrekken. Dat kan van alles zijn: geld, betere relaties, betere gezondheid, veranderingen qua uiterlijk, betere werkervaringen etc. Je moet dus leren om je negatieve gedachten om te zetten in positieve gedachten want negatief trekt negatief aan en positief positief.

Om positief te zijn moet je je ook dankbaar voelen voor wat je al hebt en zal komen. Dus veel mensen schrijven elke dag op waar ze dankbaar voor zijn. Daardoor kan je daar nog meer van aantrekken. Dus ook als je bijvoorbeeld maar heel weinig van iets hebt, moet je daar toch dankbaar voor zijn, zodat je daar meer van kunt aantrekken. Sommige mensen doen ook aan ‘scripting’ en dan schrijf je op hoe jouw dag/week/maand er uit zal zien als je zou hebben wat je zou willen hebben. En dan moet je je dankbaar proberen te voelen alsof je dat allemaal al hebt. Blijkbaar werkt dat erg effectief.

Ik kan er nog heel lang over door blijven praten, maar je kan misschien het beste een filmpje kijken waarin het (beter) wordt uitgelegd. En als je nog vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd stellen haha.

3 likes

Ik ben hier denk ik ongeveer twee jaar mee bezig en het heeft mij vooral geholpen om mijn relatie met o.a. mijn vriend en vader te verbeteren.
De laatste tijd doe ik hier niet heel veel meer mee omdat het naar mijn inziens goed gaat, maar ik zou er graag weer mee aan de slag gaan, want het voelt wel heel fijn :star_struck: Sowieso van positief denken word ik vrolijker.

3 likes

Heb hier wel interesse in, zou je het naar mij door kunnen sturen?

2 likes

Ik stuur je deze avond een pb!

Oeh mag ik ook :)?

1 like

& @liefsjenneke kunnen jullie je e-mailadres pb’en? Dan mail ik het :smile:. Lukt niet om het in pb als bijlage te sturen

Ben wel benieuwd naar reacties op @Tsundoku en ook geïnteresseerd in de e-books @Delicate! Geloof zelf heel erg in het idee dat focus en ergens in geloven helpt om doelen te bereiken en dat je met visualiseren al kan ‘faken’ dat je iets hebt en puur daardoor al gelukkiger kan zijn. En ik denk dat je dat ook in de LOA en gerelateerde ideeën kan vinden zónder dat je je toelegt op onwetenschappelijke doelen (want eerlijk: je kan niet álles oplossen met denkwerk).

Maar misschien begrijp ik 't dan helemaal verkeerd.

Afijn iedereen moet eruit halen wat het beste bij hem of haar past, denk ik.

2 likes

Wow hier had ik nog nooit over gehoord.

Dus je zou dikker haar krijgen omdat je heel erg gelooft dat je dikker haar krijgt? :o_o:

Ergens heel erg in geloven heeft toch maar enkel resultaat omdat geloven in aanzet tot bepaalde acties die dan weer leiden tot dat resultaat? Het geloof op zich leidt toch nergens toe?
Of mis ik iets? Ik ben gewoon nogal in de war omdat dit zo absurd en sektarisch klinkt en jullie, als weldenkende menschen er allemaal zo normaal en serieus over doen?

7 likes

Ik begrijp ook dat het heel erg vreemd/zweverig/sektarisch klinkt hoor! En het staat ook wat haaks tegenover de rationele persoon die ik doorgaans ben.

De gedachte is meer dat alles (mensen, objecten, het universum, de natuur…) bestaat uit energie (als je daar meer over wil weten verwijs ik je door naar de kwantumfysica).

De idee bij the law of attraction is dat “like attracts like”, en dus, dat als je positieve/dankbare energie ‘uitstraalt’, je ook meer positieve energie terugkrijgt. (Zo zie ik het toch.) Bv. als je dankbaar bent voor alle dingen die je hebt in je leven, je ook meer positieve dingen terugkrijgt en de dingen vaker meezitten (denk aan kleine momenten in je leven waar je geluk of juist pech hebt).

Over bepaalde zaken ben ik ook heel sceptisch (sommige auteurs zoals Louise Hay beweren dat ziektes veroorzaakt kunnen worden door negatieve gedachten maar zo’n statements vind ik echt te ver gaan, kwetsend en imo, bullshit.) Hoe dan ook helpt het maken van gratitude lijsten me om positiever in het leven te staan, en heb ik de indruk dat alles effectief beter meezit wanneer ik bewust bezig ben met LoA (hoeft niet daardoor te komen, maar het is iig fijn dat het zo aanvoelt).

3 likes

@quantum :eek:

Oh!
Ik wil niemand beledigen die hierin gelooft, maar ik vind het best gek/opvallend dat er dus echt wetenschap bij gehaald wordt? Die ‘wet’ wordt dus gezien als een wetenschappelijk grondbeginsel?

1 like

Ik ben ook heel erg benieuwd of er nog verdere reacties zijn op @Tsundoku en @Eddie. Ik ben het zó met jullie eens.

Wat ik inderdaad zo moeilijk vind aan dit concept is dat men de positieve kant wel omarmt en uitdraagt, maar de logica andersom niet meer opgaat omdat mensen dat toch als kwetsend ervaren (waar @Delicate ook naar referereert) Ik krijg daarvan echt een error, als het voor positieve energie waar is, dan moet dat toch ook zo zijn voor de negatieve energie?

Ik wil ook niet bashen inderdaad maar wil het graag begrijpen. Begrijp dat het misschien niet bedoeld was als discussietopic, maar ben erg benieuwd.

5 likes