Peer!
Ik denk aan oranje fruit, zoals mandarijn of perzik/abrikoos. Wel zoet, niet te zuur. Appel en peer kunnen ook goed. Rood fruit kan wel, maar minder dan voorgaande combi’s. Hoe tropischer hoe minder voor de hand liggend.
Pruimen en kersen vind ik ook goed passen. Die gebruik ik graag in de clafoutis en dan doe ik er altijd amandelmeel doorheen en amandelschaafsel eroverheen.
Ohh dat vind ik ook nog een goeie! Ik ben dol op kers maar had daar niet aan gedacht. Dank!
Ik heb deze met kerst gegeten, maar wel in een wellington style; dus kan de pure smaak niet echt vertellen. Maar ik vond de structuur wel heel goed werken (iig in die wellington dus), het was stevig, maar viel uiteen (sorry vies woord maar in van die vlokken zeg maar) op dezelfde manier als gebakken zalm dat doet als je er een vork inprikt. Dus qua structuur vond ik het prima en de smaak was iig niet vies haha? Het smaakte best een beetje richting vis maar niet echt natuurlijk, maar geen vieze weeïge smaak of heftige nasmaak oid. Maar vind het lastig om echt een smaak te noemen, zaten kruiden op en nog een soort sausje en een bladerdeegkorst dus smaakte vooral daar naar.
Ik eet wel vis (en vlees)
Ik ga over 4 weken naar japan en eet daarom nu wekelijks een keer vis (kan niet naar japan om daar geen echte sushi te eten soz), en eet deze vega zalm ook regelmatig.
De smaak van de vega zalm is veeeeel zoeter. Soort van vissig maar echt een typische vega soja zoetheid. De structuur is prima en redelijk vergelijkbaar, ze proberen de vlokkigheid van vis wel na te boosten maar je voelt wel dat het nagemaakt is. Zalm is vettiger en gladder? Dan klinkt raar misschien maar deze vega zalm is wel een beetje alsof iemand zalm gepureerd heeft en daarna geprobeerd heeft om in de niet-gepureerde vorm terug te storten. Het is minder stevig dan vis zalm
Ik denk dat als je deze vega zalm zo marineren als vis zalm dat je de vega smaak wel kan maskeren
Heeft iemand een lekker recept voor saag paneer? Ik zie best wel veel varianten namelijk, met kokosmelk, crème fraiche, yoghurt, diepvries spinazie, verse spinazie etc. Ben benieuwd of iemand dit vaker maakt en een tip heeft voor een recept dat ik kan aanhouden i.p.v. dat ik er random een kies uit de recepten die ik online kan vinden.
Dit leek me het beste topic ervoor, maar heeft ook wat overlap met het baktopic. Er is een nieuw boek van Janny van der Heijden voor de echte cultuur kooknerds:
Ik heb em nog niet gelezen zelf, maar direct op mijn lijstje gezet.
@FrauHelga moest ook direct aan jou denken. Dit is wel niet alleen bakken, maar volgens mij wel een goed boek voor jouw verlanglijstje ook haha.
Wat lief dat je aan me dacht! Deze heb ik op de verlanglijst voor moederdag. Love Janny.
Wat vinden jullie fijne maaltijden om als avondeten mee te nemen wat je niet hoeft te verwarmen? Ik start volgende week met een cursus en dan moet ik voortaan eten mee gaan nemen. Salade of iets van couscous had ik al bedacht.
Ik vind koude sobanoedels met groente evt tempeh etc en een lekker sausje ook echt lekker.
Soort van pokébowl, met natuurlijk koude rijst, gesneden groenten zoals wortel, komkommer,paprika etc, erbij vis of vega enz en dan het sausje apart doen. Ik maak soms echt random sausjes met pindakaas ofzo, niet alleen soja.
Of wraps, ook altijd wel lekker, verpakken in alu folie.
Ik heb avonddienst en ga daar vasten verbreken dus wil zo even eten maken. Ik zag een recept die me lekker leek maar wil niet weer kip eten, dus wil de kip vervangen voor zalm. Is een sausje van honing, sojasaus, knoflook, gember en chili. Ik dacht dat is ook prima lekker met zalm. Nu doen ze bij de kip er ook lente ui en koriander bij. Lente ui is denk ik ook lekker met zalm, maar is koriander lekker met zalm? Die combi heb ik nooit gehad namelijk.
Jaa lijkt me echt prima kunnen, lekker juist! En volgens mij best een normale combi?
Ja, ik vond ze best prima!
Edit: had de vegan variant
Dan ga ik ze gewoon eens proberen heb dit overigens nog niet eerder gehad, alleen eens in zo’n sushi restaurant maar dan is het gewoon een los gerechtje. Hoe eet je dit als maaltijd, wat eet je erbij?
Ik gooi ze altijd in mijn noodlesoep.