MastercheFF

Dit leek me het beste topic ervoor, maar heeft ook wat overlap met het baktopic. Er is een nieuw boek van Janny van der Heijden voor de echte cultuur kooknerds:

Ik heb em nog niet gelezen zelf, maar direct op mijn lijstje gezet.

@FrauHelga moest ook direct aan jou denken. Dit is wel niet alleen bakken, maar volgens mij wel een goed boek voor jouw verlanglijstje ook haha.

3 likes

Wat lief dat je aan me dacht! Deze heb ik op de verlanglijst voor moederdag. :smiling_face_with_three_hearts: Love Janny. :heart:

1 like

Wat vinden jullie fijne maaltijden om als avondeten mee te nemen wat je niet hoeft te verwarmen? Ik start volgende week met een cursus en dan moet ik voortaan eten mee gaan nemen. Salade of iets van couscous had ik al bedacht.

1 like

Ik vind koude sobanoedels met groente evt tempeh etc en een lekker sausje ook echt lekker.

4 likes

Soort van pokébowl, met natuurlijk koude rijst, gesneden groenten zoals wortel, komkommer,paprika etc, erbij vis of vega enz en dan het sausje apart doen. Ik maak soms echt random sausjes met pindakaas ofzo, niet alleen soja.
Of wraps, ook altijd wel lekker, verpakken in alu folie.

1 like

Ik heb avonddienst en ga daar vasten verbreken dus wil zo even eten maken. Ik zag een recept die me lekker leek maar wil niet weer kip eten, dus wil de kip vervangen voor zalm. Is een sausje van honing, sojasaus, knoflook, gember en chili. Ik dacht dat is ook prima lekker met zalm. Nu doen ze bij de kip er ook lente ui en koriander bij. Lente ui is denk ik ook lekker met zalm, maar is koriander lekker met zalm? Die combi heb ik nooit gehad namelijk.

Jaa lijkt me echt prima kunnen, lekker juist! En volgens mij best een normale combi?

1 like

Iemand deze wel eens gehad? Lekker?

2 likes

Ja, ik vond ze best prima!
Edit: had de vegan variant

1 like

Dan ga ik ze gewoon eens proberen :partying_face: heb dit overigens nog niet eerder gehad, alleen eens in zo’n sushi restaurant maar dan is het gewoon een los gerechtje. Hoe eet je dit als maaltijd, wat eet je erbij?

Ik gooi ze altijd in mijn noodlesoep.

3 likes

Ja ze zijn meeeega lekker!! Ik eet ze meestal bij iets dua niet als hoofdgerwcht maar kan ook lrima ala hoofd met wat groenten en rijst erbij

1 like

Wraps? Je kan ook veel inspiratie vinden als je bento box recepten opzoekt

Heeft iemand wel eens goelong goelong gemaakt? Ik lees dat het lauwwarm geserveerd moet worden. Ik wil het graag maken voor een babyshower maar heb een uur reistijd dus halfwarm serveren gaat zeker niet lukken, zijn ze koud ook lekker?

Ik wil tiramisu maken straks, daar heb je espresso voor nodig maar ik heb geen koffiemachine. Wat zou de beste optie zijn?

Ik zou voor de oploskoffie gaan, je wil alleen koffie en geen melk en in de onderste zit ook melk.

4 likes

Oploskoffie werkt het beste. Dan kan je ook nog bepalen hoe sterk je het wilt hebben. Die ijskoffie is voornamelijk melk met een beetje koffie

2 likes

Ja is zeker lekker, ik vind het lekkerder zelfs.

1 like

@Sovereign kan inderdaad prima!

2 likes

vond net een potje echte??? geconserveerde truffels voor 6 eu ongeveer

kan dit goed zijn en moet ik mijn slag slaan?

1 like