MastercheFF

Ah dankjewel!

2 likes

Hahah off topic maar door de gegrilde sla komt ineens de herinnering aan dit filmpje weer naar boven:

https://youtu.be/KDjBEY_3qCI

2 likes

Deze paddestoelen spiesen van Jamie Oliver: Recept Kun je ook met alleen (kastanje) champignons maken om het wat betaalbaarder te maken. En ik serveer ze zonder broodje of iets, gewoon als 1 van de opties van de bbq.
En anders portobello’s/grote champignons gevuld met blauwe kaas? Heel standaard maar wel heel lekker haha.

En een goeie vega worst of burger is van de bbq ook lekker toch?

4 likes

ik woon niet in NL en het aanbod van goede vleesvervangers is heel beperkt :sob::sob::sob: maar heb net wel veel portobello in de uitverkoop gekocht en daar ga ik mozzarella in doen maar vind blauwe kaas ook een goed idee dus die ga ik nog snel even halen

2 likes

Oh balen van de vleesvervangers :frowning:
Ik vind blauwe kaas en paddenstoelen echt heerlijk :drooling_face::drooling_face:.
En wij grillen vaak allerlei groenten op de bbq, sowieso ook lekker. Courgette, paprika, groene asperges, aubergine ect. Evt opfleuren met een dressing/salsa verde en het ziet er helemaal chique uit!

2 likes

Hier staan wat lekkere dingen in!

2 likes

Kom ik weer met een vraag hoor :sweat_smile: maar kun je voorgekookte rode bietjes invriezen? Ik dacht dat dat kon maar op de verpakking van de ah staat dat dat niet kan?

1 like

En toch ook nog een andere vraag

Als er op de verpakking van de groenteschijf staat dat het in de oven kan voor minstens 7 minuten bij 220 graden (hetelucht 200) hoe lang zouden jullie het dan in de airfryer doen?

Ik heb een nieuwe oven en airfryer en vraag me af of de capaciteit nu gewoon minder is…

1 like

Ik zou na 5 minuten gaan kijken hoe het er uit ziet en dan steeds met een minuutje de baktijd verlengen.

2 likes

Dankjewel! Vind het vaak een lastige gok omdat groenteburgers soms gewoon vrij “bleek” blijven :blush:

4 likes

Wat zijn jullie favoriete saladedressings? Ben alles in mijn repertoire zat :joy:

Ik volg een aantal Amerikaanse Youtubers, met name voor inspiratie voor slowcooken. Die gebruiken vrijwel allemaal iets wat ze een ‘meat masher’ noemen:

En dat leek me zo handig dat ik er recent ook eentje heb besteld via Amazon.

Hierboven zie je hoe het precies werkt.
Ik vind het zo’n geniaal ding. :rofl: Voor gehakt is hij perfect, maar ook om pulled chicken uit elkaar te trekken. Dat gaat veel sneller dan met 2 vorken.

Net heb ik een tomatensaus voorbereid om die vanavond te kunnen eten, en normaal gebruik ik daarvoor tomatenblokjes uit blik. Daar greep ik naast; ik had alleen nog hele gepelde tomaten in blik. Geen probleem, met de meat masher werden dat ook stukjes, in een mum van tijd.
Voor aardappelsalade heb ik hem ook al gebruikt. Het is een ideaal stuk gereedschap voor als je iets niet helemaal gepureerd wil, maar nog kleine stukjes wil hebben.

Ik vind het fijner werken dan met een spatel of houten lepel. Hij is vaatwasserbestendig en kan tegen de hitte van de pan. Wat mij betreft een aanrader. :smiley:

10 likes

Dit is precies iets waar ik mijn vader heel erg blij mee kan maken. Die is ook zo dol op dit soort keukengadgets. Oh, en nog op tijd voor vaderdag :grin:

2 likes

Bij Amazon!

Heeft hij de Loch Ness soeplepel al? :rofl: Ik vind die zo gaaf maar ik heb hem echt niet nodig.

2 likes

Besteld! Nee die heeft hij nog niet, weet niet of hij die kan waarderen. Ik overigens wel maar niet nodig dus ik heb het (nog) kunnen weerstaan.

3 likes

Ik vind een dressing met tahin heel lekker op salade! Hou het wel vaak heel simpel, tahin + citroensap + water om het wat vloeibaarder te krijgen. Je kan er eventueel wat agave/honing aan toevoegen als je het wat zoeter wil.

2 likes

Dat klinkt goed, thanks!

Een hele basis dressing is voor mij olijfolie, azijn, mosterd, peper en zout en dan wissel ik af met verschillende soorten azijn. Mijn favorieten zijn vijg-dadel, champagne, framboos en aardbei-rabarber. Daarmee kun je al veel verschillende smaken creëeren. Verder kun je ook mooie gebonden dressings maken met aquafaba en ik vind een Aziatische dressing met sesamolie, soja, knoflook, rode peper en honing ook altijd lekker.

2 likes

Klinkt ook goed!

2 likes

Ik maak inderdaad ook vaak olijfolie + een soort azijn + peper + zout, soms mosterd erdoor, een zoetje zoals honing, soms iets als knoflookpoeder (maar moet je net aankunnen op dat moment, je blijft dat wel proeven).

Maarrrr waar ik laatst achter kwam en ik ook ideaal vind (lekker makkelijk), is kant-en-klare rode pesto aanlengen met water en dat door de salade doen als dressing!

3 likes