MastercheFF

Ik heb van een etentje nog blauwe kaas over. Nu eet ik daar soms wel een stukje van, maar ben geen groot fan. Gok dat het gaat verpieteren in mijn koelkast. Hoe kan ik hier het beste mee koken. Liefste dat het niet gaat overheersen.

Met peer en eventueel een saus maken voor bij gnocchi :heart_eyes:
Of anders door mac en cheese, op een hamburger met gekarameliseerde ui, preistamppot of bij een risottootje?

3 likes

Met broccoli in een quiche

1 like

Alleen in het weekend eten

2 likes

Haha, hoe gaat dit de smaak verschillen voor mij verbeteren?

Heeft iemand tips voor een gerecht met deze pasta?

Een walnoot (tijm)saus is iets wat erg lekker kan zijn hierbij of meer in de richting van een saus met salie

2 likes

Dit kan je gewoon zo eten met bijvoorbeeld een salade ernaast. Eventueel een lekkere balsamico eroverheen!

2 likes

Salie/gebruinde botersaus. Met wat geroosterde walnoten of andere pitten op een bedje van rucola. Als je meer groente wil ga je courgette in dunne plakjes bakken. Of tomaatjes

Als je een paar plakjes stuk dunner maakt dan de rest. Dan worden die lekker bruin en krokant.

1 like

Beaufleuramsterdam op instgram heeft nu zo’n soort recept gedeeld!

2 likes

@Mette12 @Frambozentaartje @zmic dankjullirwel hier kan ik wat mee!!

1 like

Gebruikt iemand zo’n rasp bordje? Ik ben vaak te lui om mijn knoflook te raspen (microplane) omdat ik dat ding ook weer moet schoonmaken. Twijfel dit aan te schaffen. Zijn er andere makkelijke en goed schoon te maken knoflookrasp oplossingen?

1 like

Wil je specifiek een rasp? Ik vind een pers handig, zoiets: Bekijk deze KONCIS van IKEA.Knoflookpers, KONCIS knoflookpers, roestvrij staal - IKEA België.

Ik heb er zelf eentje die je kan ´terugklappen´, waardoor het achtergebleven stuk look loskomt. Die vind ik makkelijk schoon te maken.

2 likes

Ik vind een pers vaak niet fijn, gevoel dat je veel restafval hebt en met die gaatjes toch irritant schoonmaken. Net als een rasp.

1 like

Ja, er blijft wel wat achter in zo´n pers. In soep enzo doe ik dat er gewoon bij, maar dat kan natuurlijk niet in elk gerecht. Het schoonmaken vind ik best meevallen met de mijne (al vind ik dat van de microplane ook). Hopelijk krijg je een betere tip!

3 likes

ER bestaat ook een ander soort pers. Deze moet je als het ware over het teentje heen duwen. Weinig achterblijfsel en makkelijk te gebruiken en schoon te maken.
image
Deze soort bedoel ik

2 likes

Ik koop tegenwoordig gehakte knoflook.

2 likes

een knoflookpers gebruiken met ongepelde knoflook. knoflook wordt er prima uitgeperst maar je hoeft zga alleen het velletje eruit te halen, verder blijft er weinig hangen.

3 likes

Oeh dit ziet er ook interessant uit inderdaad! Thanks

1 like

Ik wil morgen verse tortelloni maken met tomaat en basilicum, wat zou een goede saus zijn voor erbij? Ik wil het graag wat vullend hebben dus extra’s als noten oid mag zeker. Ik dacht aan iets met verse buffelmozzarella maar qua saus kom ik er nog niet uit.