MastercheFF

Yes altijd met deegrollen. Zowel chapati als bij roti.

Wat zijn fijne koekenpannen? Ik ga me niet meer bezig houden met gietijzer, maar ik wil ook geen Teflon meer, vooral omdat ik iets te vaak mensen over de vloer heb die schuursponsjes en metalen kookgerei erop gebruiken dus ik wil gewoon iets waar ik geen kanker van krijg.
RVS vind ik op zich ook wel fijn, maar ik wil ook wel iets voor als ik een eitje bak zonder dat ik een liter olie hoef te gebruiken.

Geen koekenpan maar ik heb een wokpan van Greenpan en ben daar echt super tevreden over !

1 like

Ik heb sinds ± een half jaar gietijzeren koekenpannen en ik wil eigenlijk niet meer anders. Wordt snel (en goed!) warm. Ook eitjes e.d. kun je er prima in bakken, mits je de pan goed verzorgt.

3 likes

Ja dat wil ik dus niet meer. Ik heb het ooit geprobeerd maar het lukte me gewoon niet om een mooie antiaanbaklaag te krijgen. Daarnaast heb ik vaak andere mensen over de vloer die koken dus die zullen het dan nog eens extra verpesten.

Wat doen jullie met de kontjes/kapjes van brood? Mijn vriend en kind weigeren dit te eten. Ik haal 1x per week 5 broden en vries dit in, maar haal dan alle kapjes eruit en die eet ik de komende dagen als ze nog ‘vers’ zijn. Maar misschien kan ik er ook wat lekkers van maken. Iemand ideeën behalve croutons? Weggooien vind ik ook zonde.

1 like

Wentelteefjes of pizzabroodjes!

2 likes

Ik vind het zelf altijd lekker om die te roosteren en er avocado toast van te maken. Of gewoon lekker laagje boter.
Ken ook mensen die broodpudding maken van oud brood.

2 likes

Je kan er paneermeel van maken. Of een broodkruim dat je op de pasta doet of lasagne ipv parmezaanse kaas. Dat deden armen vroeger in Italië die de kaas niet konden betalen. Ik vind het zelf ook wel chill!

En deze broodpap iets is echt heel lekker

Pindakaas balletjes kan ook nog.

Vroeger aten wij de kapjes ook niet echt graag maar we mochten er dan extra veel beleg op doen. Dan aten we het wel.

Je kan met brood ook sauzen binden.

Als je de kapjes droogt dan kan je die door een koffiemolen malen zodat je het molentje schoon kan maken.

En serviettenkloss kan ook nog. Zelf nog niet gemaakt maar het ziet er lekker uit.

Dit kan je ook nog proberen! Ik weet niet hoe goed je het kan rollen maar anders doe je wentelteefjes achtig het brood eerst wat laten weken en dan plat maken en oprollen en bakken

4 likes

@Koala @Taken @Marquez Oeh wat een lekkere ideeën allemaal! Het kind is dol op pizza en vriend op avocadotoast, dus dat zal ik dit weekend eens maken. En dit recept voor wentelteefjescake lijkt me ook lekker: Wentelteefjescake recept - Allerhande | Albert Heijn

4 likes

Ah excuus! Ik had het gelezen als ‘ik ga me bezighouden met gietijzer’ :joy: sorry, dan heb ik geen tips!

1 like

Wij hebben sinds kort WMF ProfiResist en (koeken)pannen. Deze hebben een antiaanbaklaag van metaal met een honingraatstructuur. En die laag is door de materialen icm de structuur krasbestendig. Dus geen gezeik van teflon wat snel beschadigd, maar wel de voordelen van zo een antibaklaag wat betreft weinig/geen olie nodig.

1 like

Wat is jullie favoriete recept voor vega spaghetti bolognese?

2 likes

Sojabrokken (fijn, uit de toko) gebruiken ipv vega gehakt of linzen oid. Verder geen recept dat ik volg, ik doe t altijd uit m’n hoofd 🥲

Edit: sojabrokken van te voren weken in lauw water, sojasaus, liquid smoke, en een beetje tomaten puree of ketchup. Na 20 min uitknijpen en bij de saus voor 40min oid. Zeker uitknijpen want dan neemt het alle smaken goed op

3 likes

Panzanella vind ik heerlijk om te maken als ik brood overhoud!

1 like

Wat zijn jullie tips voor banaan-ei pannenkoekjes succesvol maken? Ik eindig altijd met een soort banaan-ei scrambled prutje en wil het nu een keer goed doen!

Hmm irritant, misschien heb je er te weinig ei in gedaan?
Pan goed heet laten worden en pas omdraaien als de bovenkant goed gestold is. Hoop dat het lukt!!

1 like

Vuur heel laag zetten, deksel op de pan en als de bovenkant droog is omdraaien dmv het op de deksel te schuiven en zo om te flippen. Met een spatel krijg ik ook altijd scrambled eggs

2 likes

Ik doe er altijd wat gemalen havermout en een beetje bakpoeder bij. Zonder eindigt het bij mij ook altijd in een scramble.

1 like

er moet wel iets van meel of havermout oid bij in mijn ervaring idd. Of je maakt er gewoon kaiserschmarren van

3 likes