Mijn man had dit fijne opzetstuk voor de KitchenAid gekocht voor mijn verjaardag:
En vandaag heb ik hem voor het eerst gebruikt. Ik heb een grote hoeveelheid verse pastasaus gemaakt, om in te vriezen in porties. Dat komt mooi van pas als ik drukke werkdagen heb en als we straks in een verbouwing zitten.
Wàt een fijn opzetstuk zeg. Je hoeft je groenten alleen maar te schillen en eventueel in 2en te snijden, en dan mik je ze er in. In een mum van tijd heb je groenten in kleine blokjes.
Hij is vooral handig bij grote hoeveelheden groenten. Als ik voor 1 dag kook, denk ik niet dat ik hem ga gebruiken want dan heb je toch het afwaswerk. Maar nu kwam hij zo goed van pas. Ik kook regelmatig grote hoeveelheden voor in de vriezer en dan ben ik zo lang aan het snijden. Nu niet meer.
Het opzetstuk is niet goedkoop maar hier en daar is hij weleens in de aanbieding. Wat ik ook fijn vind is dat hij zo veilig is. Hij gaat niet snijden als het deksel er niet goed op zit.
Nog een filmpje om hem in actie te zien:
Dit ding gaat mijn leven zoveel makkelijker maken!
Edit: niet op de foto, wel gebruikt; het mes om schijfjes te snijden. Ik heb champignons in zijn geheel in het opzetstuk gegooid en met een schuifje kan je instellen hoe dik je ze wil hebben. In een minuutje had ik 400 gram champignons in perfecte plakjes.