Durf te vragen #6

Ah ok! Antwoordnummers vind ik altijd fijner: dan kan het naar een Postnl-punt i.p.v. een DHL-punt waar de openingstijden vaak lastig zijn.

4 likes

Klopt het dat pakketbezorgers van PostNL en DHL niet betaald krijgen als ze een pakket niet bij de ontvanger of bij de buren kunnen afleveren maar het naar een pakketpunt moeten brengen? Onze buren bestellen echt belachelijk veel en zijn zelf nooit thuis dus dat komt 9/10 keer bij ons. Ik zou het wel kunnen weigeren maar als dat dan betekent dat de bezorger geen geld krijgt vind ik dat ook weer zo lullig

1 like

Nee is gewoon betaald. Mijn vader is pakketbezorger geweest en volgens mij werd het gewoon betaald omdat het afgetekend was.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het grote medische vragen-topic #3

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: MastercheFF

Lijkt op Rains, denk ik.

5 likes

Ucon Acrobatics?

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic

Ik ben misschien echt een kneus maar wat bedoelen ze met “het minimumloon word verhoogd”? Daar heeft de meerderheid van NL toch niets aan, als je al boven minimum verdiend? Kan iemand me dit in Jip en Janneke taal uitleggen?

Nou ja denk precies wat jij zegt. Degene met minimumloon krijgen die 10%. Zit je er net boven heb je denk ik gewoon dikke vette pech.

3 likes

Dus voor mijn beeldvorming; ik verdien echt net (3,80€ om precies te zijn :smiling_face_with_tear:) boven 120% van bijstand niveau. Dat betekent dus dat vanaf volgend jaar ik daar wel bij hoor?

2 likes

Ik denk niet dat alleen het minimumloon dan stijgt, dan zou de vakkenvuller ineens qua loon boven z’n teamleider zitten, dat zou gek zijn, dus ik denk (maar ik heb er niet echt verstand van) dat alles daarboven dan ook een beetje mee moet stijgen.

Ik heb er uit interesse even naar zitten googlen, ik vond een notitie van het cpb over verhoging van het minimumloon en uit studies blijkt dat bij een verhoging van 10% de inkomens die daar 20-50% boven zitten ook stijgen.

2 likes

Maar betalen niet heel veel winkels net boven minimumloon? Maar ja dan zou het minimumloon dat voorbij gaan dus dat klopt ook niet. Zal in de praktijk wel zo zijn dat veel lonen dan stijgen, hopelijk.

1 like

Pff soms denk ik wel dat ik beter minder kan gaan werken, dan heb ik de meeste voordelen. Financieel gezien dan.

4 likes

Als het nieuwe minimumloon hoger is dan wat Albert Heijn betaalt moeten ze sowieso mee lijkt me, maar ook als dat niet zo zou zijn, en Jumbo doet het wel, dan vertrekken alle vakkenvullers, of ze kunnen geen nieuwe krijgen, want die gaan dan allemaal bij Jumbo werken. En dan moet Albert Heijn op een gegeven moment vanzelf ook weer verhogen.

1 like

Lekker doen dan toch haha

2 likes

Ik weet niet zo goed onder welke rubriek dit hoort, maar ik zit met het volgende en wil weten of meerdere mensen hetzelfde denken als ik.

Op 2 augustus heb ik een bestelling geplaatst en volgende de productpagina zou het (een zonnebril) op 3 of 4 augustus geleverd worden. Dit stond ook in de bestelbevestiging vermeld. Een snelle levering was een vereiste, want ik wilde graag het product hebben voordat ik op vakantie zou gaan. Als het 5 augustus geleverd zou worden, dan was het ook geen probleem geweest. Ik zou namelijk zondag, 7 augustus, gaan vliegen.

Volgens de track-and-trace zou de levering pas 8 augustus plaatsvinden: dan zou ik al op m’n vakantiebestemming zitten. Omdat de bestelling te laat geleverd zou worden en ik het niet persoonlijk in ontvangst kon nemen, heb ik UPS gebeld en aangegeven de zending te willen weigeren.

Vandaag een e-mail van de webshop ontvangen dat de terugbetaling heeft plaatsgevonden, maar de verzendkosten à 19 euro door mij moet worden voldaan. Hier ben ik het niet mee eens, want zij zijn hun leveringsbelofte niet nagekomen. Ze gaven aan dat ik de bestelling maar had moeten annuleren voordat het werd verstuurd. Eh? Hoe kon ik van tevoren weten dat zij niet op tijd zouden leveren? Bovendien gaven ze aan dat de aangegeven levertijd slechts een schattig was, maar dat stond nergens aangegeven op hun website. UPS gaf aan (en dat is ook via de track-and-trace code te zien) dat de webshop te laat was met het verzenden van de bestelling. Als ik had geweten dat de levering na 7 augustus zou zijn, had ik überhaupt de bestelling niet geplaatst. Zij plaatsen valse informatie op de website en lijken daarmee potentiële klanten te lokken.

Is het ‘normaal’ dat ik denk en vind dat ik de verzendkosten niet hoef te betalen?

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Weg in eigen land

Ik denk dat jij in je recht staat, maar vind sowieso €19 verzendkosten echt veel?? Kwam het uit Oezbekistan per schildpad ofzo?

14 likes