MastercheFF

Ik denk dat je een deegschraper bedoelt? Worden ook wel eens deegsnijders genoemd, en in het Engels bench scrapers

1 like

Ik heb op het forum een keer een tip gelezen over tofu klaarmaken in de oven maar kan het niet meer terugvinden, weet iemand het nog? Niet langer dan een paar maanden terug. Als ik zoek op tofu kan ik het niet vinden

1 like

Deze post van @Kurisu misschien?

Edit: oh sorry, zie nu dat je max een paar maanden terug zegt, dan is dit 'm niet :sweat_smile:

2 likes

Ik heb het gevonden! Het was een link naar Noracooks vegan butter tofu gepost door grace

1 like

Dit was idd heel lekker! Ik heb dat bij elke chocolademelk dat er een vlies op komt. Dat vind ik niet echt lekker.

Heeft iemand hier toevallig het beste recept voor gehaktballen (met jus)?

2 likes

Geweldig, precies wat ik zoek :star_struck: dankjewel

3 likes

Bij mijn favo culi podcast wat schaft de podcast hebben ze er een hele afleving over gemaakt. Komt ook het recept van de librije in voor:
Podcast 16: Gehaktballen - Wat Schaft de Podcast

4 likes

Haha wat leuk, thanks! Ik ga 'm luisteren

2 likes

Ik moet voor eindejaar drie hapjes maken om mee te brengen. Hebben jullie ideeën, liefst iets dat niet al te veel tijd in beslag neemt.

Gougerès!

2 likes

Flatbread met zelfgemaakte dips zoals baba ganoush en/of zoiets? Altijd lekker (maar misschien niet heel fancy)

4 likes

vind iets van sprouts ook altijd wel lekker (geen spruitjes maar kan niet op het nl woord komen hahah)

3 likes

Kiemgroenten!

2 likes

ohja!!! dat bedoelde ik

1 like

Chili crisp, geroosterde bloemkool, edamame boontjes, bimi.

1 like

Geraspte wortel, paddenstoelen idd en kimchi

1 like

Oh sorry, dit waren gewoon random dingen voor erdoor haha. Dit is niet de standaard combi die ik gebruik. Voor het aanmaken maak ik meestal een mengsel van sojasaus, sesamolie, honing en een beetje vissaus. En dan doe ik er dus nog chili crisp (chili olie) overheen bij het serveren.

3 likes

Haha zelfde als @George ik noemde ook wat random dingen. Maarrr eigenlijk gebruik ik veelal de smaakmakers die je zelf al noemt. Knoflook, sesamzaadjes, sesamolie en soya saus.
Siracha of crispy chili oil is er lekker overheen en kewpie mayo. Of gochujang trouwens, ook heel lekker. Dat doe ik dan in de dressing want anders is het veel te dik.
En als ik kimchi gebruik krijg je ook al heel veel smaak daarvan.

Qua groenten pleur ik er ook vaak op wat ik nog heb. Geroosterde courgette of aubergine, komkommer (liefst even op zuur :drooling_face:), sugar snaps. En qua eiwit kan ook nog iets als ‘krokant’ gebakken (vega) gehakt, gebakken ei of tofu/tempeh
Ik ben niet zo goed met recepten :sweat_smile::grimacing: en het is ook niet allemaal authentiek natuurlijk haha.

3 likes

Veel van wat hierboven al gezegd is en ik vind spinazie ook altijd lekker, even kort wokken met een beetje sesamolie en dan sesamzaadjes erdoor. En voor bibimbap ook gewoon de saus uiteraard met gochujang enzo maar neem aan dat je dat al doet.

En niet perse voor bibimbap maar wel voor rijst met Koreaanse shit, krokante nepkipschnitzel met yangnyeom tongdak-saus (recept van maangchi) :heart: dat eet ik meestal gewoon met kimchi en rijst en ingelegde radijs

Oh en voor meer japanse rijstdingen vind ik furikake echt top! En ik vind het ook lekker om er donburi-stylo (miso)bouillon bij te maken om op het einde door mn rijst te gooien. En ik had bij een Japans restaurant ooit yuzu kosho en dat vond ik megalekker bij alles. Heb het nog niet in een winkel kunnen vinden alleen dus denk dat ik het binnenkort maar ergens online ga bestellen. Oh ennn prei (of lenteui in wat grotere stukken gesneden) zijn megalekker als je het echt goed gaar en zacht laat worden en er dan miso, mirin en sake doorheen doet (of rijstazijn en suiker bij gebrek aan mirin en sake)

4 likes