Ik niet, maar mss als het goed ruikt zou het geen kwaad kunnen. Zou het alleen echt nooit aan gasten serveren.
Als het nu goed ruikt, in de oven doen en gaar maken. Dan nog een keer proeven. Je ruikt het snel genoeg als vlees niet ok is. Maar als het ok ruikt, zou ik het wel eerst gaten in de oven. Dan heb je nog een beslismoment.
heb zin in een avondmaaltijd met pimentos/gerookt paprikapoeder maar heb geen inspiratie
iemand een idee voor iets vega?
Halloumi met gerookte paprikapoeder besprenkelen & dan bakken?
Risotto met paprika & gerookt paprikapoeder?
Iig iets met kaas haha.
Wraps en dan vega gehakt/kip kruiden met gerookte paprika?
Weet iemand een leuk, eenvoudig en vooral duidelijk kookboek voor beginners? Liefst zelfs iets met prenten zoals Hello Fresh. Zoek nog een last minute cadeau voor iemand die totaal niet kan koken maar er wel mee wilt beginnen.
Kookboek van Lekker & Simpel. Heeft geen plaatjes maar is wel echt simpel qua bereiding, ingredienten en recepten haha want het is wel heel standaard allemaal.
oh lol al verplaatst.
Maar ik vind die bakplaat boeken altijd wel aanraders (snelle bakplaat, vegetarische bakplaat, etc). Amper voorbereidingstijd, en echt heel simpel allemaal.
Simplissime - Het snelste allermakkelijkste kookboek ter wereld van Jean-Francois Mallet is misschien wel wat.
Het allermakkelijkste kookboek ter wereld is alleen nog tweedehands te krijgen, maar volgens mij is daar geen meal prep van een half uurtje bij nodig. Dus als tweedehands niet uitmaakt, zou je ook naar dat boek kunnen zoeken.
Ik heb deze met kerst gekregen en vind hem heel handig en toegankelijk. Worden ook tips gegeven waarom je iets doen en ook hoe je kan variëren.
Maar ook verreweg het duurste
Als je wat minder budget hebt is deze ook lekker, die heb ik zelf altijd in huis:
De witte!
Ik kan geen passend topic vinden, dus maar even hier.
Mijn vriend eet iedere ochtend yoghurt met muesli.
Welke muesli is een beetje gezond? Onze standaard muesli gaat er uit en hij wil iets gezonder eten.
Is dit iets? https://nl.mymuesli.com/bodymindsoul
Tja, hangt er vanaf wat je onder gezonder vindt vallen. Ik vind minder calorieën niet per se gezonder, wat deze muesli lijkt te promoten. Deze is daarentegen een stuk hoger in verzadigde vetten dan de gemiddelde simpele supermarktmuesli. Ik zou dat zelf als ongezonder bestempelen dan meer calorieën.
Waarom maken jullie het niet zelf? Het is eens in de 2/3 weken een klusje, maar alsnog vrij makkelijk. Basis is havervlokken of havermout, dan doe je erbij wat je lekker vind, ik doe hennepzaad/chiazaad/zonnebloempitten/pompoenpitten. Ik hak wat noten iets fijner, zoals amandelen of cashew of walnoten. Ook mogelijk: geraspte kokos, gedroogd fruit, etc. Tot slot: beetje vanille extract, snufje zout, en beetje vet, bijvoorbeeld een scheutje zonnebloemolie. Dan kan je zelf kiezen of je er wat suiker bij doet, bijvoorbeeld maple syrup of wat gewone suiker, maar dat hoeft niet. Even goed mengen en op een bakplaat uitspreiden en in de oven. Niet te heet, zo’n 150 graden en dan rond de 20 min. Zelf kijken hoe donker je het wil. Even laten afkoelen en je hebt zelf gezonde muesli. En eindeloos te variëren.
Zelf maken. Maar deze is qua voedingstoffen oké:
Wij kopen deze bij een bio winkel, 5,50 oid voor een kilo dus valt best mee als je vergelijkt.
En rijk gevuld. Zelf maken is natuurlijk altijd goedkoper, maar vind dit een fijne als je daar geen zin in hebt.
Ik wilde kijken welke supermarktmuesli I am a foodie (collectief van diëtisten en voedingswetenschappers) aanraadt, want dit doen ze in hun boek, maar online kan ik het niet vinden. Maar toen zag ik dat ze ook een eigen granola hebben gemaakt, dus mocht je toch liever kopen dan zelf maken dan is dat nog een tip.
Ik vind die van ah met zaden chill AH Geroosterde muesli zaden #AlbertHeijn AH Geroosterde muesli zaden bestellen | Albert Heijn