Tip voor mensen die graag de OB tampons gebruiken vanwege dat laagje dat erop zit. Tampons van Kruidvat hebben dat nu ook.
Ik ben zo opgeblazen. Ik heb dezelfde broek aan als afgelopen weekend en ik kan er amper in ademen.
Heeft iemand van jullie dit meegekregen?
Vind het best shocking en hoewel ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, vind ik het toch behoorlijk zorgwekkend.
Ben het helemaal met je eens, ik schrik er ook wel van.
Ik ben de laatste tijd ook meer en meer aan het overwegen om over te stappen naar een menstrual cup.
Kan iemand die daar ervaring mee heeft iets over vertellen? Hoe lang kun je ze inhouden? Hoe veel heb je er nodig? Hoe merk je het als je onverhoopt doorlekt?
Kan natuurlijk ook naar google, maar vind ervaringsverhalen wel een meerwaarde hebben.
Omg er bestaat wel een god. Ik ben echt veel te vroeg ongesteld en nu kan ik heeeeeerlie chillen op vakantie.
Laat maar ben weer atheĂŻst. Het zet niet door, rare spotting en ben alleen maar chagrijniger.
Heb ook debiele puisten en ben misselijk.
âŠ
Hm ja het komt nu wel op gang, hoop alleen niet dat het nu juist nog langer duurt. Ik heb normaliter een cyclus van 33-34 dagen en ik had nu bloedverlies op dag 27 dus dat is wel echt vroeg voor mijn doen.
Dus inderdaad: blood roulette. Ik hou hem erin.
Vlak voor de menstruatie en dat je borsten zoân zeer doen hele tijd behalve met hele strakke sportbh/binder. Argh
2 dagen te vroeg ongesteld geworden dus nu moet ik mân sportles van morgenochtend afzeggen. Kan dan echt niet intensief gaan staan springen en squaten
Ik heb normaal altijd relatief weinig bloedverlies tijdens mân menstruatie, maar nu ben ik op vakantie en ga ik binnen een uur door een tampon heen. Voel me ook helemaal naar ervan
Wat k*t. Hopelijk ben je er snel vanaf.
Ik ben ook met vakantie, maar inmiddels al 10 dagen over tijd. Snap er niets van, want had wel de gebruikelijke PMS en hormoonpuisten rond de verwachte tijd . Zwangerschapstest was (gelukkig) negatief, maar denk nu dus wel bij elke klodder afscheiding vooralsnog onterecht âwaaaaarrr zijn de tamponsâ.
Ik had ook meer last van mijn klachten toen ik overspannen was. Het werd toen van PMS ineens PMDD. Blijkt ook dat de hormoonverandering zorgt voor een uitvergroting van je huidige mentale staat, dus het is logisch dat je nu meet klachten ervaart.
Ik heb toen gekozen voor de Yaz pil omdat uit onderzoek bleek dat die, door de combinatie van hormonen, PMS en PMDD het meest stabiliseerde. Ik heb de pil 1,5 jaar geslikt en toen het mentaal goed ging ben ik weer gestopt. Momenteel heb ik cognitieve gedragstherapir voor tijdens mijn PMS en dat helpt ook! Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat lange termijn CGT hetzelfde effect heeft als SSRIâs.
Mijn huisarts liet me kiezen tussen therapie, de pil en SSRIâs en was heel open minded, ik vond antidepressiva alleen zelf een grote stap voordat ik de andere twee had geprobeerd. Maar dat is een persoonlijke afweging!
Ik kan de specifieke even zo snel niet vinden maar deze zegt ook iets: YAZ in the treatment of premenstrual dysphoric disorder - PubMed
Mocht iemand nog menstruatie ondergoed willen aanschaffen, snuggs heeft nu sale. Ik zag toevallig een kortingscode bij verlosmoeder voorbij komen en die werkt ook icm de sale en de value-packs korting waardoor ik nu ruim 50% bespaar!
De dag voordat ik ongesteld moet worden is echt mijn ergste pms dag. Ik heb me vandaag zo dramatisch gedragen tegenover collegaâs een collega moest net zelfs zeggen van: laat het los, dit komt maandag wel.
Tijd voor die snuggs sale nu haha
Wat een goede tip! Weet iemand hoe de maten vallen? Ik heb nogal brede heupen.
Ik heb de Hugger in XXL, draag normaal maat 42/44 maar vind het tijdens mân menstruatie wel lekker als alles wat losser zit .
Ze hebben trouwens een maattabel op de website staan:
Ik vond die maattabel wel een beetje misleidend omdat die alleen focust op hipline, ik heb één model gekocht wat rondom mijn buik prima zat maar rondom mijn bovenbenen net iets te strak. Omruilen was wel heel makkelijk en ging zonder problemen @Friemel!
Ik ben stront chagerijnig en huilerig. Tijd dat ik maar heel snel ongesteld word.
Ik ook en heb op basis van de maattabel besteld en dat zat bij mij goed.