Modetopic #2 (Deel 1)

Het werkt niet altijd want soms snijden die dingen gewoon, maar bij mij werkt het wel om een grotere maat te kopen. Hetzelfde met ondergoed. Dus zorgen dat het niet te strak zit op je billen waardoor je niet echt een lijn krijgt waar je billen onderuit komen. Dan zie je hooguit een dun randje lopen als je goed kijkt maar is het verder wel egaal zeg maar.

3 likes

Ik heb deze onlangs gekocht. Gevalletje ‘moet je aan zien’. Door de strik mooi aansluitend in de taille. Schouders bedekt. Net over de knie.

2 likes

Ik ben op zoek naar een tas om mee te nemen naar werk, met plaats voor een 13" laptop. Maar wanneer ik op ‘laptoptas’ zoek, vind ik alleen maar hele zakelijke tassen. Iemand een idee waar ik een kwalitatief goede en niet zo een saaie tas kan vinden? Wat voor tassen gebruiken jullie?

1 like

Gewoon instoppen heb ik ook wel een geprobeerd, maar dan hoopt het weer elders op als je snapt wat ik bedoel. Soms zie ik zulke leuke bodysuits, maar dan weerhoudt het mij om het te kopen vanwege het issue wat ik heb (en blijkbaar ben ik niet de enige met dit issue). En bij het wegstoppen, krijg je niet dat het er ‘snatched’ uitziet.

@djodie @Hacienda Ik denk dat de influencers het wellicht ook fotoshoppen dan. Moet zeggen dat de lijnen bij andere mensen me in real life nooit is opgevallen: of men draagt het niet bij wat strakker zittende rokjes/broeken of ik kijk nooit naar booties?

@quarterlife Grotere maat is bij mij vaak geen optie, dan zit de rest te los :weary:

Ik kan wel de conclusie trekken dat het echt een rotdingen zijn, althans, van de achterkant.

3 likes

Misschien, als het je echt niks uitmaakt, zou je het broekjegedeelte bij kunnen knippen? Zodat beter valt voor je en die lijnen niet meer over het midden lopen. Als je graag wil dat dat netjes gebeurt kun je het ook naar een kleermaker brengen. Ik denk dat die daar ~10 euro voor rekent.

Edit: of je koopt romper verlengstukjes en plaatst die ertussen. Als het losser zit tekent het misschien ook minder.

1 like

Hier laten mensen hun werktas zien, misschien dat je daar iets ziet dat je leuk vindt! Show je werktas

1 like

Heeft iemand deze jurk van zara?

Zou graag willen weten hoe hij valt? (Klein, groot, normaal)

Ik zie hierboven tips staan voor bredere sneakers, maar heeft iemand tips voor bredere sleehakken/sandalen met hakken? Mijn halve voet hangt er bij gewone schoenen vaak gewoon over :confounded:

2 likes

De kleur staat me niet maar het model is wel precies waar ik naar op zoek was, bedankt voor de tip!

1 like

Heb ‘m niet maar mijn ervaring met dat model is dat ie in ieder groot valt qua breedte. Weet niet hoelang je bent? Heb ook zo’n model en ik ben 1.65 en bij mij valt ie precies op m’n enkel. Dus als je langer bent vallen ze vaak wat kort.

1 like

Ik zou dan als ik jou was even bij Zalando kijken en filteren op pasvorm: wijd. Dan krijg je best een aantal sandalen/sleehakken, maar niet van winkels die je in een winkelcentrum vindt bijvoorbeeld.

1 like

Ik vind zelf de wide fit van Anna Field goed zitten, maar ook de sandalen van vanHaren passen weleens goed

2 likes

Ik heb Birkenstock Arizona’s (narrow) besteld en op zich zitten ze goed, maar de ‘bobbels’ aan de binnenkant van de zool lijken voor m’n gevoel niet goed aan te sluiten bij m’n voet. Herkent iemand dat? Ik ben bang dat ik daar na een tijdje dragen last van ga krijgen.

Ik heb bv ook Adidas slides waar er ook zo’n ‘bobbel’ zit, en dit voelt gewoon meteen goed.

1 like

Jaaa dit heb ik ook! Ik heb eerder smalle dan normale voeten, maar birkenstocks vind ik veel lekkerder zitten in de normale versie, die bobbels zitten dan veel lekkerder

2 likes

Ah oke, dan ga ik ook de normale eens bestellen om te vergelijken. Zijn die bij jou dan niet te breed?

@Sandy Ik heb ook brede voeten en heb laatst voor het eerst in bijna 10 jaar sandalen gevonden die ik pas en er niet uitzien als een paar gezondheidsschoenen, vind ik tenminste :sweat_smile:. Zijn van ViaVai en dat vind ik sowieso wel een aanrader als je brede voeten hebt (geldt niet voor elk model van ze overigens!)


Zijn wel met plateauzool, geen idee of je daarvan houdt. Sandalen met normale blokhak heb ik wel eens bij Asos besteld (daar kan je ook filteren op wide fit, hebben ze ook best veel) maar die kwaliteit vond ik wel matig en een paar van de wide fit modellen die ik daar ooit heb gepast vielen alsnog best wel smal uit.

2 likes

Ja, knippen heb ik ook eens als tip gehad. Maar dan breng ik het idd liever naar een kledingmaker die het netjes kan doen. Thanks voor de tip!

Hier zitten wel mensen met fashion verstand toch?

We hebben volgende week een fotoshoot in de duinen (sorry not sorry) maar als we onze kleding bij elkaar doen dan wordt het verschrikkelijk want veel kleur en print.

Dus eigenlijk moet het zijn: wit, grijs, taupe, bruin, zwart of iets met deze kleuren en lichtroze/blush/donkerblauw/bordeaux rood/donkergroen. Zie de afbeelding. Zijn vier rijtjes met kleurtjes. Mijn voorkeur gaat wel uit naar iets met wat kleur. Dus de 1e of 3e rij

Voor onze jongste heb ik wel een caramelkleurig (kort) broekje en een wit of donkerblauw shirt heb ik zo gekocht. Maar heeft iemand tips voor onze dochter van 4 en onszelf? Merken of outfitcombinaties? De oudste draagt het liefst korte broeken met een tshirt en ik zelf ligt er aan. Een jurk vind ik leuk maar dan mag er best wat lijf gezien worden zeg maar… Mijn vriend moet ook nog alles nieuw hahahaha… het is volgende week dus denk dat een korte broek zou moeten kunnen.

Dus 1 zoontje (jong) een dochtertje (midden?) en een jongen (oudste) plus man en vrouw?

1 like

Nee, zoon van 1, dochter van 4 en man en vrouw’