Modetopic #3

Ja! Weet niet na hoeveel wasjes er wel een nieuwe impregneerlaag nodig is maar ik zit nu op 2x wassen en het werkt.

2 likes

Klopt! Je zou het ook kunnen föhnen.

@Tjiftjaf hier kun je meer lezen over die soort coating:

5 likes

zijn jullie met deze temperaturen nog teveden over de uniqlo seamless down forum jas? Ik wil hem bestellen maar is ie ook goed warm en waterdicht bijvoorbeeld?

2 likes

Ik vind hem warm genoeg nu iig! Doe er dan wel nog een sjaal bij om.

1 like

Kan ik hier ook vragen stellen waar een bepaald item te vinden? Ik had in m’n hoofd dat daar een ander topic voor was

1 like
2 likes

Ja! Dank :relieved:

2 likes

Is er toevallig iemand met inside information of H&M binnen nu en korte tijd met een kortingscode/actie komt?

Ik zit echt met zo’n dilemma nu. :joy: Of nu kopen of wachten op code en vervolgens misgrijpen zoals altijd haha.

1 like

Hebben jullie tips voor kleding die zowel comfortabel als mooi/netjes is? Ik merk dat ik vaak ofwel iets draag wat niet echt lekker zit (synthetische stoffen, strakke kleding, pantys) ofwel iets wat wel lekker zit maar wat ik dan weer niet zo mooi en netjes vind (katoenen shirts die snel kreuken, stoffen broeken). Ik vind deze stijl bijvoorbeeld leuk:

foto

maar bij mezelf toch soms niet netjes genoeg om in te werken, teveel lijken op sweatpants en een sweater. Hebben jullie misschien tips qua stoffen of fits die comfortabel zijn maar wel geschikt voor werk? Ik vind een trui met bloes eronder bijvoorbeeld wel mooi maar niet comfortabel…

3 likes

De common factor die ik hier zie is een wijde fit maar dan een accent op de taille. Ik draag zelf op kantoor vaak outfits met een pantalon met wijde pijpen. Daar kan ik een enkellaarsje met hak onder dragen maar ook een sneaker. En je kan daar dan weer een wijde blouse op dragen, strakkere coltrui of dikke gebreide trui (altijd in de broek dus).

Zelf heb ik aantal pantalons van Vanilia, met bijv. wol erin. Heb ook Selected Femme en Neo Noir maar daar zit wel weer polyester in volgens mij.

4 likes

@Blablabla Ik denk aan pantalons idd van merken zoals Vanilia, soms ook Closed, Dante6, soms van Zara - maar iig wide leg model met hoge taille én broekriem lussen (belangrijk detail). Kwaliteit polyester kan er ook super netjes uit zien.

Ik denk dat de schoenen en de top het verschil maken - denk aan een schoen met net iets meer een punt & een sweater/trui/vest/top van natuurlijk materiaal: katoen, wol, cashmere en soms polyester. Evt in een matching kleur(palet) met de broek!

Oh en dé uitkomst vind ik van die vest-jasjes, zoals Massimo, Ba&sh en steeds meer merken wel hebben nu

2 likes

Schoenen kunnen zo’n pantalon wel echt casual of netjes maken. Het moet net je stijl zijn, maar vaak draag ik een blazer erbij, deze van de WE vind ik super comfortabel, zit ook een lichte stretch in de stof. Deze in combinatie met mijn favoriete pantalon voelt alsof ik in mijn pyjama zit haha.

4 likes

Wat comfortabel is verschilt per persoon. Sommige mensen zijn vooral fan van rokken en jurken, maar ik vind broeker veel comfortabeler.

Ik heb vooral veel wollen pantalons van COS en combineer ze dan meestal met een lang / soms beetje oversized katoenen blousejes (massimo dutti, arket, cos, en heel soms de kringloop) met een statement blazer. En verder vind ik een leren broek eigenlijk heel comfortabel zitten. Mijn meest nette truien hebben vaak een iets grotere fit met apartere details (bijv. trompetmouwen) of ik draag gewoon een fijne coltrui van katoen. Althans, als ik zin heb om mijzelf wat formeler te kleden.

Tldr; ik speel graag met proporties en draag het liefst natuurlijke materialen.

10 likes

Hey allemaal, dit leek mij het meest geschikte topic. Ik heb binnenkort een nieuwe vrij ´serieuze´ baan (denk richting lower managment) en ik ben dus op zoek naar geschikte kleding voor die functie. Ik ben alleen niet echt een type om helemaal in een broekpak ofzo te gaan. Ik hou opzich wel van blazers, maar voel me daar soms ook weer zo “volwassen” in alsof ik me heb verkleed zeg maar. Heeft iemand tips om me een beetje de goede richting op te duwen waar ik naar kan zoeken? Ik voel me zo’n idioot op modegebied. Ik hou overigens wel erg van kleur (draag zelfs het liefst geel, rood, roze, groen), maar of dat nou zo geschikt is? Zwart/grijze/beige zijn eigenlijk niet aan mij besteed en denk dat mijn omgeving zich zorgen gaat maken als ik dat aantrek :smile:

2 likes

Lehke vraag, ik ga mee lezen!
Zelf is het bij ons niet erg formeel dus ik draag bijna alles behalve spijkerbroeken met scheuren etc. En zorg dat ik combinaties maken die wat netter bij elkaar staan zoals
Bij een spijkerbroek een net enkellaarsje met hakje en bij sneakers juist een pantalon.
Vooral veel midi rokken met een truitje of blouse. (Ook gewoon printjes)
Ik vind blazers niet altijd fijn zitten maar heb een paarse en zwarte zodat ik wel die optie heb.

Heb op pinterest zitten zoeken maar vind t heel lastig. Misschien wil iemand zo’n mooi moodboard maken haha!

1 like

Ha!!
Hiermee worstelde ik ook even… (ook een nieuwe baan, zit regelmatig met bestuurders aan tafel. De eerste keer voelde ik me zo underdressed dat ik dat weekend een stylingafspraak heb gemaakt bij mijn lievelings boutique)

Wat mij betreft kunnen kleuren en printjes prima, maar is belangrijk wat voor stof het is.
Ik houd veel van roze maar met een roze katoenen tshirt maar ik heen zakelijke indruk vind ik. Van Vanilia heb ik wel een aantal (ook roze) zijde look/ satijnen shirtjes net korte mouwen. Moeten wel gestreken worden helaas maar zit er echt veeeeel beter uit dat een normaal tshirt.

Colberts draag ik eigenlijk nooit, behalve goede aanbieding met een wat meer casual top en dan voel ik me echt helemaal het vrouwtje.

Jumpsuits vind ik ook gaaf! Moet wel een goede snit zijn voor de juiste zakelijke look. Het moet geen overal zijn.

Ik heb deze onlangs gekocht;

En die snoer ik extra aan. Nu in de sale trouwens!!

Deze is ook erg leuk maar een andere stof. Zachter, meer zijde achtig. Andere kleur en goedkoper. Wal hetzelfde model

3 likes

Ik heb altijd geleerd om te kijken wat de rest draagt in je eerste week en wat je leidinggevende doet. Dan kun je meten hoe formeel het allemaal echt is. Die eerste week zou ik dan liever overdressed dan underdressed gaan en langzaam kijken wat jij fijn vindt! Je hoeft echt niet meteen een hele nieuwe gardarobe aan te schaffen :blush:
Zeker ook bij jezelf blijven, waar voel jij je fijn in? Je kunt een nette pantalon bijv combineren met een echte ‘chachaloco’ top. Verder eens met Tubing, zit hem in de kracht van het combineren.

Qua ideëen schiet dit me te binnen:

  • Wide leg jeans (geen scheuren, niet te blauw maar bijv zwart of grijs), blouse en nette schoenen
  • pantalon, sneaker en een wat meer casual trui of shirt
  • wel dat broekpak maar met shirt en sneakers (alleen als je echt denk yeah, je moet je idd niet verkleed voelen)

Juist een beetje van beide zorgt dat je makkelijker beide kanten op kan

Heb je voorbeelden van items die je leuk vindt? Ik wil best kijken of ik er iets leuks bij kan vinden wat office appropriate is!

Wat is je sector? In een heel formele sector moet je natuurlijk wat klassieker gaan, maar in mijn ervaring kan management in de meeste bedrijfssectoren tegenwoordig wel minder saai, waarbij gerust veel kleur kan! Ik zou zoals Doperwtje zegt de eerste week liever wat overdressed en klassieker gaan, en dan nog even afwachten.

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar iets nettere basic items in de kleuren waar je van houdt (pantalon, rok…). Dat kan je dan combineren met bv. een dunne wollen trui, het hoeft niet altijd met een blouse te zijn. Qua schoenen zou ik dan eerder op zoek gaan naar nette witte sneakers, niet iets met een opvallend logo maar eerder neutraal.

Ik heb zelf ook een (lower) management functie en ben zelf een klassieker type, en mijn kleuren zijn eerder rood/roze maar hier wat Pinterest outfits met kleur die misschien tot inspiratie kunnen dienen, kleuren zijn vervangbaar door andere natuurlijk:


met andere schoenen of course, kan volgens mij wel met nette witte sneakers


Zoiets maar dan op een pantalon i.p.v. jeans


met nette witte sneakers


zoiets, doordat het tone-sur-tone is oogt het netter, maar dan meer in ‘jouw’ kleuren

Als je echt in een formele context werkt kan bovenstaande wellicht niet, dat moet jij inschatten, maar in mijn ervaring kan dit in veel werkcontexten inmiddels wel.

In het begin heb ik hier ook mee gestruggled, maar inmiddels werkt bovenstaande type kledij wel voor mij. Ik heb trouwens redelijk wat vrouwelijke collega’s in hogere managementfuncties die zich redelijk eclectisch durven kleden, zolang het maar netjes is (geen jeans bv.) Zo heb ik een collega die altijd als ze een presentatie aan het hoogste management moet geven, dergelijke jasjes draagt omdat ze dat ‘empowerend’ vindt, ze noemt het zelfs haar ‘management’-jasjes:

13 likes

Leuk die combi rood roze, ook met oranje vind ik vaak! Ik durf het nog niet aan die te combineren zo.

Dat laatsje jasje is wel heftig joh van haar, vind ik persoonlijk minder geschikt haha

5 likes

Die roze-groen combi vind ik echt heel mooi!

4 likes