Mommybloggerstopic #10

Lukt ook prima met mijn vierjarige hoor. Ben geen animatieteam

16 likes

Vrienden van mij doen dit zo met hun kleuter…

8 likes

Dit verschilt toch heel erg per kind? Sommige kinderen kunnen zich prima een uur in stilte vermaken (zonder toezicht?) En andere kinderen niet.

5 likes

Ik denk dat mijn collegas ook denken dat het best te combineren valt. Heb een paar collegas die amper naar kantoor komen en idd ook op rare tijden werken. Ze maken ook niet echt deel uit van het team.

Eigenlijk altijd als ik hen even bel zijn er spelende/gillende/huilende kinderen op de achtergrond.
Ben blij dat ik niet hun werkgever ben, want ik had het echt niet geaccepteerd. Maar denk niet dat zij hun vrijheden zomaar kunnen en willen opgeven.

2 likes

Volgens mij kan dit niet. Zorgverlof moet je van tevoren aanvragen en je moet de enige zijn die betreffende zorg kan verlenen. Dat laatste vind ik sowieso onzin, want er is altijd wel iemand anders die de zorg zou kunnen verlenen, maar die zit dan met hetzelfde richting zijn werkgever natuurlijk. Je hebt wel calamiteitenverlof wat je mag opnemen en dan heb je geloof ik een etmaal om opvang te regelen.
Ik ben over al deze vormen van verlof eigenlijk niet te spreken, want calamiteitenverlof is handig, maar een kind dat goed ziek is, is niet zomaar opvang voor te regelen als je netwerk ook gewoon werkt. Zorgverlof mag zelfs niet als het kind in het ziekenhuis ligt, want ja dan zorgt het ziekenhuispersoneel. Ik moet vervangen worden op mijn werk dus ik kan niet zomaar s ochtends bellen dat ik een vrije dag opneem (nog los van het feit dat mijn vakantiedagen dan wel erg vlot gaan) en hetzelfde geldt voor onbetaald verlof. Blijft over om mij ziek te melden, wat ik ook niet wil en natuurlijk ook niet de bedoeling. Wij zijn er tot nu toe altijd uit gekomen met onze werkgevers, maar ik vind dit wel een lastige

5 likes

We gaan weer ontopic. Want dit heeft niks meer met mommybloggers te maken.

Je kunt hier eventueel verder posten:

11 likes

Was hier al besproken dat Nina Pierson gaat scheiden? Goed voorbeeld van dat social media een vertekend beeld van de realiteit geeft. Al ben ik haar al een tijd ontvolgd omdat het alleen maar over borstvoeding en natuurlijk bevallen ging.

13 likes

Wat een gekke aankondiging was dat. Eerst een verhaal over dat het niet meer ging, wat vervolgens afgesloten werd met een “Wil je meer weten? Lees dan de JAN! Daar vertel ik meer” Gekke soort clickbait ofzo

8 likes

Dit precies; ik was zoo in de veronderstelling dat zij een fantastische relatie hadden door vaak de stories & de verhalen met valentijsdag etc. Kan natuurlijk dat het in enkele maanden veranderd, maar had dat niet verwacht op basis van wat zij postte.

4 likes

Niet verrassend, uitgaande van wat ik wel een vanuit mijn Amsterdamse vriendinnenkring hoorde.

6 likes

Haha Ja dat was ik al weer vergeten. Mooi filosofisch verhaal over hoe zwaar het is, en dan eindigen met een verkooppraatje

7 likes

Want? Iemand ging vreemd? Ze hadden ruzie op straat? De een lustte eigenlijk toch geen sla?

30 likes

Dat laatste inderdaad!

12 likes

Zit die kapper uit het dorp van Michel Bollen ook in die vriendenkring?

24 likes

Helaas niet

5 likes

Ik heb alsmaar het idee dat Wil van Tien de hond heeft weggedaan, omdat ze zo geheimzinnig dramatisch doet over de afgelopen weken en haar bijbehorend stresslevel :rofl: voelt als zo’n aanloopje tot het brengen van dit slechte nieuws, omdat de boze reacties natuurlijk uit te tekenen zijn. Of sla ik nu op hol?

10 likes

Ik dacht het vandaag ook haha, maar is nergens op gebaseerd natuurlijk

9 likes

Viel mij juist van de week op dat ze expliciet haar vriendinnen en kinderen benoemde waar ze zo veel steun en kracht uithaalt, haar man noemde ze niet. Al hoeft dat niets te betekenen natuurlijk, maar het viel me wel op.

10 likes

Oh nee de vorige keer dat dat gebeurde begon de zielsvel gate

16 likes

Ik schrok vooral van haar story waarin ze noemde dat ze eindelijk kon ontbijten en zichzelf normaal aan kon kleden en even tijd had voor zichzelf, etc. Zal aan mij en mijn gewenste kinderloosheid liggen maar ik vond het nogal heftig als deze, voor mij doodnormale dingen, zó’n oplichting voor haar waren. Drie kinderen is sowieso pittig maar volgens mij doet ze echt 99% alleen? Ik heb zoveel respect voor die vrouw wat dit betreft.

11 likes