Mommybloggerstopic #8

Maar ik denk dat niet heel veel mensen weten hoe smerig de bedrijven die kunstvoeding maken te werk gaan en echt actief borstvoeding tegenwerken. Dat gaat echt heel ver en alleen maar om geld te verdienen, niet om het welzijn van een baby en de ouder. Dus 1 klein tekstregeltje op 1 pak om dat tegen te gaan lijkt me geen hameren.

9 likes

Het maakt geen reet uit of je de eerste paar maanden borstvoeding of kunstvoeding krijgt.
Daarna heb je nog zo’n 83 jaar om je lichaam te verkloten of niet. En inderdaad, als ze 2 jaar zijn
en je kijkt even niet dan staan ze aan een muur graffiti te likken, als pubers vreten ze alleen
nog maar frikandelbroodjes.
Het is echt zo’n enorme non-discussie :woman_shrugging:

43 likes

Ik had er gewoon geen zin in en heb het daarom ook nooit geprobeerd :woman_shrugging:t2:

64 likes

Heb je hier een bron van, of weet je nog waar je dit hebt gelezen? Uit interesse, niet om een discussie te starten.

Ik vind het sowieso zo’n vreemde discussie, net als dat iedereen zich bemoeit met je eten als je zwanger bent. Alsof het een vrijbrief is om zich daarmee te bemoeien en alsof een zwangere vrouw publiek bezit is.

6 likes

Ja tuurlijk maar die disclaimer hoef ik er op dit forum niet bij te zetten denk ik.

@Discopony ik weet zo even niet meer één bron, ben wel eens in een black hole hierover gevallen haha. Mogelijk onder andere Emily Oster, maar ik weet het niet meer zeker.

8 likes

Oh ik denk dat we langs elkaar heen praten. Het gaat mij niet om die zin op de kunstvoeding, meer in het algemeen.

4 likes

Same here. In mijn geval heb ik teveel vriendinnen gezien die hun hele kraamtijd jankend doorgebracht hebben. Zag het niet zitten.

5 likes

Willen jullie weer om-topic gaan? Voor mensen die door willen praten over borstvoeding en toegang hebben tot members only (zie evt de faq voor uitleg) is er het borstvoedingstopic.

17 likes

Vind dit echt een verademing om te lezen.

3 likes

Ik was sowieso al een beetje klaar met dit boek toen ik het stukje las over dat “je kindje dit leven heeft uitgekozen, omdat het precies gaat meemaken wat zijn of haar ziel nodig heeft in zijn of haar ontwikkeling. En dat het een eigen agenda heeft voor wat hij/zij in dit leven wil ervaren.
Euh, hoe kan je dat zeggen terwijl er kinderen met bijv. ernstige ziekten te maken krijgen of bijv. mishandeling…

13 likes

Ja dat is precies wat er mis is met die hele instelling dat kinderen hun ouders ‘kiezen’. Wat een gelul werkelijk. Alsof ongeboren kinderen een soort hele wijze zieners zijn, leuk voor al baby’s die ‘gekozen’ hebben voor oorlogsgebieden, mishandeling etc.

6 likes

Beetje jammer dat-ie geen poepluiers verschoont, maar verder vind ik Jan-Willem wel een topper hoor :smiley:

7 likes

Wat verschrikkelijk naar! Heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met je vriend/man en ook met jou.

9 likes

Zou haar gezicht wel willen zien bij zulke heftige verhalen, wat zou haar reactie dan zijn? Terugkrabbelen?
Ik bedoel hiermee overigens niet dat jouw verhaal een sensatie ding is hoor, het is puur tegen dit soort achterlijke theorieën/aannames bedoeld.

Sterkte ook❤️

6 likes

Elise en Vita gaan hun net nieuwe kantoor weer opdoeken want ze zijn er nooit.

Echt deze meiden :sweat_smile:

16 likes

Ook allemaal nieuwe meubeltjes en accessoires enz gekocht. En nu gaat er heel veel weg of naar vrienden/familie. Ik hoop dat het dan idd om de meubeltjes etc gaat. Of dat ze het anders via marktplaats ofzo verkopen want anders zou het echt zonde zijn

6 likes

Dat lijkt me sterk :sweat_smile:

5 likes

Ik zag net dat ik morgen met Elise naar Ibiza vlieg :desert_island:

Weet niet of we precies dezelfde vlucht hebben natuurlijk

15 likes

Je bedoelt Ibiezzzzzzzz?

11 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Mommybloggerstopic #8 (Deel 5).