Heel mooi!
Ben eigenlijk ook wel blij om te lezen dat het dus niet alleen bij mij is. want het viel mij echt op met wat kleuren in het HP patroon wat gewoon afweek. Indd het zijn best dure patronen dus irritant is het wel. je werkje komt er toch net wat anders uit te zien. maar goed, je werkje ziet er echt super netjes uit!
Wauw vet mooi!
Ik heb een naaimachine gekregen en wil nu vooral lekker gaan beginnen, heb de basis op een lapje borduurstof geoefend en denk die nu wel onder de knie te hebben.
Wie heeft er leuke tips voor redelijk gemakkelijke projectjes? (Niet te makkelijk dan ben ik er snel opnuitgekeken) zat nu te denken aan: tote bag, etuitje, laptophoes, kussensloop, kleine zakjes/speldenkussen
En nog belangrijker; waar kun je goedkope stof kopen die ik vandaag nog in huis kan hebben. Dus niet online of op de markt. Ik zat te denken aan de kwantum? Is dat iets?
Leuk dat je wilt gaan naaien! Kwantum heeft inderdaad best leuke stofjes waar je goed mee kunt oefenen. We hebben trouwens ook een naaitopic, waar veel goede tips worden gegeven: Kleding naaien/DIY'en - #1817 door crazyplantlady
Bij Action hebben ze ook stofpakketjes, maar ik vind dat nare stof. Heel raar laagje erop.
Vast wel ergens! Wat zijn coupons?
Ikea heeft hele goedkope stof, daar kocht ik vroeger vaak Stof per meter - IKEA
Ook leuk om te maken; scrunchies, mondkapjes
De kringloop!
Bij de stoffenwinkel kun je bijv ook halve meters kopen inpv een meter. dat scheelt ook alweer de helft van de prijs. @Mazikeen
Neem zelf vaak halve meters mee omdat ik aan een meter echt veel te veel heb
Goeie tip! Ik ga zo naar textielstad (volgens mij) die heb ik hier op het forum gelezen en daar woon ik zo goed als naast haha dus ga vragen naar coupon(s?) en halve meters
Mijn eerste stoffen buit! Vond de winkel wel heel groot en overweldigend haha (en druk ook voor een dinsdagmiddag!)
Nu ga ik mezelf verplaatsen naar t naaitopic☺️
En mijn eerste trui is af! Had niet verwacht dat ik dit even binnen een maand kon, het viel mij alles mee. Kan ik er komende periode nog in gaan wonen

Gelijk al zin in een nieuwe trui project!
Heel mooi geworden! Snel gedaan zeg, ziet er echt heerlijk uit.
Hoe bevielen je nieuwe naalden?
Ja was echt veel beter! Het ging met die van Lana grossa gewoon echt enorm stug bij de armen, geen idee waardoor het kwam want bij de body er helemaal geen last van gehad.
Had op aanraden van @Bertha ook de doorzichtige kabel genomen en de rode, ik vind de rode fijner breien gezien de doorzichtige erg opkrulde, al denk ik ook dat de kabel te lang was maar zag daarbij ook dat de doorzichtige kabel veel netter had gebreid dan de rode.
Ga denk uiteindelijk wel uitbreiden met chiaogoo het glijdt fijn!
Mijn vriend en ik willen gaan beginnen met borduren (Ik haakte eerst vooral maar begin last te krijgen van m’n polsen). Maar waar kan je voor een relatief goedkoop bedrag basis dingen aanschaffen (ringen, stof, garen etc) en hoe begin je überhaupt? Hebben jullie eerst gewoon random kleuren gekocht en maar wat gemaakt of is het verstandiger om met een patroon te beginnen?
Als je een borduurpakket koopt dan zit alles wat je nodig hebt erin. Je kan inderdaad ook los patroon en garen ed kopen, maar dat is wat meer gedoe.
Inderdaad gewoon een pakket, irisborduurt heeft leuke pakketten voor beginners. Het enige wat je daarbij nog moet kopen is een borduurring. Garen, stof, patroon en naald zitten al in het pakket.
Mooi hoor!