Omatopic #2

Wat is hij leuk! Heb je er nog voering in gedaan?

1 like

Zat even te denken om flauw ‘nee’ te stemmen en dan te zeggen ‘dat mag niet, dat moet!!’ Maar ik heb braaf ja gezegd :joy: en nu weet je het alsnog.

3 likes

Haha als iemand er oprecht niet op zit te wachten kan ik dat ook wel begrijpen hoor. Zal ze wel in zo’n samenvatting zetten zodat je er makkelijk langs kan scrollen. Hopelijk overschat ik mn fotografiekwaliteiten niet :joy:

Ja, van een stevige canvas stof. Nu is het niet meer zo’n floppig ding gelukkig :slight_smile:

1 like

Weten jullie nog leuke accounts op insta op naaigebied? Ik krijg straks een grotere hobbykamer en wil dan een hoekje maken voor mn naaimachine en er ook echt mee aan de slag gaan. Ik volg nu Sewnatural en that’s it. Ik vind wel vrij veel met kinderkleding maar geen kinderen dus dat is voor mij niet zo interessant.

Edit: tijdschrifttips (voor beginners) zijn ook welkom, opoe hier heeft dingen net zo lief op papier :joy::joy:

Huidige situatie

Ik zweet me dood :joy:

11 likes

Huh wat is dit dan? Alsof ze midden in de bol een knot hebben gemaakt om het draad aan elkaar te houden
euw het bolletje lijkt ook echt qua materiaal zijn veranderd. heb ik nu een faulty bol wol ofzo.
wth nu heb ik nog zn knoopje

(Ik heb het bolletje in een bakje zitten zodat het niet in de knoop gaat. ik rol het er daar vanaf uit laat maar zeggen)

1 like

Knoopjes komen wel eens voor. Zeker bij goedkopere. Maar ook bij duurdere kan t gewoon voorkomen, het is nou eenmaal wel eens op. Maar wel gek dat t niet als hetzelfde wol voelt.

Ben nu mn fotos aan t bewerken. En wil ze eigenlijk opnieuw maken😂 met haaknaald 2.75. Of ik haak gewoon toekomstige projecten met een 2.75. Die ik niet heb. Heb ook echt te weinig props dus ga morgen denk ik maar even naar de kringloop.

Hmh er zat dus een draadje tussen de twee, lijkt nu weer normaal. Heel apart, bij de andere had ik het niet. Yarn and colors is volgens mij best een oke merk toch?

1 like

Ja prima merk hoor. De “betere” merken hebben het ook wel eens hoor. Rol je vanaf de buitenkant? Omdat je zegt t in een bakje te hebben zodat t niet in de knoop gaat? Je kan ook vanuit de binnenkant de wol pakken. Dan blijft je bol ook gewoon liggen.


Oke fotospam hieronder

Heel veel schattigheid

29 likes

Mn telefoontasje, mn kind als mini model. Hoop dat ik het tasje nog terug krijg. Was een leuk geïmproviseerd restjes projectje!

22 likes

Heb weer eens bij Gerrie besteld, oa een opbergdoos voor garen en allerlei nieuwe DMC kleurtjes. Krijg ik net een volglinkje voor een brievenbuspakketje… Spannend als de bezorger dat door de brievenbus gaat proppen!

2 likes

Wat een mooie foto’s (en prachtige projecten trouwens) zijn deze voor een boek ofzo?

Nee voor losse patronen die ik wil verkopen. En natuurlijk beetje leuke foto’s voor insta met mn 4 volgers😂

Inspiratiegeneuzel

Oke de popjes hebben ook namen, bloemnamen en natuurachtig enzo. Maar ik wil ook jongensversies. En gister bedacht ik me dat ik dan een hart maak van gepunnikt koord en dan foto’s kan maken van die poppen in t hart. Echt te schattig. En stiekem wil ik dan ook jongen jongen, meisje meisje, wit met bruin. Denk dat we t wel per soort houden, geen katten met konijnen denk. Vriendin vond dat ik een beetje te ver ging :joy: maar zie t gewoon helemaal voor me. Al ga ik eerst een pop maken denk want daar heb ik nog wol voor en voor de jongensversies niet. Al bedenk ik me nu dat ik geen haaknaald 2.75mm heb en dat toch wel mooier wordt denk. Maar als ik de jongens daarmee doe worden ze kleiner. Ik voel een wolbestelling aankomen. Maandag eerst even naar de stofwinkel kijken welke bollen ze daar hebben. En stof uiteraard.

2 likes

@Whoopdidoo ja bij deze doe ik via de buitenkant. ik kan telkens de binnenkant beginsel niet vinden.
En mooie foto’s!!!


Hebben jullie tips voor beetje oke garen voor een 4mm project waar je redelijk wat nodig hebt? (tote bag)
Ik zie nu bijv drops in de aanbieding bij wolplein maar dat is iedere keer 75 meter. dat zijn dus die kleine bolletjes.
als ik bijv garen zie waarbij 4mm wordt aangeraden, kan ik dan die als nog gebruiken met 5mm bijv of gaat dat er gek uit zien? ahh zoveel vragen. pleb alert.

Haha, ik word hier helemaal blij van! Wat is je insta?

1 like

Ja je moet echt met je vingers die bol in en dan de binnenkant eruit rukken. Wij noemen dat zn ingewanden :joy: Softfun heeft heel fancy een papiertje aan t beginnetje gemaakt. Wat een luxe is dat.

Bollen en aanbevolen haaknaald is altijd maar een richtlijn. Zo haak je knuffels vaak met een kleinere naald. Wat raadt je patroon aan voor wol/haaknaald?
Als je iets wat vrij dicht is maakt en je bol zegt 4mm maar je gebruikt 5mm dan wordt t wat losser/opener/groter.

@PrincessPeach @by_pomme op insta. Nog steeds niet zeker over de naam😂

2 likes

ik denk dat ze een 4 mm gebruikt maar ik ben hetniet zeker. ene video gebruikt iemand een 2,5 de ander weer een 5mm

(denk dat ik voor de onderste wil gaan qua sling en dan zwart wit)

1 like

In de eerste video gebruiken ze wol waar 3.5-4.5 aangeraden wordt. Dus dan klopt een vier wel. Ik zou gewoon wol zoeken wat je fijn lijkt en dan inderdaad wel in de 3.5-5 range en daar gewoon een voor jou passende naald bij gebruiken. Als je dan een 3.5 zou gebruiken wordt het iets kleiner. Bij een 5 iets groter. Aangezien het om een tas gaat maakt dat niet heel veel uit.
Oh zie nu dat je de onderste wil maken. Maar dan maakt het helemaal niet uit omdat je een veelvoud van 4 doet dus dan kan je zelf kiezen hoe groot je m maakt.

Ik heb een denkfout gemaakt #fail.

2 likes

Je hebt er een volger bij :joy::joy:

1 like