Plantaardig/vegan eten

Deze zijn inderdaad niet vegan! Verkeerde topic denk ik @Eyimfihlo :slight_smile:

1 like

Nee die zijn niet vegan @Eyimfihlo

Laatst postte je ook al over salami die niet vegan was, begint een beetje irritant te worden.

4 likes

Hamburger met de next level burger van de Duitse lidl. De burger is echt superlekker! Kost 2.99 normale prijs. En kaas van het merk bedda. Leek net op een echte cheddar. Heb twee burgers op, want trek! :heart:

22 likes

Sorry, klopt verkeerde topic, gaat schijnbaar vaker fout op mn telefoon…

Kunt ook even vriendelijk de weg wijzen he? Anyways Vegetarisch eten @Eyimfihlo

4 likes

Dankjewel! :wink:

Hoe klinkt dit voor een verjaardag? Ik wil alles zelf maken.

  • Geroosterde aubergine van Ottolenghi
  • Mujaddarra (rijst met linzen en gekarakteriseerde uien)
  • Lemon tahini dressing, Baba ganoush, hummus
  • Komkommer, pitabroodjes, olijven, augurk
    (- falafel van zongedroogde tomaat)

Is dit een goeie combi denken jullie? Sowieso veel maar dat vind ik leuk. Het is voor zes mensen.

18 likes

Ik wil zo wel op je verjaardag komen eigenlijk. Maar gekarameliseerde uien denk ik, en niet gekarakteriseerde?

2 likes

Nee nee het zijn echt uien met karakter.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Wordt flink huilen dan als je die snijdt :joy:

1 like

Zijn ze dan nog wel vegan :wink:

7 likes

Vegan dropjesss :smile:

En kijk wat ik ermee gelegd heb :biggrin:


Sorry, ik ben echt een kleuter :redface:

45 likes

Like voor wat je neergelegd hebt want gadverdamme, drop

1 like

Nooo hoe dan? Ik mis sinds ik veganistisch eet echt de ruime keuze aan dropjes :frown:

Het is echt van álle smaken die er zijn de enige die ik gewoon echt niet kan hebben. Ik was als kind al een makkelijke eter en voor ik vega/vegan ging eten luste en ik echt alles, behalve drop. Nooit weggekregen en denk dat ik nog nooit een dropje door heb kunnen slikken :")

1 like

ik vind deze echt vet lekker! Alle 3 de soorten btw.

1 like

Paddenstoelenbouillon? (ah heeft o.a.) Ik weet niet juist hoe het eekhoorntjesbrood gebruikt wordt in het recept… Als je een andere soort paddenstoel gaat gebruiken, denk ik sowieso dat je best een gedroogde variant gebruikt, shiitaki bv. Geen idee of dat veel goedkoper is.

edit: sorry, ik zie dat de bouillon van de ah lactose bevat… Maar ik vermoed dat er wel zonder te vinden zijn?

De andere soorten heb ik nog niet gehad, maar ik ben benieuwd!

Bij zulke zachte snoepjes heb ik alleen wel een beetje de neiging om door te blijven eten tot ik helemaal misselijk ben.

Ik wil heel graag meer vegan gaan eten, maar ik heb een slechte relatie met eten en lust heel weinig. Hebben jullie tips om te beginnen? Ik lust bijv zelfs geen sla of bonen, vind dat heel moeilijk om te eten. Ik eet al wel geen vlees meer dus dat is mooi meegenomen.