Plantaardig/vegan eten

@anon76889665 Ik heb je vegan boursin gemaakt. Ik eet hem nu op een broodje met plakjes tomaat en peper en ik vind hem super lekker!

11 likes

Dit ziet er echt goddelijk uit! Staat het recept hier inn het topic?

Deze is het!

1 like

Nou wil ik em zelf ook weer maken…

2 likes

Nou ik eet deze nu en ik vind ze niet geweldig. Ik heb ze in de oven bereid (zoals op de verpakking staat) en eet ze in m’n pasta saus, maar ze zijn best droog en nogal compact. Die van Vegafit zijn nog steeds het allerlekkerst. Deze lijken wel meer op echte, huisgemaakte gehaktballetjes dan menig ander vega(n) bal

foto's van ballen

Edit:
Okay m’n vriend heeft ze op 't einde nog even in zijn saus laten bobbelen, en die van hem zijn minder droog zegt ie

3 likes

Ik ben echt verslaafd aan dit drankje. Veel rijker dan Chocomel trouwens, maar als je meer van die slappere smaak houdt kan je denk ik altijd minder cacaopoeder doen!

Heeft iemand de nieuwe soja kwark van de ah al geprobeerd?

@anon76889665

Heb jij voor mij misschien een linkje naar dat sojamelkpoeder van veggiedeli? Ik had je boursin zonder gemaakt, maar nou kwam ik vandaag toevallig weer een ander recept tegen waarin het ook gebruikt werd, dus ik wilde het toch maar kopen, maar ik kan het nergens vinden.

:scream: ik ging net kijken maar ik zag het ook niet meer op de site. Misschien is het tijdelijk niet leverbaar?

Ah, jammer!

Van welk merk is het poeder dat jij hebt? Dan ga ik eens kijken of ik het ergens anders kan vinden.

Ja! Ik vond hem precies zo smaken als de AH soja yoghurt, alleen dikker.

Ik heb de verpakking niet meer :frowning:
Bij toko’s kun je wel zoiets vinden:

1 like

Thanks!

Alleen voor Ladies? :joy:

Blijkbaar… Ik weet alleen niet of je de balletskills erbij krijgt of dat ze een voorwaarde zijn…

3 likes

Ik ga echt stuk om de verpakking :joy:

1 like

Ik heb net zo’n potje Gü Free From op, die met de citroencheesecakesmaak. Zo lekker en eindelijk een dessert dat niet zo zoet is! Al vind ik het niet echt cheesecakeachtig van structuur, meer een crumble oid. Alleen jammer dat het zo duur is.
Oh, en hier in België hebben we die Oatly haverspreads niet. :pensive:

1 like

Ik ga aankomende zaterdag eten bij mijn schoonfamilie en ik zou het toetje maken/meenemen. Ik wil graag iets maken wat niet al te moeilijk is aangezien ik geen ster in de keuken ben, maar wel indruk maakt! + ik moet er zo een 50 minuten mee reizen

Sofie Senden heeft op haar youtubekanaal een recept voor vegan tiramisu. Ik heb het nooit gemaakt, maar volgens mij is het makkelijk te maken!

ik lees wel eens hier dat mensen niet goed tegen soja kunnen, maar waar merken zij/jullie/diegenen dat aan?

2 likes