Podcasts #2

Gonzo is een podcast van Merel Westrik en Frans Lomans, waarin journalisten worden geïnterviewd over een memorabel stuk dat ze hebben geschreven. Dit keer Stella Braam. Ze is onderzoeksjournalist die haar werk niet kan uitoefenen, omdat AIVD haar stalkt. Braam heeft zelfs haar dossier ingezien en schrok daar erg van. Wat vraagt menneke Lomans: “Voelde je je verkracht?”

Braam en Westrik vonden die vraag beide niet kunnen.

1 like

Thanks! Echt een hele bizarre vraag inderdaad

2 likes

Die man is sowieso bizar.

3 likes

De reactie was ook laf ‘wat een naar woord gebruik je, Frans’. Knip het eruit

2 likes

Ik hoorde dat de column van Stephanie in de Linda is stopgezet omdat ze kritiek had op Helene Hendriks.
Zo belachelijk!

3 likes

Inderdaad, ik vind het een hele leuke podcast, maar man wat vind ik die vent vervelend.

Ze zullen hem wel nodig hebben omdat hij veel mensen ‘in het wereldje’ kent.

1 like

Waar hoorde je dit? Ik kan het nergens terugvinden.

Ik heb eerder gepost dat ik de Shitshow niet leuk vond, maar ik heb het een tweede kans gegeven en ik vind het nu juist een hele leuke podcast. Ik heb Stéphanie’s boek laatst gelezen en ook dat vond ik een leuk (en herkenbaar) boek.

Ben het overigens helemaal met haar eens, ik vind Hélène ook een hele onsympathieke vrouw. Denk wel dat ze de woorden ‘hoer’ en ‘del’ misschien achterwege had kunnen houden haha

4 likes

Ik hoorde het volgensmij in de podcast van Sander S. En ik las er iets over op Twitter (met daarbij meteen de theorie dat Helene werkt voor SBS6, de zender van John de Mol).

2 likes

Ik vind hen allebei (merel westrik en frans lomans) vrij irritant om naar te luisteren eigenlijk, en ik vind hun dynamiek ook best vreemd? Ik denk nu even aan die aflevering dat merel frans confronteerde met een of andere post of wat dan ook over frans waarin hij min of meer omschreven werd als een tiran, omdat hij op zijn afdeling vroeger telde hoeveel artikelen ieder teamlid publiceerde oid. Is toch raar om dat met een cohost te doen? En dan daarna verder te gaan alsof er niets gebeurd is, zo van oh ha ha ha nou geinig dat ik dit tegenkwam he nou wat staat er op het programma vandaag

Jessie Jazz wordt echt helemaal afgemaakt in de extra aflevering van de zelfspodcast :joy: heerlijk

4 likes

Ik heb die podcast van Halina en Carice niet geluisterd nog, gister wel deze aflevering van de shitshow. Maar krijg de indruk dat de podcast van Halina/Carice een totale rip off is van de Shitshow? Met precies dezelfde opzet en opbouw en zelfs dat ze de luisteraars ook kijkertjes noemen??
Dan vind ik hun reactie eigenlijk wel heel on-point en niet echt categorie zuur en petty.

Haha ja ik genoot er ook van! Vind het echt heerlijk dat ze zo ruthless zijn, zowel naar henzelf als naar anderen.

1 like

Welke opzet? Twee vriendinnen in hetzelfde vak die met elkaar eerst hun week bespreken en vervolgens een thema? Dat is toch praktisch elke podcast?

Ohh ik kan me zo storen als er in een podcast een van de twee iets niet begrijpt en daar eeeeuwig op wordt doorgegaan. Halina Reijn die het plot van de passievrucht totaal niet meer snapte, of Marc-Marie met die 7000 euro per kamervraag. Vooral als je het als luisteraar wel snapt (waarom ik nog zo goed weet hoe de passievrucht ging 15 jaar na het kijken ervan is me ook een raadsel maar ok)

8 likes

Ik was echt groot fan van Weer een Dag in mijn ochtendritueel, maar sinds ze naar 10 uur verhuisd zijn ben ik een beetje afgehaakt merk ik? Echt jammer wel.

2 likes

Ik zag dat er een podcast komt met de koning en met Edwin Evers. Het gaat over 10 jaar koningschap. Ben benieuwd, lijkt me wel een mooie combi.

8 likes

Niks lijkt me erger dan de koning zo dicht in m’n oren

24 likes

Ik ook!

Voel me echt een sul maar was toch mijn ochtendritueel geworden, koffietje en weer een dag op haha

1 like

Denken jullie dat frans lomans het wel of niet weer over verkrachting heeft in de nieuwe aflevering van gonzo

1 like

vond de laatste aflevering van “de vegan lekkerbek” leuk (sowieso een leuke voedselpodcast) en ook wel pittig op sommige momenten.

3 likes

Ik heb hem al geluisterd en het antwoord is te verwachten

1 like