Recepten voor drankjes

Ik houd zelf juist niet van zoet, maar als je niet van prik houd kun je goed mixen met sinaasappelsap!
Bv wodka of passoa wordt veel gedaan, ik denk dat dat wel een veilige/makkelijke keuze is. Oh en als je echt van zoet houdt dan is Liquor 43 misschien ook een goede keuze daarvoor.

1 like

Spiced rum met cola :heart_eyes: (en limoen)
Of bacardi razz met fanta
Of gin ginger ale (met munt)

2 likes

Oooh ja licor 43 en sinaasappelsap smaakt naar een split ijsje :ok_hand:

3 likes

Licor 43 met rozen limonade :two_hearts:

2 likes

Perziklikeur (te koop bij Dirk) met spa rood (of Marie Henriette) en limoensap

1 like

Safari appelsap vind ik altijd lekker zoet

1 like

In de zomer hebben ze bij KFC een watermeloen drankje wat zo lekker is.
Maak het thuis ook weleens;

Monin watermeloen siroop, Spa rood, schijfjes limoen en veel ijsklontjes.

Bij de mcDonalds hebben ze in de zomer een aardbeien limonade, als daar iemand het recept voor heeft hou ik me aanbevolen!

3 likes

Lekker! Heb de limoenen alleen niet geblend maar gewoon gejuiced

3 likes

ik heb laatst bij een cafe hier in de buurt een crodino mule op.
was gewoon een oranje crodino met een Ginger beer van fever tree erin. was wel lekker pittig.

misschien een ideetje voor iemand hier

6 likes

Wat zijn jullie favoriete zomerdrankjes/soda flessen? Liefst zonder alcohol. Ikzelf ben fan van Dubbel Fris Mango Ananas maar ik zoek er meer!:heart_eyes:

1 like

Is een topic voor als je de zoekfunctie gebruikt

7 likes

Lipton Hibiscus cherryblossom

3 likes

San Pellegrino Clementina en Aranciata maar ook een basic homemade iced tea met gember, citroen en munt bijvoorbeeld.

3 likes

Vitamin Water is ook een goede tip. Thanks!

3 likes

Ik heb dit ook in het nieuwe producten topic gepost dus nu is t net of ik een sponnetje doe maar de Rose Lemonade van Royal Club is echt mijn ontdekking van t jaar, ik giet mezelf er vol mee. Echt perfect voor de warme/zonnige dagen.

8 likes

Schweppes virgin mojito (zijn blikjes) en Hooghoudt citroen siroop met spa rood!

1 like

Uit een kookboek van Mari Maris had ik een recept voor bieten bailys. Echt heel erg lekker! Super mooie roze kleur ook.

Edit: nog even een foto voor de kleur. Er zit trouwens wiskey door, basterdsuiker room en bieten. Je kunt ook 1/3 melk en 2/3 koffiemelk doen. Is het iets frisser.

1 like

Ik weet niet of dit een goed topic ervoor is maar ik kijk naar Peaky Blinders waarin er steeds so stijlvol een glas whisky (of een hele fles haha) wordt gedronken en dat zou graag eens zelf proberen! Of andere sterke dranken in die trant. Maar ik weet er absoluut niets over, ik drink nu vooral wijn en soms eens een biertje of een cocktail. Dus wat vinden jullie een goed merk of een goed drankje om eens mee te beginnen?

2 likes

Ik heb geen hele specifieke aanraders want ik kan nooit onthouden welk merk ik koop of drink bij iemand anders, maar ik vind zelf Amerikaanse whiskey (of bourbon dan dus eigenlijk) aanzienlijk minder lekker. Je kan best veel kanten op met whisky, van heel zacht en een beetje zoetig tot heel rokerig. Ik ben zelf gek op wat meer rokerige Schotse, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Je kan je altijd even om advies vragen bij de slijterij, en soms hebben ze ook van die pakketjes met kleine flesjes om uit te proberen! Het hoeft niet heel duur te zijn, maar ik probeer zelf de allergoedkoopste flessen te vermijden en een beetje in de 30 euro range te gaan zitten, want de echt goedkope zijn vaak wel minder lekker en minder interessant qua smaak.

En als je niet gelijk met puur wil beginnen: whisky sours! By far m’n favoriete cocktail en het maakt niet ontzettend veel uit wat voor whisky je daarvoor gebruikt.

2 likes

Ik ook :drooling_face:. Ardbeg is mijn favoriet.

@jigglypuff Om mee te beginnen vind ik Teeling een aanrader, dit is een kwalitatief goede maar wel vrij milde Ierse whiskey!

2 likes