Reizen / Vakantie #2

Het had toch toevallig kunnen zijn dat iemand het hier wist? Ik snap niet zo goed waarom je zo :joy: :joy: doet terwijl het een gewone, serieuze vraag is. Ik weet ook wel dat er een telefoonnummer is maar mocht er iemand laatst zijn geweest, kan het toch diegene zijn opgevallen? Hoeft er niet per se te werken.

2 likes

Er is een kleine kinderboerderij in zutendaal zelf. Enkel in hrt weekend geloof ik. Verder de kinderboerderij in lanaken (pietersheim). Daar kan je normaal ook buggyvriendelijk wandelen.

1 like

Iemand tips voor de Bourgogne en Vogezen? Mag van alles zijn! We hebben wel al de meeste overnachtingen geboekt maar leuke plaatsjes/wandelingen/andere activiteiten zijn welkom! Ben echt al jaren niet meer echt in Frankrijk geweest (wel in Parijs vorig jaar, maar zo’n stedentrip voelt toch anders!)

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Italië topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Italië topic

Pff al meer dan 3 uur vertraging voor een vlucht naar Schotland… Wel enorm veel zin in! Als iemand nog een must see of must do heeft in Edinburgh, graag!

2 likes

Heeft iemand nog leuke tips voor Antwerpen? We gaan daar ons geregistreerd partnerschap vieren na de dag.

Iemand ervaring met gestolen en/of vermiste bagage uit een Flixbus? Vandaag na een stop in Lille en Antwerpen en bij aankomst in Amsterdam blijkt mijn koffer weg te zijn. Ook een rugzak van iemand anders en nog een koffer van iemand anders is gestolen. Wat ik op internet lees is het contact met Flixbus over dergelijke zaken heel erg moeizaam.

3 likes

Ah nee, wat kut zeg. Ik hoop dat Flixbus je wel gaat helpen.

2 likes

Als Schiphol je aanraadt er 4 uur van te voren te zijn omdat het een piekmoment is en je luchtvaartmaatschappij aangeeft dat de balie voor bagage drop-off 2,5 uur van te voren open gaat…wat is dan wijsheid? :woman_shrugging:t2: Luchtvaartmaatschappij klantenservice is niet bereikbaar overigens.

1 like

Gewoon 2.5 uur van tevoren. Als je bagage moet afgeven is er niet echt iets dat je kan doen voordat die balie open gaat. Misschien nog 15 min voor de balie open gaat er zijn zodat je daar op tijd in de rij staat maar meer kan je niet doen.

2 likes

Ga aub naar Arthurs Seat. Het is even een klim maar wel echt een heel vet uitzicht. Ik zou zelf veel tijd besteden aan de straatjes rondom the Elephant store (en bij dat kasteel etc). Dat is echt te cute. Verder is de botanic garden ook wel echt leuk/mooi en zou zelf Dean Village overslaan (niet de moeite waard om te wandelen) en wel naar de Zoo gaan. Die is groots en leuk opgezet. Doe goede schoenen aan. Ligt op een halve gare berg haha. Veel plezier!

5 likes

Ik weet niet of het nog zin heeft, maar veel vliegmaatschappijen zijn aangesloten op de self-drop off of hoe dat ook heet (dus dat je zelf je bagage incheckt). Ik vloog deze week (geen weekend dag of maandag) en gebruikte deze optie. Was in 45 min bij de gate.

1 like

Ik heb geen ervaring met specifiek vermiste bagage, maar Flixbus heeft inderdaad niet de meest behulpzame klantenservice. Mijn ervaring was echt extreem slecht. Wel echt heel vervelend, hoop dat het meevalt bij jou!

Heeft iemand hier wel eens een (E-)visum voor India aangevraagd? Heb wat vragen waar ik niet helemaal uit kom.

2 likes

Iemand tips voor een toffe wellness retreat/spa vakantie ergens in Europa voor een dag of vier? Locatie maakt me niet zoveel uit maar zou graag tot rust komen in mooie natuur icm zwemmen/sauna enzo. Ik zie door de bomen het bos even niet meer.

1 like

Baden Baden in het Zwarte Woud?

Misschien hebben jullie nog wel een leuk idee… ik ben vorig jaar een maandje naar Portugal gegaan, 3 weken Lissabon en 1 week Porto, gewoon in een appartementje, niet echt op vakantie (was in beide steden ook al eerder geweest) maar meer om gewoon even een maandje ergens anders te wonen.

Nou wil ik dat dit jaar (November) ook weer doen (ik heb dit vorig jaar ook eind September pas geboekt haha ssst). Nou kom ik er alleen maar niet uit waar ik nou precies heen wil. Mijn eerste gedachte is misschien Barcelona (en wellicht een weekje uitwijken naar Valencia ofzo, is dat te doen met een trein?). In deze steden ben ik nooit geweest.

Maar twijfel ook of ik niet naar mijn grote liefde Schotland moet gaan (maar wel duurder en ja het weer is daar natuurlijk totaal anders). Of ja… wat eigenlijk? Misschien moet ik maar gewoon eens een keer verder vliegen en gewoon op vakantie naar een ver oord? Ik weet het niet :joy: Help! Iemand opperde Granada, wat er supermooi uitziet maar ik weet niet of daar verder iets te doen is behalve bergen.

Wat ik interessant vind: musea, natuur, bergen, wellicht eventueel een expat cultuur zodat ik daar een beetje met mensen kan meeten.

Context: ben zzp-er (fotograaf) en ga altijd in het najaar op vakantie en wil in de toekomst wel eens in de winter meerdere maanden in het buitenland zijn. Ik zoek een plek waar ik vooral een beetje inspiratie kan vinden maar dus ook gewoon kan ‘wonen’. Vorig jaar vond ik het echt geweldig in Lissabon maar dat kende ik ook al. Vind het ook tof om er eventueel mensen te kunnen fotograferen voor mijn portfolio enzo.

7 likes

En Italie? Grote steden zijn goed bereikbaar per snelle trein. Bijvoorbeeld Bologna en Napels/Milaan/Rome?