Geen aanrader maar ik ga in oktober voor het eerst naar Barcelona en wij hebben een appartement bij Madanis
Ik ga over een paar maanden naar Barcelona. Welk hotel zouden jullie aanraden? En zijn er nog tips voor vega restaurants?
Wow leuk dat dit topic er is. Ik zie veel tips voor hotels en tentjes, maar heeft iemand ook een goede tip voor een museum? Ik ga veel tijd in m’n eentje spenderen dus wil wat variatie qua bezigheden
Edit dit gaat over Barcelona, zie dat de titel van het topic is veranderd
CaixaForum vind ik wel een aanrader!
Ik vond het oude ziekenhuis (hospital de sant pau) mooi om te zien. Je kunt er ook naar binnen, maar daar had ik geen tijd voor.
En geen museum, maar de begraafplaats van Montjuïc vond ik heel bijzonder om rond te lopen. Wel wat lastiger te bereiken denk ik.
Doen:
- Rooftop rondleiding over het dak van de kathedraal in de avond. Wel wat duurder dan een gewone entree, maar mega leuk en mooi om over het dak van de kathedraal te lopen tijdens zonsondergang
- Flamenco show bij la casa del flamenco. Intieme setting en je kan het op elke plek goed zien. Ik vond zelf de flamenco danser Ramon Martinez en zangeres Cristina Tovar erg goed. Je kan op de website de line up zien.
- Real Alcázar: kies een tijdslot aan het einde van de dag, en ga driekwartier voor sluitingstijd terug naar Palacio del Rey (bij de souvernir shop naar links kan je makkelijk weer terug). Grote kans dat je dan dit paleis gedeelte bijna voor je zelf hebt. Op maandagavond gratis entree, wel vantevoren reserveren.
- Centro Andaluz de Arte Contemporáneo. In de avond gratis en met de bus goed bereikbaar. Vooral de locatie is tof.
- Vergeet de wijk Triana aan de overkant van de rivier niet, leuk om even doorheen te wandelen of langs de rivier zelf is ook aanrader. Je kan aan de Triana kant richting de brug Puente de Isabel ook dineren met uitzicht op het water.
- Plaza d’ Espana natuurlijk
- Veel museums zijn gratis en andere bezienswaardigheden zijn vaak op bepaalde momenten gratis (bijv. stierenvecht arena is op woensdagavond gratis). Dus wil je geld besparen kan je kijken of je op de gratis momenten kan gaan.
- La Carboneria, om 20.30, 21.30, 22.30 gratis korte flamenco show. Wordt wel verwacht dat je minimaal 1 drankje neemt.
Eten:
- Gelateria MITO, lekkerste ijs
- Bollywood Indian restaurant, mocht je van Indiaans houden
- Moya brunch, hippe brunch plek
- La bortala, leuk tapas tentje met aantal lekkere vega opties.
- Calenteria El Barba Triana, koop hier churros en eet deze aan de rivier op
- Alfareria 21, luxe eten voor een betaalbare prijs
- Espacio Eslava, van tevoren reserveren via de website
- Billy Brunch Sevilla
- Bar catedral Sevilla, prima tapas in de straat van de kathedraal in
- Bodega Santa Cruz “Las Columnas”, authentieke ervaring
- Syra coffee, voor een koffie break
- Uno de delicias, beste tortilla
Wauw dankjewel!!
De nada! Het is een van mijn favoriete steden in Europa. Veel plezier!
Heeft iemand toevallig nog tips/aanraders voor (een lang weekend) Gran Canaria?
Qua vervoer: kan je op veel plekken komen met openbaar vervoer of is een auto huren toch beter? Lees namelijk verschillende dingen op van die travelblogs. Wil op zich wel een auto huren maar ben alleen dus als je met de bus overal kan komen, dan is dat sowieso een goedkopere oplossing. Oh en tips qua hikes mogen ook altijd
Heeft iemand ervaring/aanraders voor het volgen van een Spaanscursus op locatie in Rotterdam?
In welke wijk in Madrid is het leuk om te verblijven voor een citytrip? Tips voor een hotel/airbnb zijn ook welkom
Lavapiés! De airbnb waar ik de laatste keer (4 jaar geleden alweer ) was bestaat blijkbaar niet meer, dus daar kan ik je niet mee helpen
Ik vertrek zo naar Barcelona met een vriendin, we blijven t/m dinsdag. Heeft iemand hier misschien nog tips voor oud & nieuw in Barcelona?
Ik wil graag naar Malaga of Marbella. Hebben jullie aanraders voor een hotel?
Ik ga in mei met vriendinnen naar Malaga. Heeft iemand tips? Voor een appartement, activiteiten, uitgaan, restaurants. Mag ook in de buurt zijn want we gaan een paar dagen een auto huren.
- Plaza Merced voor lunchen bij café con Libros
- fietsen/lopen naar Pedrogalejo en evt nog naar El Palo. Leuk, klein vissersdorpje met een mini boulevardje. Je kunt daar dus vooral goed vis eten!
- de bus pakken naar Gibralfaro. Super mooi uitzicht en vanuit daar kun je dan makkelijk weer zelf omlaag lopen.
- Geijkte tips als: Calle Larios voor te winkelen, straatjes eromheen zijn ook leuk om doorheen te dwalen zoals Calle Compañia, Calle Martires, Calle Comedias. Paseo del Parque en de haven.
- Thee/koffie drinken en zoetigheden bij La Teteria
- Uitgaan deed ik met name Sala Gold en de clubs/café’s in de straatjes eromheen. Maar is meer dan 12 jaar geleden dus geen idee of het nog steeds hip en happening is
Buiten Málaga:
- Dagje Ronda
- Antequera, Cordoba en de bergen daartussen. Er ligt een soort maanlandschap en veel grote meren. Heel tof!
- Tarifa (surfersdorpje) of Gibraltar die kanten op is ook leuk!
- Granada is fantastisch maar wel echt een dagtripje
- Je kunt ook vanuit Málaga het treintje pakken langs de kustdorpen (Fuengirola, Torremolinos etc). Niet de mooiste dorpjes, heel toeristisch maar wel vermakelijk en je bent er even uit.
- Ri Nerja is ook een mooie route
Wat tof! Ik heb niet zoveel tips voor je als Airy-Fairy maar wel een paar dingen opgeschreven.
Eten bij Pez Lola als je van vis houdt, vooral de Bao met garnaal is erg lekker! Voor reguliere tapas kan je naar casa Lola gaan. Voor goede koffie kan je bij Mia of El Ultimo Mono terecht. Ik hoorde laatst van mijn spaanse leraar dat ze sinds kort een nieuw tentje hebben, Bun and coffee, voor vegan donuts en hij is fan! Veel plezier!
El caminito del Rey is super mooi! Een wandeling met heel mooi uitzicht. Je moet wel ruim vant tevoren reserveren.
Granada is ook een aanrader, al vind ik het ook een leuk om daar een overnachting te doen. Dan zijn de toeristen veelal weg en is het heel gezellig. En als je naar het Alhambra gaat moet je trouwens ook reserveren.
Mijas is een bekend wit dorpje, heel schattig.
De wandeling door de Rio Chillar (boven Nerja) vond ik ook heel mooi, bijzondere ervaring om door een rivier te lopen. Prachtig.