Reizen / Vakantie #2

Thanks voor de tips! Die zonnebrand fles is echt top, helaas komt hij iets te laat. Maar misschien bestel ik hem wel alsof als ik terug in NL ben, altijd handig om te hebben. Voor nu durf ik het wel aan om
Te zwemmen want het is erg rustig en heb veel overzicht. Wel had ik een helder moment en heb ik mijn doosje tampons meegenomen en daar onderin mijn pinpas gestopt. En ik heb mijn portomonnee met bullshit pasje gewoon in mijn tas gelaten, mochten ze snel graaien en die meenemen hebben ze nog steeds precies niks

@Oprah ik zal aan het eind van de vakantie wel een review geven en evt foto’s. Ik heb namelijk pas net echt mijn eerste nacht erop zitten. Maar je hebt sowieso 1x een gratis Spa bezoek inclusief & waar ik ook wel lekker op ga is de nespresso koffie bij het ontbijt

3 likes

Mijn broertje vorige week naar caïro en alexandrië. Hij heeft alles gewoon zelf geboekt en geregeld en alles ging goed. Hij vond alles goed geregeld, niet te duur en het eten lekker en weer goed. Dus erg positief

1 like

Ik heb wel goede ervaringen met surfschool in Peniche

1 like

Wauw, Black and White desert ziet er heel mooi uit. Shit, 10 dagen is maar zo kort eigenlijk… Maar goed om te horen dat het zo goed was bevallen!

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: België topic

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Italië topic

Niet een tip voor Fuerteventura en Ericeira, maar wel voor San Vicente, Noord-Spanje. Ik weet niet of je van longboarden houdt? Maar in die baai kan je vaak heel chill longboarden omdat de golven vrij lang en mellow zijn.
Zij bieden voor zowel beginners als gevorderden vakanties aan. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goede dingen over gehoord.
Single Fin Surf Travel

1 like

Willen jullie vragen en berichten m.b.t. landen waar al topics voor zijn daar posten. Dat houdt dit topic overzichtelijker.

Tip: zoekfunctie.

1 like

ik ben op zoek naar tips voor wenen! ik ben er maandagmiddag en avond en dinsdagochtend nog om te ontbijten. zit in een hotel bij het station, dus kan alle kanten op. wie heeft de tip om een aantal dingen te zien en lekker te eten? mag qua eten alles zijn, maar heb wel zin in sushi haha.

@Lula ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kwam niks uit? allemaal berichten die er niets mee te maken hebben. zie foto’s in spoiler.

resultaten zoekfunctie



4 likes

De landen waar al topics voor zijn. Als die er niet zijn, kan het dus hier.

3 likes

Nee, maar ik twijfel ook. Ik was (vlak voor corona) eigenlijk van plan om te boeken en dat leek me perfect doenbaar als vrouw alleen, maar een hele goede vriend van me is Marokkaans (heeft er gewoond tot zijn 17e, en gaat nu jaarlijks 2/3x terug om zijn ouders en familie daar te bezoeken) en raadde me het streng af omdat het gevaarlijk zou zijn als vrouw alleen. Ik schrok eerlijk gezegd van zijn reactie want had dat niet verwacht, normaal is hij heel trots op zijn land en zou hij er nooit slecht van spreken. Hij wil nu per se dat er iemand met me meegaat.

2 likes

Ik ben samen met een vriendin in Marrakech geweest maar zou het niet aanraden om alleen heen te gaan

3 likes

Zowel mijn schoonzusje als een goede vriendin zijn daar recent geweest. Wel met andere mensen en die zeiden dat ze zelfs dat niet fijn vonden. Mijn schoonzusje was op een moment even alleen bij een winkel omdat ze op haar reisgenoten stond te wachten en ze werd meteen “lastiggevallen” door mensen die vanalles van haar wilden. Ze waren niet onaardig of agressief verder, maar dat opdringerige vond ze heel vervelend.

1 like

Ik wil hier oom graag een x heen. Maar vriendinnen vinden het eng haha en ken niemand anders die wilt. Alleen lijkt me ook net iets te spannend.

2 likes

Over Marrakech alleen als vrouw hoor ik ook wisselende verhalen. Ik ga volgende maand voor het eerst, maar wel met m’n vriend.

Ik weet overigens niet of ik dit mag delen, anders verwijder ik het wel weer, maar ik organiseer surftrips naar Marokko! Juist voor mensen die alleen reizen (al is het dus wel een groepsreis - je komt alleen en gaat als vrienden terug ;)). Wel in het zuiden van Marokko. Mocht iemand het leuk vinden en er meer info over willen, dm me dan even.

7 likes

Oh en voor surfhouse in ericeira kan ik Ola onda aanraden! Zij hebben ook veel goede connecties met scholen daar en kunnen je perfect adviseren. Je kunt heel makkelijk contact met ze zoeken (bv via insta)

Ik vond Marrakech echt een kutplek als meid alleen. Sorry… Heb me nog nooit ergens zo a-relaxed gevoelt als daar. Zeker op de toeristische plekken waar veel locals geld aan je willen verdienen. 0/10 would not recommend.

2 likes

Sluit me hier bij aan, vond de andere steden en plekken die ik heb bezocht tijdens mijn rondreis gelukkkg veel fijner in Marokko. Maar zou iemand niet aanraden om alleen naar marrakech te gaan

3 likes

Ik vind Marokko geweldig en de mensen heel aardig maar ben nooit alleen geweest altijd met een man dus kan daar niet zoveel over zeggen alleen ja aandacht krijg je daar wel als vrouw sowieso, ik moet zeggen dat ik het in Marokko nooit als vervelend heb ervaren terwijl Tunesië een heel ander verhaal was, daar was echt het vies welke gebaren mannen soms maakte en daar was ik ook met mijn vriend

1 like

Ik was in een groepje met een paar meiden en had eerlijk gezegd echt constant de neiging om met m’n middelvingers omhoog over straat te lopen omdat we constant werden nageroepen/gefloten/vervelend benaderd werden, etc. En dan hadden we nog bedekte kleding en dergelijke aan!

6 likes