Reizen / Vakantie #2

Is perfect voor zo’n tijd! Voor langer zou ik t combineren met tallinn ofzo. Ik heb eerder mn riga tips gedeeld op het forum volgens mij dus die moet je wel kunnen vinden als je zoekt naar riga. Hele leuke stad iig!

1 like

Mexico? Caribisch gebied?

1 like

Ik zou via Drakensbergen terug gaan en daar 2 nachten verblijven bijvoorbeeld in thendele camp of didima camp. Geen idee hoe jullie reis er verder uitziet, maar tembe elephant werd hier eerder genoemd en kan ik alleen maar aanraden, is echt fantastisch. Gaan jullie ook naar Hluhluwe?

2 likes

Ja kan prima!

2 likes

Vraagje! Ik ben op zoek naar een B&B voor in de voorjaarsvakantie. Wil graag met een vriendin 2 nachtjes weg.
Locatie in Nederland, waar precies maakt me niet zo veel uit (behalve Achterhoek).

Ik dacht dat ik iets best wel specifieks in gedachten had maar krijg alsnog zoveel resultaten op google :sweat_smile:
Mijn wensen:
Het liefst een chille plek aan de rand van een dorp, of meer op het platteland met dorpjes in de buurt. We willen graag wandelen/fietsen/dorpjes bezoeken. Eigen sanitair en iets van een bubbelbad/hot tub en natuurlijk een heel lekker ontbijt. We hebben een auto dus kunnen ook op meer afgelegen plekken komen.
Heeft iemand tips of aanraders?

Ik heb de zoekfunctie van het forum geprobeerd maar dan krijg je niet echt specifieke resultaten.

1 like

Misschien kun je in het Weg in eigen land topic kijken? Ik zag laatst hier op het forum ook foto’s van een ‘one room hotel’ in Heeswijk en dat zag er heel chill uit!

3 likes

Noordwijk misschien?

1 like

Oh ik kende dat hele topic niet haha! Dank :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Ohh Hluhluwe was ook zo gaaf ja! @Strawberry

1 like

Iemand nog leuke tips voor Valencia in je eentje in de winter? :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik ben een paar jaar geleden alleen naar Valencia geweest in februari en toen een fietstour gedaan. Vond ik heel leuk! Je kunt ook een rondleiding volgen in het opera gebouw, dat was ook heel tof. Die omgeving is sowieso heel leuk om rond te lopen of fietsen! Verder is Valencia echt een hele leuke stad, heb me geen moment niet op mijn gemak gevoeld alleen dus wordt vast leuk.

2 likes

Hierop terugkomend heb ik besloten om misschien een maand lang vrijwilligerswerk te gaan doen.
Wat zijn jullie ervaringen daar mee, vind je een beetje makkelijk aansluiting bij andere vrijwilligers en was het een leuke ervaring of viel het tegen.

Waar wil je heen gaan?

2 likes

Is iemand wel eens naar Guernsey geweest? Ik heb gisteren een film erover gekeken en het lijkt me echt een toffe plek!

2 likes

The Guernsey literary and potato peel pie society toevallig? :geek:

Ik wil ook al heel lang graag naar de kanaaleilanden (al van voordat ik dat boek las/de film zag), maar dat is er nog niet van gekomen. Ik ben dus ook heel benieuwd! Ik zag laatst wel dat je pakketreizen kunt boeken met boot en verblijf, maar dat stond allemaal on hold door covid.

Ik kwam er pas door dat boek achter dat Jersey en Guernsey bezet waren door de duitsers tijdens WOII trouwens.

1 like

Ik weet niet in welke hoek je zoekt, maar een vriendin van me heeft hier eind vorig jaar een maand vrijwilligerswerk gedaan: Parque Biológico da Serra da Lousã

2 likes

Ik vlieg binnenkort met Transavia en dit staat op hun website:

Kan ik handbagage ook inchecken?

Ja graag! Je kunt handbagage afgeven bij de check-in balie. Zo heb jij je handen vrij en ga je sneller door de controle. Stop dan wel je waardevolle spullen zoals documenten, elektronica en medicijnen in je accessoire, zodat je die aan boord hebt. Je haalt je handbagage na je vlucht weer op bij de bagageband.

Is er hier iemand die vaker met Transavia heeft gevlogen? Ik vraag me af of het altijd zeker is dat je de handbagage kan inchecken, want dan zou ik grotere flesjes toiletspullen mee kunnen nemen, dan wanneer ik hem wel mee moet nemen in het vliegtuig zelf.

Wel Jersey en dat vond ik fantastisch. Natuur is super mooi en Guernsey schijnt nog beter te zijn omdat dat natuurlijk minder bevolkt is

1 like

weet het niet van Transavia maar over het algemeen zijn ze hartstikke blij als je je handbagage in wilt checken. maakt het boarden een stuk sneller wanneer mensen in de cabine geen ruzie krijgen over dat hun trolley niet meer in die overhead bins past haha.

zie trouwens nu op de site (Transavia dus):

Can I check in my hand luggage?

Please do! You can hand in your hand luggage at the check-in desk at the airport. This leaves your hands free and allows you to go through the security faster.

3 likes

Ik weet wel dat wel vliegtuigmaatschapijen nu met corona sowieso sneller handbagage in het ruim inchecken. Bij Transavia afgelopen oktober liepen ze de hele rij af bij het boarden zo dat ie in het ruim kon. Zo dat je niet hele tijd van je stoel opstaat en bewegingen maakt om iets uit je koffertje te halen. Bij TUI las ik in ieder geval dat ze willen liever alleen een tas onder je stoel en handbagage in het ruim.

1 like