Lissabon tips voor @Flopsyunicorn en evt anderen
Lissabon tips
Pasteis de nata eten! De beste heb je bij Mantegeira vind ik. Die van pastel de Belem zijn de originele en vind ik ook lekker maar zijn iets hartiger en meer ‘eggy’ terwijl die van Mantegeiria wat zachter en zoeter (meer vanille zijn)
Ook het vis is echt lekker! Ik heb het zelf het verst en lekkerst gegeten bij Floresta Escadinhas. Sardines is een beetje de specialiteit en octopus zie je ook vaak terugkomen.
Bij Nannarella hadden ze basilicum ijs, vond ik ook wel leuk om te proberen!
Time Out Market. Écht druk, maar wel leuk om te zien. Je kunt gigantische donuts halen, eclairs, maar ook goede (veggie) burgers, bao buns etc.
En ik heb bij ‘the folks’ hele lekkere Syrniki gegeten echt top.
Maar omg als ik 1 ding zou mogen aanraden is dat de chocoladecake van Landeau. Denk een van de beste puntjes chocoladecake die ik ooit heb gegeten. Niet normaal. 
Door heel Lissabon zijn mooie uitzichten te vinden. Het is wel veel wandelen, trappen maar ook heuvels op en af en het is echt belangrijk om goede schoenen mee te nemen met reliëf aan de onderkant die tevens beschadigd mogen raken want mijn nieuwe schoenen zijn wel aardig stuk gegaan hier.
Viewpoints heb je echt overal. Dit waren een paar die ik het leukste vond:
- Miradouro Santa Luzia
- Miradouro de São Pedro de Alcântara
- Miradouro das Portas do Sol
Castelo de Sao Jorge in Lissabon zelf is ook nog leuk om te zien, mooie uitzichten.
Alfama vond ik zelf de leukste wijk om doorheen te lopen. Bairro Alto en Chiado ook wel.
We hebben een daguitstapje naar Belem gedaan en de toren bekeken. Wel leuk, maar ik wou dat we het klooster nog hadden gedaan want de foto’s daarvan zagen er ook heel mooi uit. Helaas geen tijd voor gehad.
Verder zijn we nog naar Sintra gegaan. Hier zijn een hoop paleizen maar eigenlijk hebben wij alleen Palais de Pena & Quinta da Regaleira gezien. De eerste was het drukst van de twee, maar ik vond de tweede eigenlijk veel mooier! Echt mooie tuinen, een of andere bijzondere put. Als ik meer tijd had zou ik ook nog Castelo dos Mourhos erbij gedaan hebben, die schijnt ook leuk te zijn.
En wij zijn nog een dag naar Albufeira gegaan (flixbus in de ochtend en s’avonds laat weer terug) was wel intens om op 1 dag te doen dus dat zou ik niet per se aanraden. Maar het was wel heel erg leuk om daar een boottocht op een speedboat te doen langs de grotten en om dolfijnen te proberen te spotten (wij helaas niet gezien).
Overall vond ik de sfeer en de vibes in Lissabon echt fantastisch. Superleuke stad!
En heb nog steeds het idee alsof ik er veel kan zien/doen naast alles dat ik al gedaan heb.
korte foto spam