Reizen / Vakantie #2

Als het goed is hoef je alleen je paspoort te laten zien bij de incheckbalie. Dan kun je daar ook je koffer inchecken en krijg je van hun je geprinte vliegticket met daar ook je stoelnummer op. Daarna kan je gewoon naar de douane.

(Zo ging het bij mij de laatste keer iig dat ik niet online kon inchecken)

7 likes

Oke dat klinkt heel makkelijk en kan ik wel aan. Thanks!

5 likes

Paspoort en boekingscode (staat op je ticket, meestal combinatie van 6 letters en cijfers) is wat je nodig hebt.

3 likes

Ja wij! 2 jaar geleden zijn we naar Polen geweest. Eerst een paar dagen naar Krakau en daarna doorgereden. Prachtige omgeving, lieve mensen. Wel mega veel regen gehad dus niet zoveel kunnen hiken als we wilden. Morskie Oko is prachtig, maar ga vroeg en reserveer een parkeerplaats. Ik vond het dorp Zakopane zelf ook erg leuk, echt een wintersportdorp. Probeer ook Pierogi, een streekgerecht. Verder is het aan te raden een routekaart te kopen voor het wandelen (bij de VVV in het dorp (ook geplastificeerd) waar alle wandelroutes opstaan inclusief afstanden, waar het elkaar kruist e.d. Wij hebben zelf in een erg mooi appartement gezeten, met uitzicht op het gebergte. Mocht je daar meer informatie over willen, stuur me gerust een DM!

2 likes

leuk, dankjewel!! ik stuur je straks even een bericht :slight_smile:

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Midden- en Zuid-Amerika topic

Land of stad?

Ik was laatst in Mama Shelter (stad) en Eden Au Lac (bij Echternach). Vooral die laatste is een aanrader. Mooie omgeving en bijzonder hotel met spafaciliteiten.

1 like

Hoii ik heb nog even een vakantievraag. Ik vlieg dus met Pegasus en ik zie op de website dat je als handbagage alleen 1 stuk mee mag nemen en dus niet een koffertje en een tas. Dat zou betekenen dat ik er op kan gokken of dat ik mijn koffer moet inchecken.
Als ik mijn koffer incheck kan ik natuurlijk een veel grotere koffer meenemen en ook een groter stuk handbagage. Maar ik weet eigenlijk niet wat nou het slimste is om te doen want ik heb het liefst mijn spullen gewoon bij me maar als ze echt zo streng zijn gaat dat natuurlijk niet lukken. Wat zouden jullie doen?

Wil je echt een rugzak meenemen, of is een kleine crossbody ook voldoende? Ik neem dat laatste altijd mee en als het nodig is kan ik die nog wel in mijn koffer stoppen. Maar als je dat niet gaat redden zou ik voor een koffer inchecken gaan, betekent wel dat je moet bijbetalen!

Hoezo moet ik bijbetalen dan? Er zit 20 kilo bagage bij de reis die ik heb geboekt. En het zou helaas echt niet meer erbij passen, mijn kleine koffertje zit echt tot de nok vol.

1 like

Je moet bijbetalen omdat je een plek in het ruim inneemt. Je kan het beste gewoon die 20 kilo in een grote rugzak doen en dat als enige meenemen en dan gewoon nog een klein handtasje als accessoire.

Huh maar ik heb gewoon recht op die ruimbagage toch? Want die heb ik gewoon betaald. Nu snap ik het even niet meer, ik kan toch geen week op vakantie met enkel een rugzak? En een accessoire mag dus niet, je mag echt maar 1 stuk. Anders zou ik sowieso met mijn kleine koffertje en tas gaan maar dat mag dus niet.

Ruimbagage en handbagage zijn twee verschillende dingen.

2 likes

Ja dat weet ik. Bij mijn reis zit 20 kg ruimbagage. Ik wilde alleen reizen met handbagage omdat ik dat makkelijker vind. Maar dat gaat dus niet. Dus ik snap niet waarom ik dan moet bijbetalen als ik al heb betaald voor 20 kg ruimbagage.

2 likes

Maar dan kun je gewoon je koffertje inchecken en je rugzak mee! Aan de counter vragen of het koffertje eventueel in de cabine kan (als het aan afmetingen voldoet), en anders toch het ruim in. Denk niet dat dat een probleem is.

3 likes

Ja dat kan dan toch gewoon? Dat was mijn plan dan ook. Maar nu ben ik ineens bang dat ik moet bijbetalen?

1 like

nee joh zolang één van jouw bagagestukken eventueel het ruim in kan (als ze daar moeilijk om doen) is er echt geen probleem

1 like

Je had eerst niet aangegeven dat je ruimbagage had geboekt. Dus denk dat men ervan uit ging dat je dat niet had gedaan. Dan zou je dus wel moeten bijbetalen.

In dit geval niet, want je hebt al een plek in t ruim betaald.

6 likes

Ik zou in dit geval gewoon je koffer inchecken (waarvoor je al hebt betaald). Ja dat is irritant, maar dan weet je wel waar je aan toe bent en het is minder stressvol gedoe.

Als je wilt gokken op dat je het in je handbagage kunt meenemen, moet je je gewoon aan de afmetingen en het gewicht voor de handbagage houden. Het kan zijn dat hij dan wordt afgepakt en alsnog in het ruim gaat, maar daar hoef je normaal dan niets voor bij te betalen (zo lang je aan de afmetingen en gewicht voldoet iig) maar je moet wel gewoon bij de ophaalband wachten. Aangezien er zo expliciet bij staat dat je geen extra tasje mag, kun je ervan uitgaan dat hij inderdaad wel afgepakt wordt dus ik zou dat gedoe gewoon overslaan.

2 likes

Ja ik heb gewoon geboekt via tui en op mijn ticket staat: 20 kilo bagage
Handbagage mag meestal maar 8 ofzo zijn dus ik ben er vanuit gegaan dat dat ruimbagage is
Maar ik weet het eigenlijk niet meer nu, ik ga maar even bellen

2 likes