Zojuist tickets naar Lissabon geboekt en parking voor Ehv airport. De accommodatie waar ik de vorige keer verbleef is al volgeboekt (gek genoeg echt altijd, ook als ik al voor over een jaar kijk bijvoorbeeld) dus ik ga op zoek naar een mooi alternatief. Ik ben wel benieuwd naar tips voor een studio/appartement met eigen keuken en badkamer. Door zelf te zoeken heb ik al twee opties maar ik ben nog niet overtuigd (reviews lezen is echt een stom idee, mensen hebben altijd wel wat te klagen).
Als het altijd volgeboekt is, zou ik sowieso even contact opnemen met de accommodatie om te vragen of ze echt geen plek hebben. Misschien klopt dat niet en is er iets mis.
Dit is misschien te groot maar was zo goed gelegen en was echt correct geprijsd. Er is wel geen lift en het zijn een aantal verdiepingen naar boven. Ik zie dat ze meerdere appartementen verhuurt, misschien kan je onder haar account kleinere studio’s vinden?
Wij sliepen hier: https://www.airbnb.nl/rooms/52376850. Had alleen een gedeelde (grote) keuken waar ik nooit iemand heb gezien. Was een hele chille locatie, wel redelijk gehorig met de bovenburen die je hoort lopen maar dat maakte voor ons niet zoveel uit.
Ik vond deze heel fijn, met nog een gedeeld dakterras en super lieve eigenaar.
Oh, de link bestaat niet (meer). Kun je de naam van het verblijf pb’en?
@LaPetiteRobeNoire Geen slecht idee, ik zal eens kijken of ik contactgegevens kan vinden.
Weet iemand hoe airbnb’s zich moeten verifieren? Wij willen naar hongarije en een leuk huisje gezien, met maar (slechts) een (hele goede) review. Mn vriend zei al, nou eerst maar checken op maps of dat huis er überhaupt staat maar je ziet natuurlijk geen adres dus vroeg me af hoe betrouwbaar het eigenlijk is
Ik start in januari met een nieuwe baan, dus ik heb bedacht dat ik met oud & nieuw nog een klein tripje naar het buitenland wil plannen. Ik dacht aan een stedentrip naar Lissabon. Hebben jullie nog aanraders qua hotels/restaurants? Of hebben jullie misschien een ander leuk idee qua plek?
Grau Douro Tapas and Wine Bar voor hele lekkere tapas en een gezellige avond
Volgens mij is dat best wel streng. We hebben recent voor onze vakantie in de zomer airbnb gebruikt. Je moet goed naar de foto’s kijken en goed de tekst lezen icl de kleine letters. We hebben toen meerdere huisjes gehad en dat klopte wel allemaal. Alleen bij de laatste hadden we een beetje nare ervaring. Die vroeg opeens om 300 euro borg, terwijl dat niet echt zichtbaar ergens stond. Alleen in kleine letters. Toen hadden we wel even airbnb gebeld om het te verifiëren.
Je moet als verhuurder een bewijs van betaling van hypotheek of huur van het gebouw (dat niet ouder is dan 2 jaar) naar Airbnb sturen en paspoort etc.
Ik lees graag mee! Ik ga met kerst naar Helsinki, en ik ben ook nooit op wintersport geweest, dus ik heb bijna geen (echt) warme kleding. Wat kan ik het beste aanschaffen? Ik heb wel een dikke winterjas, en ik heb laatst met een 1+1 actie van Hema thermoshirtjes gekocht. 2 stuks, maar is dat genoeg voor een weekje weg?
Vooral qua schoenen zit ik ook in dubio, wat heb ik nodig haha
Ga je echt alleen naar de stad helsinki? Opzich zou het weer daar niet heeul anders moeten zijn dan een koude winter in NL hoor! Laagjes is de key tot warmte haha in ieder geval. Dus afhankelijk van hoe koud het daar is bijv een spijkerbroek (of bij echte kou een thermopanty bijv en dan een broek eroverheen). En voor je bovenlichaam altijd laagjes, dus bijv een hemdje, een wollen shirt/thermo shirt + trui en winddichte jas. Een muts is bij kou ook wel een must.
Qua schoenen ligt het een beetje aan het weer. Als het nat/sneeuw en koud is dan zou ik stevige schoenen a la docs/wandelschoenen/timberlands/laarsjes met wat profiel aandoen. Als het droog is kun je ook wel sneakers aan. Maar wederom: het is niet zo anders dan in NL als het hier rond het vriespunt is/sneeuwt hoor denk ik!
Ik zou voor schoenen/laarzen met een dikke zool of spekzool gaan, dan trekt de kou niet zo op. En schoenen waarin je een beetje ruimte hebt ipv die strak zitten zijn ook warmer.
Verder is een thermoshirt onder je kleding en een dikke jas wel prima hoor. Het viel me de keren dat ik er ben geweest op dat het ook heel helder was dus ik zou zeker mijn zonnebril meenemen.
Wat ik zou aanraden zijn warmte zooltjes. Dit lijken op gewone inleg zooltjes, maar dat ook de manier van bijv een handwarmer.
Is er iemand hier wel eens alleen naar Krakau geweest? En hoe beviel dat?
2 jaar terug in de herfstvakantie, prachtige stad en bij ons zat het weer erg mee. We hadden een goedkope en supermooi airbnb echt 1 straat van het grote plein verwijderd
Eten was overal lekker en goedkoop en genoeg te doen in de omgeving. Eigenlijk hebben we alles lopend gedaan en alleen een taxi genomen naar krakau toe
Als je dan toch wat verder wil zou ik aanraden uber te gebruiken. Dit hebben we 1 x gedaan
Wij hadden oa dagen gevuld met rondlopen en kerken bekijken
geschoten
Onder een kerk kon je lopen
Een halve dag tocht naar de mijnen daar
Het wavel kasteel bezocht
Ook kan je er gemakkelijk een dagtocht doen naar de concentratie kampen
Super lieve tips hoor, maar het ging mij meer even om of het een stad is waar je je als vrouw alleen prettig voelt
Is dit een tikfout of ben je naar een schietbaan geweest of zo? (zo ja, ik wist niet dat Krakau daar bekend om stond )