Je hebt in Valencia veel van die verhuurders die fietsen verhuren. Die hebben gewoon een winkel en dan kun je een fiets of elektrische step huren. Ik heb 3 weken geleden 10 euro betaalt voor een dag maar ik zag dat het op sommige plekken bv 8 euro kost.
Voor een elektrische fiets ook? Of was dat een normale
Volgens mij heb je verschillende tarieven zoals tot sluitingstijd of bijvoorbeeld voor 24 uur.
Elektrische fietsen waren wel duurder dan gewone fietsen rond de 20-30eu voor 1 dag, wij zagen er daarom van af.
Sommige delen heb je geen of abrupt eindigende fietspaden. Wij fietsten bijv van het wetenschapsmuseum naar het strand en bij het gebied rondom de haven hebben wij o.a. op een rotonde gefietst en een deel op de stoep
Lekker fietsen in het Turia park en naar het strand!
Dat was een normale fiets, voor een elektrische heb ik eerlijk gezegd niet gekeken. Maar zoals @Jeezlouiz zegt is het wel super leuk om een fiets te huren en dan dooe het park fietsen naar het strand
Het is gelukt! Ik heb toch wel een elektrische gedaan. Mijn ouders fietsen daar zelf eigenlijk ook altijd op, en de prijs verschilde uiteindelijk 10 euro met een normale fiets. Dus ik ga lekker scheuren daar.
Indd, dat park ziet er top uit om door te fietsen. Volgens mij kan je ook gewoon routes downloaden zonder dat je echt een tour hoeft te doen, dus denk dat ik zoiets even uitstippel. @Katie
Ik ga in December naar Barcelona, wie heeft heeft er tips voor lekker te eten en drinken ? ( de nacho tip heb ik al gevonden )
Ik doe zelf een bijdrage ;
Ontbijt brunch : Café Federal
Lekker vegetarsch eten : Rasoterra
Ontbijt/lunch/brunch:
Brunch & Cake
Zenith brunch & cocktails
Cocktails:
Bonavida
Casa lolea (tapas)
Ciutat Comtal (tapas)
La vinya del senyor (tapas)
Quimet & quimet (tapas, heel klein)
Botafumeiro (vis)
Vellissima (Italiaans)
Granja petitbo (ontbijt, lunch of diner!)
El Pachuco (Mexicaans, nachos)
Can kenji (Japans)
Hofmann (pastelería)
Brunells (pastelería)
El nacional (grote mooie ruimte met meerdere restaurantjes)
Cal pep (tapas)
La rosa negra (Mexicaans)
Palasanto (tapas)
Vinitus (tapas)
Taquerías tamarindo (Mexicaans)
Federal (ontbijt of lunch)
Origo bakery
Colmado Wilmot (tapas)
Lluritu (vis)
Gresca (tapas)
Bar Canete (tapas)
Mikan Bcn (Noord-oost Aziatisch)
14 de la Rosa (cocktails)
Foco (cocktails)
Paradiso (cocktails/drank)
Bar Camilla (lunch, koffie, snacks)
Camelia Art Cafe (ontbijt of lunch)
rooftops
- Sir Victor
- rooftop van hotel Ayre in Rosellon, uitzicht op de Sagrada familia
- Hotel Colon, uitzicht op de grote kathedraal
- Barcelo Raval hotel (360 dakterras)
- 1881 Sagardi
WOW danku allebei !!
Ik ga volgende maand naar Malaga, iemand tips voor restaurants met goede vega opties?
En tips voor activiteiten zijn ook welkom!
Qua activiteit sowieso de Caminito del Rey lopen. Echt heel mooi
Cañadú, Mimo Bistro en La Vegana Taperia werden mij aangeraden pas geleden en vond ik allemaal heel goed. Zeker die laatste was heel fijn om niet de hele kaart uit te moeten spitten op zoek naar tapa zonder vlees of vis. Vegetariano El Calafate en El Vegetariano de la Alcazabilla ligt er een beetje aan wat je wil eten, beide hebben best veel gefrituurde dingen op de kaart die gewoon vettig en beetje zwaar kunnen vallen. Die eerste heeft een goedkoop menu del dia rond de 10 euro voor voor+hoofd+nagerecht dus goede optie voor een lunch.
Recyclo Bike Cafe heeft voor de meeste gerechten op de kaart ook vega en/of vegan variant. Goede plek om te eten met mensen die ook vlees eten.
MEET Vegano stond op mijn lijstje maar kwam niet uit met planning.
Meet Vegano is inderdaad heel goed! Wel prijziger voor Spaanse begrippen, en reserveren want is klein en zit vaak vol. Méson Mariano schijnt goed te zijn en staat bekend om hun artisjok gerechten maar daar ben ik nooit geweest.
Verder om te doen; Pedregalejo/El Palo bezoeken en daar wandelen over de boulevard (zitten veel leuke chiringuito’s), Gibralfaro omhoog, Alcazaba, simpele hikes naar bv. Monte Victoria of Monte San Anton, op zondagmiddag zijn musea vaak gratis (moet je even checken welke en wanneer precies), je kunt omhoog in de kathedraal, een fietstour doen (vind ik zelf aardig prijzig, kun je beter zelf fietsen huren), ik weet niet hoeveel dagen je in de stad bent en of je er nog omheen wil reizen, maar persoonlijk vind ik Ronda en Nerja ook echt de moeite waard! In ieder geval heel veel plezier!
Dankjewel!!
Ik heb in het topic gezocht naar tips over Sevilla en de laatste post is uit 2022, dus ik vroeg me of iemand recentere tips heeft voor leuke restaurants en leuke plekken.
Ik was hier laatst! Help me onthouden dan tik ik een bericht als ik weer op mijn computer zit
Ooh, superfijn als het lukt!
Ja! De beste tapasbar waar ik in Sevilla gegeten heb is Bar Baratillo . Ik ben meerdere keren in Sevilla geweest en heb daar 3x gegeten. Elke keer 10/10.
Snackspert heeft in z’n Instagram highlights wat (restaurant) aanraders!
Even kijken hoor… het ligt er ook een beetje aan in welk gedeelte van de stad je zit dus sommigen zijn niet zo centraal maar qua eten heb ik:
- MUY Coffee (meer voor to go wel)
- Parcería Café
- El Viajero Sedentario (schattig klein boekencafeetjedingetje)
- Hispalis Café
- Fatouch (Libanees)
- Mokambo Breakfast & Brunch & Lunch Sevilla
- La Gata en Bicicleta
- Restaurante Moya Brunch (niet geweest maar tip van iemand anders)
- Naturalmente Real Food (wel wat duurder)
- JESTER food & coffee (niet geweest maar wel opgeslagen als tip)
- Alfonsito (hetzelfde verhaal)
Dit zijn bijna allemaal koffie/brunchtentjes want daar liggen mijn prioriteiten denk ik Verder natuurlijk de standaard toeristische dingen, de Real Alcazar zou ik zeker doen en laat je niet afschrikken door de rij! En een tip: je moet iets van een paspoort meenemen als je een kaartje wil kopen. Een kaartje online is ook veeeel duurder dan offline, dus ik zou toch in die rij gaan staan. Gaat best snel. Je koopt een kaartje voor een tijdslot dus als je die net mist moet je wel een half uurtje wachten.
Je hebt ook allerlei casa’s die je kunt bezoeken en ik heb daar geen tip in maar ga iig niet naar Palacio de la Condesa de Lebrija want dat leek me cool maar vond ik heel saai (en je moet met een tour naar de 1e verdieping wat gewoon een stoffig huis is haha vreselijk!!)
Oh en let op je spullen bij het park bij de Plaza de Espana want daar is mijn tas gestolen Maar dat spreekt voor zich denk ik, zo’n toeristische plek #notetoself
Oh en ik kreeg tips voor churros waar ik wel eens voorbij ben gelopen en er leuk uitzag (maar ik houd niet van churros) Bar El Comercio.