Ik heb geen superstrak budget wat ik van te voren vaststel maar kijk altijd goed naar prijs/kwaliteit & vind accommodaties uitzoeken dus ook echt heel leuk haha. Is ook deels mijn werk dus. Ik merk zelf niet dat op tijd boeken bij accommodaties goedkoper is / je dan altijd goedkopere plekken vindt. Ik kijk ook juist vaak naar kleinschalige accommodaties, gerund door families, boek rechtstreeks het liefst ipv via platform gezien commissiekosten etc. Vaak last minute - merkte ik nu in Japan en Taiwan - ook juist korting, scherpe prijzen. Je moet er vooral handigheid in vinden! In Azie weet ik bijv welke vergelijkingssites ik moet hebben, wat soms kan leiden tot kamerprijs korting van bijv 80e per nacht naar 45e per nacht.
Ik skip booking, maar google vaak op bijv: vakantie toscane leuk hotel (of zoiets) en 9 van de 10 keer is er dan wel een Nederlandse blogger die een artikel heeft geschreven met tips. En ik kijk ook wel op insta en tiktok
Zou je willen delen welke sites je daarvoor gebruikt? Ik ben ook een reis aan het plannen naar Japan!
Qua inspiratie kijk ik vaak naar reisblogs - ik schrijf zelf ook voor een bekend reisplatform - en zoek dan bijv ‘accommodatie Japan’ voor wat meer unieke plekken. In specifiek Japan gebruik ik vervolgens Trip, Vio of Bluepillow de (niet de NL) als vergelijkingssite: hier spaar je ook punten / kortingscoupons die je telkens kan inwisselen voor korting. Dit tikt echt al snel aan! Ik zoek de uitgezochte accommodatie ook altijd nog even na via google (correcte data invullen) omdat soms een buitenlandse boekingssite ook stukken goedkoper is dan Nederlands. Hotel in Fuji wat we hadden zie ik nu last minute voor 1 nacht via Booking 112e, wij betaalden 64e.
Wat handig, dankjewel!!
Hoe streng is Transavia met ruimbagage koffers qua afmetingen? Ik ga voor twee maanden naar Lissabon en wil graag een grote koffer mee, maar die is vaak net een paar centimeter te hoog (maat L). Ik vlieg via Rotterdam.
Met ruimbagage ook? Nog nooit meegemaakt en heb echt een joekel van een koffer. Ze hebben toch geen sizer zoals voor handbagage? Denk dat die paar cm niks uitmaakt maar pin me er niet op vast.
oh oeps las verkeerd:joy: mijn antwoord ging over handbagage sorry
Ik heb zelf geen ervaring met Rotterdam airport, maar als ze daar ook van die selfservice bagage drop off dingen hebben zal een paar centimeter denk ik niet uitmaken. Ik heb het idee dat die dingen alleen wegen en niet de grootte meten. Misschien kun je dat nog ergens vinden.
@byefelicia Rotterdam heeft inderdaad van die self drop off banden. Dat zijn nog ouderwetse banden en niet zoals in Amsterdam. Het lijkt mij dus niet uit te maken als de koffer een paar cm groter is
Ik heb vanaf Schiphol met transavia gevolgen met een grote koffer. Waren geen problemen mee. Was ook met een self drop off.
Wij gaan naar Aruba en zitten niet in een hotel ah strand. Nu besef ik opeens dat aan het strand veel hotels zitten en zij daar dus ook bedjes en parasols hebben.
We wilden dat eigenlijk bewust niet, maar qua comfort (en veiligheid qua zon) wil ik wel echt een parasol/cabana en ligstoel. En het liefst ook daar eten & drinken. Weet iemand of dat er wel is op de stranden, (een soort) beachclubs zeg maar? Iemand aanraders voor fijne plekken?
Ik kom er online eigenlijk niet echt uit en nu ben ik lichtelijk in paniek of dit wel een goed idee was met een kind🥴
yes, alle stranden op Aruba zijn openbaar (dus hotels mogen niet het strand claimen) en op veel plekken kun je gewoon bedjes/parasols huren. En vaak zitten er ook wel restaurantjes bij of foodtrucks waar je wat eten kan halen. Geen zorgen!
Ze kunnen bij je hotel vast ook wel in adviseren welke stranden dan het beste zijn. Wij haalde vaak gewoon eten bij de Superfood (grote supermarkt) en huurden dan op het strand een bedje. Er staan ook op alle stranden veel gratis cabanas (?) maar dan moet je wel optijd zijn want die zijn vaak vlug bezet.
Dankjewel! Gelukkig.
Heb je (of iemand anders haha) nog tips voor leuke stranden of restaurantjes daar?
Wat mooi dat jullie dit samen nog doen.
Met mijn oom hebben we dat toen ook gedaan. We waren in een huisje in de bergen in Zwitserland (van familie). Hij zat toen in een rolstoel en kon niet meer veel, maar ze waren daar overal heel behulpzaam. Het personeel ter plaatse hebben ook enorm geholpen zodat hij nog een laatste keer van de skilift kon en zo. Dat is echt een herinnering om nooit te vergeten.
Is er iemand hier met een goede hoteltip voor Kopenhagen? Het hoeft niet goedkoop te zijn, vooral schoon en een beetje centraal. Heb al zoveel voorbij zien komen online maar dacht misschien heeft iemand hier een persoonlijke aanrader?
CitizenM is mij daar goed bevallen.
Mij ook! Heel centraal en super netjes, echt naast de metro.