ik zou 4/5 dagen gaan. je hebt heel veel verschillende soorten kerstmarkten, dus als je daarvan houdt ben je wel even zoet haha. en verder musea bezoeken, evt een klassiek concert, wel ff van tevoren boeken. als je vlees eet, sowieso een echte wiener schnitzel eten bij figlmüller (beste schnitzel die ik ooit gegeten heb), in een café kaffee und kuchen doen, streetfood eten op de naschmarkt. love wenen oja en de zweefmolen op de prater!
Wij waren afgelopen jaar tijdens oud en nieuw in Malta en het was echt top. Niet zoveel kerstmarkten zoals Duitsland/Wenen maar het weer was super goed voor die tijd van het jaar en overal kerstverlichting
Wij zijn een keer rond de kerst met de trein naar Parijs gegaan. Daar zijn we een paar dagen gebleven en hebben we Disney meegepakt, en vanuit daar nog doorgegaan naar Londen. In Londen waren ook leuke kerstmarkten en natuurlijk alles mooi versierd! Ik vond het echt een geweldig tripje haha.
Valt reuze mee! Het is geen Schiphol qua fris en fruitigheir, en zou zeker idd een pakje zakdoekjes en handgel meenemen als je naar de wc gaat! Het is vooral klein, maar zo dramatisch als de filmpjes heb ik het in de jaren dat ik ga nog niet gezien eigenlijk. Tip voor als het druk is bij de eet-drink stalletjes bij de Duty Free; er is boven ook nog een Everest waar je drinken en eten kan halen waar het minder druk is en ook stoeltjes en toilet. Veel mensen weten dat naar mijn idee niet eigenlijk
Zou sowieso online inchecken van tevoren indien mogelijk! Wachten op koffer inleveren was bij ons vorige week woensdagavond ong. 15/20 min en security ook.
Ik vlieg deze week met Easyjet naar het Verenigd Koninkrijk. Nu ontving ik een e-mail dat ik - wegens drukte - voor een vlucht naar het VK 3 uur van tevoren op de luchthaven moet zijn (hier had ik ook op gerekend). Echter staat in de app bij mijn reisinformatie dat de bagage check in pas 2 uur van tevoren opengaat. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Bedoel je met bagage check het inchecken van je koffer? Dat kan, zeker op Schiphol, gewoon al eerder als je naar een incheckbalie van Easyjet gaat. Maakt dan niet uit dat daar bijv Manchester op de borden staat en jij naar Londen vliegt. Waarschijnlijk staat op die algemene borden toch al 4 uur vooraf bij welke incheckbalie je moet zijn.
Dat bedoelde ik inderdaad! Fijn om te weten dat het gewoon al eerder kan en dat ik straks niet voor niks sta te wachten
Heeft vooral te maken dat het non schengen (paspoort controle) is en dacht ik ook je ETA gecontroleerd word.
Maar het valt meestal heel erg mee.
Soms kun je niet eerder je bagage inchecken…
Heb je je visum voor vk aangevraagd? Stond laatst met mensen op de luchthaven die van niets wisten
Ik was twee weken geleden anderhalf uur van tevoren voor het VK en dat was meer dan voldoende, ik had echter geen bagage om in te checken, alleen een klein koffertje dat mee mag in het vliegtuig. Je ETA is gekoppeld aan je paspoort, dus die wordt niet nog los gecontroleerd.
Ik ben op zoek naar tips! Eind oktober zou ik graag twee weken vakantie willen nemen, dan zijn de grote events op werk afgelopen, dus eerder gaat helaas niet.
Hebben jullie tips voor een leuke bestemming waar je met de auto of trein heen kan gaan? Ik ben alleen en dit wordt ook mijn eerste solo vakantie ooit. Ik houd van afwisseling, dus iets van stad/natuur is altijd goed. Ik hoef niet per se twee weken weg, een weekje is ook prima.
Ah dat is goed om te weten, dat het soms niet kan. Bij zo’n budgetmaatschappij vast meer kans op. En ook dat het vaak wel te doen is qua tijd, thanks ook @Nox @George. Een ETA heb ik inderdaad
Mijn laatste ervaring was in Duitsland en daar viel de paspoortcontrole heel erg tegen, vandaar dat ik me hier wat zorgen over ging maken. Ik ga wel voor iets van een middenweg tussen 2-3 uur.
Ik vond het zelf wel echt een horror daar. Ik was er 2 jaar terug in de zomer. Het vliegveld was bomvol en je kon nergens zitten. Ook was het echt bloedheet binnen en er waren nergens aircos. Heb echt zitten afzien daar toen.
Ik wil in het najaar in mn eentje een paar (doordeweekse) dagen op stedentrip buiten NL. Iets wat met de trein bereikbaar is en wat gewoon chill is om als vrouw alleen rond te lopen. Hebben jullie tips voor leuke bestemmingen? Ik ben niet vaak in europese steden geweest, alleen Parijs, Londen, Berlijn en Bologna dus er valt nog veel te ontdekken
Lissabon!
Ik vond Barcelona met de trein heel goed te doen!
Het gaat hierboven alleen maar over stedentrips.
De zoekfunctie is je vriend.
Klopt het dat je bij Ryanair alleen een naam opgeeft bij het boeken van een ticket? En de rest bij inchecken ofzo? Vind het vreemd dat ik niks van een geboortedatum in heb hoeven vullen
Kopenhagen, Wenen (met de nachttrein)