Rotterdammerts unite

M’n broer had zn feest in de vertrekhal. Weet niet hoeveel het m gekost heeft

1 like

Bedankt voor de tip! Helaas hebben wij het concert ook op 30 november, haha. Gelukkig is het gelukt een leuke locatie te vinden!

@Reader We hebben navraag gedaan daar, maar het was echt bizar duur. Jammer, want ik heb daar wel eens opgetreden en het is inderdaad een leuke plek!

Hmm, ik wou idd ook De Vertrekhal voorstellen, daar ben ik getrouwd, maar denk dat het krap wordt. Het ligt eigenlijk helemaal aan het aantal gasten ed, want de drankafkoop is vaak relatief duur (gemiddeld 6 euro p.p. per uur bij de plekken waar ik navraag heb gedaan en daar bovenop vaak nog dj die wat kost). Zou mss even langs wat kroegen gaan om te vragen wat de mogelijkheden zijn om mss een gedeelte af te huren of zelf een zaaltje huren en drank zelf regelen.

Wow dat is echt goedkoop! Klinkt als een heel leuke optie!

Weten jullie nog een fijne sportschool waar je groepslessen kunt volgen of een bootcamp of een sportclub? Woon in het centrum. Lijkt me leuk om te gaan sporten en een beetje met mensen kunt connecten

Ohja en het liefst ook betaalbaar

Beetje laat maar mijn trots kan het niet laten

Niet in Rotterdam geboren, in Capelle a/d IJssel (oké soort van wel vind ik), daarna hier gewoond:

  • Bloemhof
  • Spijkenisse
  • Pendrecht
  • Oud-Charlois
  • verhuisd binnen Oud-Charlois, mijn vader woonde in Beverwaard en later Hillesluis
  • Maassluis (en een klein jaar samenwonen in zuid-Oost Brabant waar ik kapot ging)
  • Bloemhof
  • Schiedam

En binnen een jaar wordt mijn woning gesloopt en hoop ik weer terug te gaan naar Zuid.

Mijn ouders en zusjes zijn een jaar geleden verhuisd naar een dorpje bij de Duitse grens, 3 uur rijden verderop en mijn broer woont al een paar jaar in Nijmegen. Vind het jammer dat bijna iedereen met wie ik een goede band heb weg is gegaan.

1 like

Dankjewel! Ik ga je opties eens even bekijken :slight_smile:

Super chille tips :)!
Wij gaan volgend jaar trouwen, maar vind het zo lastig om keuzes te maken en vind ook veel duur.
Wij hadden bij aloha bar gekeken, dat is helaas aan de prijzige kant.

Haha je hebt ook helemaal gelijk.
Ik ga binnenkort bij stroom informeren!
Het lachende varken is ook erg leuk (het eten is daar in ieder geval suuuuper lekker), maar het is daar wel erg klein.

Heeft iemand hier toevallig tips voor iets van een leuke cursus oid in Rotterdam? Het liefst iets creatiefs bijvoorbeeld zoals schilderen/pottenbakken/tekenen maar sta voor alles open als het maar niet al te sportief is! Het enige is dat ik wel graag iets zou willen waar de gemiddelde leeftijd niet al te hoog is, maar meer mensen van ongeveer mijn leeftijd (24). Maakt natuurlijk voor de cursus zelf niet uit iedereen 50 is, maar zou het ook leuk vinden om wat nieuwe mensen te leren kennen :smile: Ik had al van alles gezien bij de SKVR maar daar waren allemaal beoordelingen van mensen van 60 bijvoorbeeld.

1 like

Ik heb morgen een werkbespreking in het Nhow hotel in Rotterdam van 1400 tot 1700. Ik woon zelf in Noord Holland dus om 1700 gaan rijden lijkt mij hoogst onverstandig. Zit er ergens een restaurant in de buurt waar je simpel in je eentje kunt eten?

@Evi-lena Daar vlakbij zit een nieuwe foodhal, wellicht is dat lekker laagdrempelig om in je eentje te eten? Ben er zelf nog niet geweest, maar het kwam als eerst in me op.

1 like

Heeft iemand de gouden tip voor het allerbeste en lekkerste Italiaanse restaurant in Rotterdam?

Zou toch gewoon een cursus gaan doen die je echt leuk lijkt, ongeacht de eventuele leeftijd van medecursisten. Dan leer je makkelijker mensen kennen die je leuk vindt, omdat jullie deze interesse delen. Plus dat je soms, ook al ben je dezelfde leeftijd, toch geen klik hebt met mensen. De insteek om gelijk leuke mensen te leren kennen kan daarom misschien wat “veelgevraagd” zijn en leiden tot teleurstelling. Snap je gevoel wel en ik heb zelf ook regelmatig dingen ondernomen om meer mensen te leren kennen, maar het valt zich niet altijd te voorspellen waar dit lukt. Je kan ook een baantje zoeken ergens waar veel jongeren werken of waar je de sfeer leuk vindt.

La.pizza is lekker! Misschien niet de allerbeste

1 like

Ik ben dol op Proposito, vlak naast Centraal Station. Wel alleen doordeweeks geopend. Het is de combinatie van de sfeer en het feit dat de moeder in de keuken staat. Vlees en visgerechten zijn ontzettend lekker en worden geserveerd met een simpele pasta en salade. Voor een kleiner budget zijn de pastagerechten ook heel lekker.

1 like

Why?

Ja ik las het ook net, er blijft zo weinig over in Rotterdam, echt zonde. Ik hoop dat ze die nieuwe locatie van de grond krijgen, zullen ze wel dat idee in Merwe-Vierhavens bedoelen.

1 like

Perron, transport (kan je van alles van vinden maar wel 't zelfde genre), bar, factory 010… Ja ik weet dat die tweede nu now&wow is maar dat trekt me niet haha
WAT gebeurt er met Rotterdam? Ik vind toffler onwijs leuk maar als je iets rustigers wilt is bar altijd zo’n goeie optie… Beetje chillen enzo aaaah ik ben gewoon verdrietig!!

Wat

En mijn karaoke-avonden dan?

1 like